باترکریم شکلاتی رویایی نیاز انواع کیک و کاپ‌کیک/ آموزش آشپزی

  • کد خبر : 375055
  • 09 بهمن 1399 - 6:10
باترکریم شکلاتی رویایی نیاز انواع کیک و کاپ‌کیک/ آموزش آشپزی

 

 

نیوز: باترکریم شکلاتی رویایی همان چیزی ست که یک کیک و یا کاپ کیک شکلاتی به آن نیاز دارد. این نوع بسیار نرم، خامه‌ای، لطیف، غلیظ، خواستنی و کاملا شکلاتی است. این باترکریم آنقدر خوشمزه است که شاید اصلا به تزئین هم نرسد و ممکن است از ابتدا بخواهید آن را با قاشق بخورید و تمام!

 باترکریم شکلاتی هم یک نمونه عالی از همه طعم‌هایی ست که با این خوردنی رویایی درست می‌شود، اما رویا‌های ما بسیار نزدیک هستند. این باترکریم شکلاتی در واقع برای تزئین بهترین کیک شکلاتی طراحی شده. وقتی که کیک شکلاتی عالی و درجه یک را درست می‌کنید این باترکریم خوشمزه و شیرین را هم درست کنید و با استفاده از آن یک کیک شکلاتی خیره کننده داشته باشید.

خامه و باترکریم بهترین روش برای تزئین کیک و بخصوص کاپ کیک‌ها هستند. اصلا کیک بدون تزئین جلوه‌ای ندارد و فقط مزه آن است که برای شما مهم می‌شود. این باترکریم نرم و لطیف شکلاتی همان چیزی است که شاید بخواهید به عنوان تزئین روی کیک و یا حتی کاپ‌کیک‌تان استفاده کنید. این باترکریم شکلاتی سرشار از طعم شکلات است که در کاکائوی خالص شکل می‌گیرد.

شکلات در اکثر شیرینی‌ها و دسر‌ها حضور دارد؛ گاهی کیک شکلاتی می‌شود گاهی هم شکلات چیپسی در یک کلوچه نرم و خوشمزه. شکلات داغ به هنگام صبح هم همان چیزی ست که روز شما را می‌سازد چه در خانه باشید و مشغول کار‌های خانه و چه کارمند باشید و آماده سر و کله زدن با مراجعین؛ این نوشیدنی تیره رنگ شکلاتی شما را سرحال می‌آورد.

باترکریم شکلاتی رویایی نیاز انواع کیک و کاپ‌کیک/ آموزش آشپزی

مواد تشکیل دهنده باتر کریم شکلاتی:

کره: خب کره بخش اصلی این باترکریم را تشکیل می‌دهد و بدون آن هیچ باترکریمی متولد نخواهد شد. کره یک ماده لطیف کننده در اکثر شیرینی‌ها و دسرهاست و اینجا هم که پایه این کرم را تشکیل می‌دهد.

پودر شکر یا شکر قنادی: ما برای خامه و باترکریم معمولا از پودر شکر استفاده می‌کنیم بخصوص برای باترکریم. شکر پودر شده باعث ایجاد بافتی صاف و لطیف می‌شود بنابراین نمی‌توانید آن را با شکر دانه درشت جایگزین کنید.

پودر کاکائو: اینجا باید کمی وقت بگذارید و یک پودر کاکائوی مرغوب را خریداری کنید. پودر کاکائوی تلخ و مرغوب همانی است که ما به دنبالش هستیم. پودر کاکائویی که اغلب در بسته بندی هستند، بیشتر برای کار‌های معمولی خانگی هستند. برای پیدا کردن بهترین پودر کاکائو سری به مغازه‌های فروش وسایل شیرینی‌پزی و یا قنادی‌های بزرگ بزنید.

خامه سنگین: استفاده از خامه باعث لطیف شدن بافت و پف شدن باترکریم می‌شود. شیر به خوبی خامه نخواهد بود بنابراین جایگزینی ندارد. طرز تهیه خامه سنگین را قبلا به شما توضیح داذدیم. این ماده در واقع تلفیقی از خامه سبک صبحانه و کره است.

اسانس وانیل: این ماده به خوبی با طعم کاکائو همراهی می‌کند و باعث ایجاد بویی خوش در باترکریم می‌شود. توصیه می‌کنم از اسانس وانیل مرغوب استفاده کنید نه وانیل شکری.

