درمان افتادگی سینه و روش‌های آن

  • کد خبر : 376193
  • 09 بهمن 1399 - 18:01
درمان افتادگی سینه و روش‌های آن

برترین‌ها: داشتن سینه‌های شل و آویزان در بین بانوان، به ویژه در سنین میان سالی، مشکلی رایج است. با وجود این که این مسئله هیچ تهدیدی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند به خاطر اثراتی که روی شکل ظاهری افراد می‌گذارد باعث از بین رفتن اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود.

امروزه راه حل‌های مناسبی برای درمان افتادگی سینه وجود دارد که در این مطلب معرفی می‌کنیم.

جهت مشاوره با دکتر محمود ناظمیان – فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی کلیک کنید.

دلایل و نشانه‌های افتادگی سینه

پیش از آن که به راه‌های درمان افتادگی سینه بپردازیم بد نیست به طور مختصر به دلایل و نشانه‌های آن بپردازیم.

بالا رفتن سن: بعد از سی سالگی پوست زنان به دلیل کاهش سطح استروژن در بدن انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد.

استعمال دخانیات: شاید باور این موضع برای خیلی‌ها دشوار باشد، اما کشیدن سیگار یکی از عوامل اصلی افتادگی سینه زنان است. این کار اثرات منفی روی نوعی پروتئین به نام الاستین که باعث سفتی پوست می‌شود، می‌گذارد.

بارداری: بارداری یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد افتادگی سینه است و به ویژه زنانی که چند دوره بارداری را پشت سر گذاشته اند بیشتر در معرض ابتلا به این مشکل قرار دارند.

اضافه وزن: سینه‌های شل و آویزان در زنانی که اضافه وزن دارند بسیار رایج‌تر است.

وراثت: علاوه بر دلایلی که در بالا ذکر شد، این احتمال که زنی به دلیل مشکلات ژنتیکی به افتادگی سینه دچار شود نیز وجود دارد.
نشانه اصلی این مشکل به سادگی و از مراحل اولیه آن آشکار است و خود را به شکل حرکت نیپل از بخش میانی به سمت پایین نشان می‌دهد.

چطور از شر افتادگی سینه های خود خلاص شویم؟!

اصلی‌ترین روش‌های رفع افتادگی سینه

پروتز سینه

اگر فرد دارای حجم کم سینه باشد و از حجم کم آن نیز نارضایتی داشته باشد کاندید مناسب برای پروتز سینه است. یکی از شایع‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی برای درمان کوچکی و حجم کم سینه، جراحی پروتز سینه در بانوان است. طبق مطالعات انجام شده میزان رضایت بیماران بعد از انجام عمل پروتز سینه بسیار بالا می‌باشد و انجام جراحی پروتز سینه علاوه بر افزایش اعتماد به نفس فرد، باعث بهبود روابط زناشویی وی نیز شده است. همه ساله تعداد زیادی از زنان در سرتاسر دنیا، عمل جراحی پروتز سینه را انجام می‌دهند و در واقع جراحی پروتز سینه شایعترین عمل جراحی زیبایی بر روی پستان‌ها می‌باشد.

این جراحی با قرار دادن پروتزی در سینه افراد منجر به بزرگ‌تر و خوش فرم‌تر شدن سینه‌ها می‌شود. از این روش همچنین برای ترمیم پستان‌ها بعد از انجام عمل جراحی نیز استفاده می‌شود.

درمان افتادگی سینه و روش‌های آن

کدام جراحی لاغری مناسب شماست؟

جهت مشاهده نمونه‌های پروتز سینه توسط دکتر محمود ناظمیان از اینستاگرام بازدید کنید.

