روسیه: از موضع برتر با مسکو سخن نگویید

  • کد خبر : 373384
  • 08 بهمن 1399 - 12:19
روسیه: از موضع برتر با مسکو سخن نگویید

نیوز: «الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه خطاب به کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت : مذاکره با روسیه از موضع برتر را از سوی هیچ کشوری نمی پذیریم و کسی نباید با روسیه از موضع قدرت صحبت کند.

فومین روز یکشنبه به روزنامه روسی راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه گفت: علاوه بر اینکه تهدید به استفاده از زور نقض آشکار منشور سازمان ملل است، این گونه اقدامات از سوی روسیه نیز بدون پاسخ نخواهد ماند.

فومین به اظهارات وزیر دفاع آلمان که گفته است “مذاکرات خلع سلاح نظامی با روسیه باید از موضع قدرت در مورد این کشور انجام گیرد” به عنوان مصداقی از این گونه موضع گیری یاد کرد.

وزیر دفاع آلمان به تازگی مدعی شد که نوین سازی تسلیحات نظامی روسیه بارزتر شده و برلین باید سطح بالایی از هزینه‌های نظامی خود را به مقابله با تهدیدات ناشی از مسکو حفظ کند.

به گفته وی، لازم است تا با مقامات مسکو از موضع قدرت گفت ‌و گو شود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم در واکنش به اظهارات «آنه‌گرت کرامپ کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان خاطرنشان کرد که آلمان در موقعیت یک کشور وابسته قرار دارد.

زاخارووا در مطلبی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک با حالت طعنه آمیز نوشت : آلمان در موقعیتی قرار دارد که اطمینان ندارم که برای این کشور خوب است و در موقعیت کشوری وابسته در عرصه امنیتی قرار دارد.

هشدار به اقدامات ناتو (در مناطق مجاور روسیه)

معاون وزیر دفاع روسیه به پرواز هواپیماهای جنگی ناتو از جمله آمریکا بویژه بمب افکن های سنگین ب-۵۲ در مرزهای شمال غربی روسیه اشاره کرد که ماهیت تحریک آمیز داشت.

مقام روس افزود: فقط سطح عالی مهارت و آمادگی نظامی خلبانان و پرسنل نیروی دریایی روسیه امکان داد تا از وقوع حوادث جدی با ناتو جلوگیری شود.

به گفته معاون وزیر دفاع روسیه، تحرکات نظامی آمریکا و متحدانش در پیمان آتلانتیک شمالی در نزدیکی مرزهای روسیه با اظهارات خصمانه همراه می شود.

وی افزود: پیشنهادهای مسکو برای برگزاری رزمایش ها در مناطق دور از خطوط حائل بین روسیه و ناتو طبق معمول نادیده گرفته می شود.

ایجاد پایگاه پیشتیبانی دریایی در سودان برای تقویت صلح است

معاون وزیر دفاع روسیه در ادامه مصاحبه با روزنامه روسی گفت که تاسیس پایگاه پشتیبانی دریایی روسیه در سودان با توجه به تمایل متقابل روسیه و سودان برای توسعه همکاری های نظامی بوده است.

وی خاطر نشان کرد که تاسیس پایگاه پشتیبانی دریایی روسیه در سودان در راستای تقویت صلح و ثبات در منطقه است.

به دنبال امضای توافق ‌نامه احداث مرکز پشتیبانی و لجستیکی ناوگان نظامی روسیه در سودان در آذرماه گذشته، خارطوم اجازه تاسیس پایگاه دریایی روسیه در شهر بندری این کشور را صادر کرد.

طبق این توافق، روسیه در نزدیکی یک شهر بندری سودان مرکز پشتیبانی لجستیک دایر می‌کند که در آن تعمیرات، عملیات سوخت‌گیری و استراحت خدمه نیروی دریایی روسیه انجام انجام خواهد شد.

این پایگاه می‌تواند ۳۰۰ نیروی نظامی و غیرنظامی و همچنین چهار فروند کشتی جنگی که با انرژی هسته‌ای کار می‌کنند را در خود جای دهد که این امر قدرت مانور روسیه در اقیانوس هند و خلیج عدن که تقریبا ۱۰ درصد مبادلات کالا در جهان از این تقاطع دریایی بین اروپا و آسیا انجام می‌شود، را تقویت می‌کند.

طبق این توافق، به روسیه به مدت ۲۵ سال اجازه حق حمل و نقل اسلحه، مهمات و تجهیزات مورد نیاز برای بهره‌برداری در پایگاه دریایی از طریق بنادر و فرودگاه‌های سودان داده شده است.

معاون وزیر دفاع روسیه این را نیز گفت که بر اثر شیوع همه گیر کرونا، اقتصاد بسیاری از کشورها آسیب دیده و صادرات محصولات نظامی در بازار جهان تا ۴ درصد کاهش می یابد و این شاخص فقط در سال ۲۰۲۳ به سطح پیش از بحران بازخواهد گشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=373384

برچسب ها

ثبت نظر

-