رقیبان پرسپولیس در انتظار یک قرمزپوش دیگر

  • کد خبر : 373625
  • 08 بهمن 1399 - 15:36
رقیبان پرسپولیس در انتظار یک قرمزپوش دیگر

به گزارش “ورزش سه”، مهم‌ترین نکته در مورد تیم فولاد خوزستان که بار دیگر به رقابت‌های آسیایی بازگشته اینکه گروهی که آنها در آن قرار گرفته اند، بسیار شبیه به گروه فصل گذشته سپاهان است که با تیم های السد قطر، النصر عربستان و العین امارات همگروه شده بود؛ البته با یک تفاوت مهم که شاگردان جواد نکونام باید در مرحله پلی آف با العینی مسابقه بدهند که سال گذشته نمایشی دور از انتظار و ضعیف در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا داشت.

 

 

 

پلی‌‎آف با العین برای رسیدن به گروه سوم

فولاد خوزستان برای رسیدن به مرحله گروهی مسابقات باید ابتدا و در روز ۱۸ فروردین به مصاف العین برود و در صورتی که موفق به شکست بنفش پوشان اماراتی شود، تیم چهارم گروه سوم لقب خواهد گرفت. البته باید به این نکته اشاره کرد که العین در فصل جدید نیز شرایط خوبی ندارد و در پایان هفته سیزدهم، ۲۳ امتیاز بیشتر کسب نکرده و رتبه پنجم جدول رده بندی را پایین تر از تیم های شارجه، الجزیره، بنی یاس و النصر در اختیار دارد که صد البته شراط خوبی برای این تیم مدعی کشور امارات به شمار نمی رود.

در صورت پیروزی قرمزپوشان اهوازی، فولاد باید با سه تیم زیر برای رسیدن به مرحله حذفی رقابت کند؛ سه تیمی که در ادامه مطلب به تشریح شرایط آنها پرداخته‌‎ایم.

 

 

 

السد قطر

فولادخوزستان و جواد نکونام در صورت برتری مقابل العین به گروه سوم اضافه می شوند؛ جایی که نکونام هافبک سابق اساسونا با چهره‌های آشنایی نظیر سانتی کاسورلا ستاره سابق باشگاه ویارئال و ژاوی هافبک سال های نه چندان دور بارسلونا دیدار دوباره خواهد داشت. این البته اصلا کار آسانی نخواهد بود. السد که سال گذشته در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب پرسپولیس شد، در این فصل عزم خود را برای رسیدن به فینال و قهرمانی جزم کرده است. آنها ستاره های خود نظیر بونجاح، تاباتا، نام تائه هی، عفیف، حسن الهیدوس، گیلرمه و .. را حفظ کرده اند و اکنون از ۱۵ دیداری که در لیگ ستارگان قطر انجام داده اند، ۴۱ امتیاز کسب کرده اند؛ یعنی ۱۳ برد و تنها دو تساوی. شاگردان ژاوی آخرین بازی خود برابر الخور را نیز با نتیجه ۷ بر صفر با پیروزی پشت سر گذاشتند. در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۳ وقتی فولاد خوزستان از گروهی صعود کرد به السد نماینده قطر بازی کرد، که پس از تساوی بدون گل در قطر و تساوی ۲ بر ۲ در اهواز به دلیل قانون گل زده در خانه حریف حذف شد، تا بدون شکست از گردونه مسابقات کنار برود؛ نکونام و فولاد که تیمی منسجم دراختیار دارند، در صورت شکست العین فرصت خوبی برای انتقام گرفتن دارند.

 

السد چند ماه پیش بود که در آخرین مصاف با یک تیم ایرانی با نتیجه یک بر صفر در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با گل عیسی آل کثیر مغلوب پرسپولیس شد.

 

النصر عربستان

برای نماینده عربستان تا پیش از دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر پرسپولیس که با شکست این تیم در ضربات پنالتی همراه شد، همه چیز خوب پیش می رفت؛ آنها مارتینز بازیکن فیورنتینا را با مبلغی نزدیک به ۲۰ میلیون دلار برای تقویت تیمشان پیش از شروع مجدد بازی های مرحله گروهی جذب کردند و با حضور بازیکنان شاخصی نظیر حمدالله عبدالرزاق هدفی جز قهرمانی آسیا نداشتند. ناکامی در رسیدن به فینال اما سبب شد تا ستاره مراکشی راه جدایی در پیش بگیرد و روی ویتوریا سرمربی تیم نیز پس از مدتی بنیوزر شد. این روزها زردپوشان عربستانی که حالا بیش از هر زمان دیگری تیمی شناخته شده در فوتبال ایران به شمار می روند، شرایط بهتری با سرمربی جدید تیم آلن هوروات کروات پیدا کرده اند و رفته رفته می خواهند با اتکا به ستاره هایی نظیر مارتینز اروگوئه‌ای، مایکون و پتروس برزیلی، جونز استرالیایی و نورالدین آمرابات مراکشی به روزهای خوب گذشته بازگردند. با تمام این ها اما دو مصاف این تیم برابر سپاهان در فصل گذشته و همینطور تک مسابقه ای که مقابل پرسپولیس در نیمه نهایی مسابقات برگزار کرد، نشان داد که نکونام و فولاد می توانند در صورت رسیدن به مرحله گروهی، شرایط خوبی در مصاف با این تیم عربستانی داشته باشند که اخیرا با مشکلات و بدهی های مالی زیادی نیز دست به گریبان بوده است.

 

 

النصر در نیمه نهایی رقابت های آسیایی رقیب پرسپولیس بود و پس از اینکه حساب کار در ۱۲۰ دقیقه به تساوی یک بر یک رسید، در ضربات پنالتی مغلوب شاگردان گل محمدی شد.

 

الوحدات اردن

این تیم علیرغم اینکه رتبه اول لیگ اردن را با کسب ۵۶ امتیاز از ۲۲ بازی در اختیار دارد، روی کاغذ ضعیف ترین تیم گروه خواهد بود و نکونام بی شک برای مصاف با این تیم تاکتیک های متفاوت تری نسبت به دو حریف قبلی به کار خواهد برد.

 

 

سپاهان در مرحله گروهی فصل گذشته با تیم السد همگروه بود. دیدار رفت دو تیم با نتیجه ۳ بر صفر به سود نماینده قطر خاتمه یافت و دیدار برگشت در شرایطی که سپاهان شانسی برای صعود نداشت، با نتیجه ۲ بر ۱ به سود طلایی پوشان اصفهانی خاتمه یافت.

 

سپاهان و النصر نیز دوبار در گروه چهارم رقابت های فصل گذشته با هم مصاف دادند؛ دو نبردی که با دو پیروزی ۲ بر صفر برای تیم زردپوش عربستانی با درخشش حمدالله عبدالرزاق خاتمه یافت.

 

 

فولاد در موقعیت سپاهان

فولادخوزستان و جواد نکونام در صورت پیروزی برابر العین در تاریخ ۱۸ فروردین، طی روزهای ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت باید در مرحله گروهی مسابقات بازی کنند؛ جایی که تقریبا شرایط سپاهان در سال گذشته برای آنها تکرار شده است و باید دید قرمزهای اهوازی که شرایط خوبی در لیگ بیستم دارند، چطور از پس این چالش برخواهند آمد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=373625

ثبت نظر

-