@drnazemianclinic

مزایای پروتز سینه

  • برجسته‌سازی و پر کردن سینه‌ها
  • فرم‌دهی به سینه‌های افتاده و شل
  • بهبود تعادل و زیبایی اندام
  • بازگرداندن سینه‌هایی که برداشته شده‌اند
  • افزایش جذابیت ظاهری
  • عوارض کم
درمان افتادگی سینه و روش‌های آن

لیفت سینه

لیفت سینه به معنی بالا کشیدن و فرم‌دهی به سینه‌های افتاده می‌باشد. برای اصلاح فرم سینه‌های افتاده و شل لازم است با ایجاد برش‌هایی در زیر سینه و یا اطراف آن قسمت‌های آسیب‌دیده یا افتاده ترمیم شود. متخصص لیفت سینه با ایجاد شکاف روی پوست سینه و برداشتن قسمت‌های اضافی مجددا سینه‌ها در قسمت جدید بخیه می‌خورند و سینه‌ها رو به بالا، سفت و فرم‌دهی می‌شوند.

درمان افتادگی سینه و روش‌های آن

مزایای لیفت سینه

  • فرم‌دهی سینه‌ها
  • گرد شدن سینه‌ها
  • پر شدن بخش‌های بالایی سینه
  • رفع نامتقارن بودن سینه‌ها
  • عوارض کم
  • بهبود زیبایی اندام

کدام جراحی لاغری مناسب شماست؟

جهت مشاهده نمونه‌های لیفت سینه توسط دکتر محمود ناظمیان  از اینستاگرام بازدید کنید.

@drnazemianclinic

لیفت و پروتز سینه هر کدام برای چه کسانی مناسب هستند؟

در مواردی ممکن است بانوان با کوچک بودن بافت سینه خود روبه‌رو باشند و درخواست اصلاح آن را داشته باشند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که کدام یک از روش‌های پروتز و یا لیفت سینه برای آن‌ها مناسب است و در کل این دو روش چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

دقت داشته باشد که در صورتی که سینه بافت کوچکی داشته باشد و با افتادگی خاصی روبه‌رو نباشد، تنها راه درمان کوچک بودن سینه، انجام پروتز سینه می‌باشد. در مقابل آن بانوانی که از حجم سینه خود رضایت دارند، اما از افتادگی آن ناراضی هستند، می‌توانند با انجام جراحی ماستوپکسی یا همان لیفت سینه، افتادگی سینه‌ها را رفع نمایند.

در مواردی نیز ممکن است بیمار هر دو مشکل را به صورت همزمان داشته باشد. یعنی هم با افتادگی سینه و هم با حجم کم سینه‌ها روبه‌رو باشد. در این موارد باید جراحی پکسی پروتز، یعنی جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه انجام شود.

بطور خلاصه:

۱. افرادی که افتادگی سینه ندارند فقط از حجم کم و سایز کوچک سینه رنج می‌برند کاندید پروتز سینه می‌باشند

۲. افرادی که هم دارای کاهش حجم سینه و هم افتادگی سینه هستند، کاندید لیفت و پروتز سینه بصورت همزمان هستند

۳. افرادی که دارای حجم خوب سینه می‌باشند، اما افتادگی سینه دارند، کاندید مناسبی برای لیفت سینه هستند

ماموپلاستی (جراحی کوچک کردن سینه)

جراحی کوچک کردن سینه، که با نام ماموپلاستی نیز شناخته می‌شود، برای افرادی مناسب است که با وجود داشتن اندامی لاغر و متناسب، سینه‌هایی بسیار بزرگ دارند و حی پس از گرفتن رژیم‌های مختلف و انجام حرکات ورزشی متنوع سینه‌های آن‌ها کوچکتر نشده است. در این جراحی بدفرمی، افتادگی و عدم قرینگی سینه‌ها نیز اصلاح می‌شود. انجام این جراحی بسیار حساس است و برای انجام آن باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

درمان افتادگی سینه و روش‌های آن

مزایای ماموپلاستی

  • ایجاد تناسب بین سینه‌ها و سایر اندام‌های بدن
  • رفع افتادگی و شل‌شدگی سینه‌ها
  • بهبود زیبایی و تناسب اندام
  • بهبود سریع بعد از انجام جراحی
  • بهبود درد‌های گردن و سرشانه‌ها که ناشی از بزرگی سینه‌ها بودند
درمان افتادگی سینه و روش‌های آن

آیا ماموپلاستی باعث ایجاد سرطان سینه می‌شود؟

جراحی ماموپلاستی در مواردی انجام می‌گردد که فرد از بزرگی زیاد سینه‌ها و یا افتادگی بیش از حد آن‌ها شکایت داشته باشد. این جراحی میزان رضایت‌مندی بسیار بالایی در میان بانوان دارد. بسیاری از بانوان تمایل به انجام جراحی ماموپلاستی دارند، اما از ارتباط این جراحی با سرطان سینه واهمه دارند.

