حسین شریعتمداری: مردم ما را قبول دارند

  • کد خبر : 376096
  • 09 بهمن 1399 - 16:54
حسین شریعتمداری: مردم ما را قبول دارند

نیوز: مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: ما راهی را می‌رویم که راه شهداست، وقتی می‌بینیم که ده‌ها میلیون نفر برای قاسم سلیمانی به میدان می‌آیند یعنی این مکتب را قبول دارند و همه آن‌ها که در مقابل این مکتب هستند در مقابل توده‌های مردم قرار دارند.

حسین شریعتمداری:

* من معتقدم کسانی که الان باز هم داعیه مذاکره با آمریکا را دارند همان فتنه‌گرانند، اینها باید برای مردم باز شود چون آنها که نرفتند باید مشخص شود رومی‌اند؟ زنگی‌اند؟ شناسنامه‌شان به طرف آمریکاست؟ اینها باید برای مردم باز شود.

* (در پاسخ به این سؤال که «چرا در انتخابات ۸۸ به اعتراضات مدنی مجوز داده نشد»): برای اینکه بعد از انتخابات افراد برای شورش آمدند، ما که غیبگو نیستیم، پس چرا در کیهان تمام مراحل فتنه را پیش‌بینی کردیم، تمام مراحل را تک به تک پیش‌بینی کردیم، از قبل می‌دانستیم دست به آشوب می‌زنند، حتی رنگ انتخاب می‌کنند و ستادی برای صیانت از آراء تشکیل می‌دهند، چون همه اینها در فرمول کودتاهای رنگی دیگر هم بود.

*  معترضان در میدان بودند تا موقعی که عده‌ای متوجه شدند که اشتباه کردند و پا پس کشیدند، سندش این است که دیگر نیامدند، بنابراین برخلاف آنچه که مطرح می‌شود و هیچ‌وقت هم برایش سندی نمی‌آورند هیچ‌وقت درخواست مجوز نکردند، جز یک درخواست برای تجمع ۲۵ بهمن برعلیه بشار اسد، دقیقا همین کاری که داعشی‌ها می‌کنند، چون دقیقا این بشار اسد بود که در طیف کشورهای عربی همسو با اسرائیل قرار نگرفته بود، و ماجرای حصر هم از همان جاها شروع شد.

* وقتی که آمدند موتور آتش زدند، مغازه و بانک آتش زدند، اغتشاش ایجاد کردند، باید به آنها مجوز هم بدهند؟ وقتی که آشوب می‌کنند سرودست می‌شکنند، باید با آنها چه برخوردی داشته باشند؟ اگر برخورد کنند که می‌گویند چرا برخورد شده؟ اگر برخورد نکنند می‌گویند چرا پیشگیری‌های لازم نشد؟

* در دی‌ماه ۹۶ آنها که آمدند به میدان دنبال چه بودند؟ یا در قضیه بنزین اگر اعتراض دارید چرا این‌گونه عمل می‌کنید؟ در زمان شهید رجایی دوره‌ای قیمت بنزین بالا رفت و تعدادی از تاکسیداران اعتصاب کردند، شهید رجایی آمدند توضیحاتی دادند و ماجرا تمام شد، شما آمدید به موضوع بنزین اعتراض کنید یا به اموال عمومی آسیب برسانید؟

* (با تأکید بر اینکه مصوبه مجلس بود که باید طی سه سال قیمت‌ها را بالا می‌بردند): نگه داشتند مصوبه را اجرا نکردند، یک روزه مصوبه‌ای که باید ظرف سه سال اجرا می‌شد پیاده کردند، که این مشکلات ایجاد شد و بعد که مردم ناراحت شدند یک عده که اصلا مسئله‌شان بنزین نبود هم به میدان آمدند، ما هم به این عملکرد انتقاد داریم، این طور نیست که اینها را بپذیریم، من معتقدم کسانی که الان باز هم داعیه مذاکره با آمریکا را دارند همان فتنه‌گرانند، اینها باید برای مردم باز شود چون آنها که نرفتند، باید مشخص شود رومی‌اند؟ زنگی‌اند؟ شناسنامه‌شان به طرف آمریکاست؟ اینها باید باز شود.

* (در خصوص ادعای تقلب در انتخابات سال ۸۸): دعوت کردند گفتند کجا تقلب شده؟ هیچ چیز نگفتند، گفتند صندوق‌ها را می‌شمریم حاضر نشدند بیایند، چرا؟ برای اینکه ادعای تقلب در فرمول فتنه است نمی‌توانند حرف‌شان را پس بگیرند، برای اینکه اینها پادو و مأمورند، گرگان مزدورند، حتی شورای نگهبان زمان قبول اعتراض را عقب انداخت، اما باز هم نیامدند، چون می‌دانند چه کردند، چون تقلب ممکن نیست، اگر می‌گوئید تقلب شده همان نظام دوباره رأی‌گیری می‌کند، چرا دوباره رأی دادید؟ چرا گفتید دوباره رأی بدهید؟ چرا گفتید تکرار شود؟ اگر واقعا این چنین است چرا نمی‌گوئید اشتباه کردیم برای اینکه نمی‌توانید چون دست خودتان نیست.

* (با تأکید بر اینکه ما از نسخه دفاع می‌کنیم نه از عملکرد): ما راهی را می‌رویم که راه شهداست، وقتی می‌بینیم که ده‌ها میلیون نفر برای قاسم سلیمانی به میدان می‌آیند یعنی این مکتب را قبول دارند و همه آنها که در مقابل این مکتب هستند در مقابل توده‌های مردم قرار دارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=376096

ثبت نظر

-