نظرسنجی؛ گروه کدام نماینده ایران مرگ است؟

  • کد خبر : 373606
  • 08 بهمن 1399 - 15:22

به گزارش “ورزش سه”، قرعه کشی رقابت های دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ امروز برگزار شد و تیم های حاضر در دو منطقه شرق و غرب قاره کهن حریفان خود را شناختند. با توجه به شیوه جدید قرعه کشی و سیدبندی نه چندان مطلوب مسابقات البته به نظر می رسد توازن در گروه های پنج گانه در هردو منطقه شرق و غرب رعایت نشده است.

با این حال استقلال، پرسپولیس، تراکتور به عنوان ۳ تیم حاضر در دور گروهی و فولاد به عنوان تنها ایرانی حاضر در پلی آف رقبای دور گروهی خود را شناخته اند.

در نگاه اول و با مشاهده نام تیم ها شاهد بتوان حدس زد که استقلال در گروه سخت تری نسبت به سایر نمایندگان ایران قرار گرفته است. آبی های تهرانی با الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق همگروه شده اند. الدحیل به عنوان یکی از تیم های قدرتمند قطر که علی کریمی ستاره ایرانی را نیز به همراه دارد، الاهلی به عنوان یکی از سرسخت ترین رقبای عربستانی که همواره تیم های ایرانی را به دردسر انداخته و الشرطه ای که سال گذشته نیز با استقلال همگروه بود و کار آبی ها را برای صعود از گروه دشوار کرد.

پرسپولیس دیگر نماینده ایران  در گروه پنجم مسابقات اگرچه الریان قطر یکی از تیم های خوب این کشور را کنار نامش می بیند اما گوای هند به عنوان یک تیم تازه وارد به مسابقات آسیایی به نظر حریف آسانی برای سرخپوشان می آید. دیگر حریف پرسپولیس از بین الوحده امارات و الزورای عراق شناخته می شود که هرکدام از این دو تیم بالا بیایند، نسبت به نماینده هند حریف سخت تری برای پرسپولیس خواهند بود.

تراکتور که بعد از چند سال بار دیگر به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا راه یافته، با شارجه امارات، پاختاکور ازبکستان همگروه شده و سومین حریفش نیز از بین الوحده عربستان و نیروهوایی قطر انتخاب می شود. بی تردید سرخپوشان تبریزی نیز کار سختی برای صعود از دور گروهی خواهند داشت.

فولاد خوزستان نماینده چهارم ایران است که اگر بتواند العین امارات را در پلی آف شکست بدهد، وارد گروهی می شود که السد قطر با سرمربیگری ژاوی، النصر عربستان و الوحدات اردن در آن حضور دارند. فولادی ها در پلی آف اگرچه میزبان هستند کار سختی دارند و حتی اگر به دور گروهی بروند هم شرایط دشواری برای صعود تجربه می کنند.

یکی از موضوعاتی که در لیگ قهرمانان آسیای امسال مورد توجه است به نحوه صعود تیم ها برمی گردد. با توجه به ۵ گروهی شدن رقابت ها در منطقه غرب ، تیم های اول به همراه ۳ تیم دوم که امتیاز بیشتری دارند، صعود می کنند. از طرفی با توجه به چغر بودن رقبا در گروه استقلال امتیاز گرفتن در این گروه دشوار است و پیش بینی می شود که امتیازات کمتری نسبت به گروه های دیگر داشته باشند.

حال باتوجه به گروه بندی انجام شده در منطقه غرب آسیا و مشخص شدن حریفان نمایندگان ایران، شما مخاطبان ورزش سه تحلیل خود از گروه بندی را در بخش کامنت ها برای ما بگذارید. اینکه کدام گروه اصطلاحا مرگ است و کدام نماینده ایران کار دشوارتری برای صعود خواهد داشت؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=373606

ثبت نظر

-