سرطان سینه یکی از رایج‌ترین سرطان‌ها در میان زنان می‌باشد. به طوری که می‌توان گفت از بین هر ۸ نفر، ۱ نفر به این سرطان مبتلا می‌شود و این ابتلا رابطه‌ای با انجام هرنوع جراحی ندارد. به همین خاطر تمام بانوان باید از سن چهل سالگی غربالگری سرطان سینه را به صورت سالیانه انجام دهند.

جالب است بدانید، از آن جایی که در جراحی ماموپلاستی بخشی از بافت سینه، که در معرض سرطان سینه می‌باشد، بریده  می‌شود پس در نتیجه آن احتمال ابتلا به این سرطان کاهش پیدا می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده در جامعه آماری، از بین هر ۱۲ خانمی که جراحی ماموپلاستی انجام داده‌اند، تنها ۱ خانم به سرطان سینه مبتلا شده است(این در حالی است که از هر ۸ خانمی که هیچ عمل جراحی انجام نداده‌اند یک نفر دچار سرطان سینه است). به نوعی می‌توان گفت که به لحاظ آماری، سرطان سینه در افرادی که جراحی ماموپلاستی انجام می‌دهند، کاهش می‌یابد.

آیا بانوان پس از انجام ماموپلاستی، قادر به شیردهی خواهند بود؟

یکی دیگر از دغدغه‌هایی که بانوان پیش از انجام جراحی ماموپلاستی با آن مواجهند این است که آیا پس از انجام جراحی ماموپلاستی، قادر به شردهی خواهند بود یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم واقعیت این است که حین این جراحی، مقداری از بافت سینه بریده می‌شود و طبق تحقیقات انجام شده تنها یک سوم از بانوان پس از انجام این جراحی قادر به شیردهی خواهند بود و دو سوم دیگر باید از شیر خشک برای تغذیه نوزاد خود استفاده کنند.

چطور از شر افتادگی سینه های خود خلاص شویم؟!

شایان ذکر است که بازدهی جراحی‌ها در صورتی بیشتر خواهد بود که پزشک متخصص شما پس از معاینه و انجام آزمایشات، بهترین روش را به شما پیشنهاد دهد و روش درمانی پیشنهادی پزشک را در پیش گیرید.

دقت داشته باشید که تمامی روش‌های درمانی گفته شده باید تحت نظر پزشک متخصص در این زمینه انجام شوند تا بازدهی مناسب را داشته و به ایمن‌ترین حالت ممکن انجام گردند.

دکتر محمود ناظمیان

  • فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
  • عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران
  • رتبه برتر بورد تخصصی

سایر خدمات دکتر ناظمیان

  • ابدومینوپلاستی
  • ساعت شنی
  • بادی کانتورینگ (پیکرتراشی)
  • لیپوماتیک

برای مشاوره و اطلاع از هزینه‌ها فرم تماس زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

کدام جراحی لاغری مناسب شماست؟

همین  حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۰۱۴۱۷

۰۲۱-۸۸۲۰۷۶۹۱

۰۹۱۲۰۳۶۷۲۶۷

کدام جراحی لاغری مناسب شماست؟

جهت مشاهده نمونه‌های بیشتر از اینستاگرام بازدید کنید.

@drnazemianclinic

کدام جراحی لاغری مناسب شماست؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه نمایید.

drnazemian.com

کدام جراحی لاغری مناسب شماست؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=376193

ثبت نظر

-