مواد لازم:

  • کره ساده: ۱ پیمانه (۲۲۶ گرم)، در دمای اتاق باشد
  • کره نمکی: ۱/۲ پیمانه (۱۱۳ گرم)، هم دمای محیط
  • پودر شکر: ۴ پیمانه (۴۸۰ گرم)
  • پودر کاکائو: ۳/۴ پیمانه (۷۰ گرم)
  • خامه سنگین: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
  • اسانس وانیل: ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری

باترکریم شکلاتی رویایی نیاز انواع کیک و کاپ‌کیک/ آموزش آشپزی

 

طرز تهیه:

۱.

ابتدا در مورد کره نمکی باید بگویم که برای ۱/۲ پیمانه کره، ۱/۴ قاشق چای‌خوری نمک استفاده کنید. در واقع به جای کره نمکی از کره معمولی به همراه نمک به نسبتی که گفته شده، استفاده کنید.

۲.

داخل کاسه همزن برقی یا کاسه‌ای با اندازه مناسب (از جنس استیل یا شیشه باشد، بهتر است) با استفاده از قطعه خمیرگیر (همانند تصویر و در همزن دستی دو میله مارپیچ مخصوص این کار وجود دارد) و روی سرعت متوسط به بالا، کره را آنقدر بزنید تا کمرنگ و پف شود (نزدیک به رنگ سفید). این کار حدود ۵ تا ۸ دقیقه زمان می‌برد. گاهی با استفاده از قاشق سیلیکونی یا اسپاتول یا لیسک، کره‌های جمع شده در لبه کاسه را به سمت پایین برانید.

۳.

پودر کاکائو را داخل آن بریزید سپس پودر شکر، ۳ قاشق غذاخوری خامه سنگین و اسانس وانیل را افزوده و روی سرعت پایین با هم مخلوط کنید تا ترکیب شوند. مواد جمع شده در کناره‌های کاسه را به سمت پایین برانید و در صورت نیاز ۱ قاشق غذاخوری دیگر خامه اضافه کنید تا به اندازه دلخواه شما رقیق شود.

۴.

برای اینکه لطیف‌تر و پف‌تر شود، در صورت ۳ تا ۴ دقیقه دیگر هم به زدن آن ادامه دهید.

باترکریم شکلاتی رویایی نیاز انواع کیک و کاپ‌کیک/ آموزش آشپزی

نکات مهم

  • این مقدار باترکریم را برای ۲۴ کاپ کیک یا یک کیک دو لایه (بهترین کیک شکلاتی آموزش داده شده) استفاده کرد. اگر باترکریم را خیلی دوست دارید می‌توانید یک و نیم برابر این مقدار را استفاده کنید.
  • اگر بخواهید طعم قهوه را هم در این باترکریم شکلاتی داشته باشید می‌توانید ۱/۲ تا ۱ قاشق چای‌خوری پودر اسپرسو فوری به مواد اضافه کنید. می‌توانید هنگام افزودن پودر کاکائو، این ماده را هم همراهش اضافه کنید یا با پودر کاکائو با هم الک کنید.
  • اگر بخواهید باترکریم شما خیلی بهتر از این باشد می‌توانید آن را در ظرفی دردار ریخته و به مدت ۴ روز در یخچال نگهداری کنید. قبل از استفاده آن را به دمای اتاق برسانید. آن را دوباره با همزن بزنید و در این صورت لطیف‌تر از روز اول خواهد شد.
  • اگر بخواهید می‌توانید این باترکریم را هم همانند خامه قنادی فریز کنید و برای استفاده مجدد، از شب قبل آن را در یخچال بگذارید سپس بگذارید تا به دمای اتاق برسد.
  • کره باید هم دمای محیط باشد یا نزدیک به آن؛ در غیر اینصورت با سایر مواد کاملا مخلوط شده و به خوبی هم زده نمی‌شود و شکل خامه‌ای نخواهد گرفت.
  • به هیچ عنوان کره را گرم یا ذوب نکنید.
  • پودر کاکائو را هم حتما الک کنید بخصوص اگر قطعات گلوله شده در آن باشد.
  • در این دستورالعمل نمی‌توان شکلات ذوب شده را جایگزین پودر کاکائو کرد.

باترکریم شکلاتی رویایی نیاز انواع کیک و کاپ‌کیک/ آموزش آشپزی

>>>بیشتر بخوانید:

پاناکوتای خرمالو؛ دسر لذیذ پاییزی

دسر سیب سرخ‌کرده با طعم دارچین

پاناکوتا زعفرانی؛ دسری بین المللی بسیار خوشمزه و محبوب

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=375055

ثبت نظر

-