صنعت خود بهسازی

چند مرحله برای دستیابی سریع تر به اهدافتان

  • کد خبر : 373172
  • 08 بهمن 1399 - 12:21
چند مرحله برای دستیابی سریع تر به اهدافتان

بهبود خود یا دستیابی سریع تر به اهدافتان یک فرآیند طولانی و چالش برانگیز است . اکثر مردم رویای بزرگ دارند و لیستی کامل از اهداف شخصی خود تهیه می‌کنند ، اما به ندرت تمام اهداف را محقق می‌کنند. آن‌ها ممکن است تعدادی از موسسات جامع و سمینارها را برای سخنرانان انگیزشی و آموزش آنلاین امتحان کنند، اما آن‌ها معمولا ً در برخی موارد تسلیم می‌شوند.

دستیابی سریع تر به اهدافتان

دلیل اصلی این که چرا این اتفاق می‌افتد این است که افراد بدون آمادگی وارد بازی می‌شوند . آن‌ها خواهان دستاوردها و پیشرفت سریع هستند، که دقیقا ً به همین دلیل است که صنعت خود بهسازی به تنهایی در ایالات‌متحده به ارزش ۱۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود . به جای لذت بردن از این روند، افراد بیشتری می‌خواهند ( پیشرفت) را بخرند و به سرعت تکامل یابند .

اگر واقعاً می خواهید به طور خصوصی و حرفه ای پیشرفت کرده و فرد بهتری شوید. باید صبور باشید و یک برنامه خوب ارائه دهید. سالها تجربه در زمینه خودسازی نحوه مقابله با موانع را به ما آموخته است، بنابراین ما می خواهیم بینش های جالب را با شما به اشتراک بگذاریم. در این مقاله چند مرحله برای دستیابی سریعتر به اهداف را به شما معرفی می کنیم. بیایید نگاهی بیندازیم!

دستیابی سریع تر به اهدافتان

✅ کاری که باور دارید انجام دهید

اولین نکته در لیست ما این است که تلاش برای بهبود در حوزه‌ای که واقعا باور دارید مهم باشد.. چرا ما این را می‌گوییم ؟ خوب ، مشخص شد که مردم به یک انگیزه بزرگ نیاز دارند تا تمرکز بلند مدت داشته باشند.

جرمی نیوکام ، روانشناسی در مقاله نویسندگی ، می‌گوید که انجام کاری که دوست دارید به شما دلگرمی زیادی می‌دهد : ” اما اگر بر روی چیزهایی تمرکز کنید که بی‌ربط به نظر می‌رسند ، احتمالا ً علاقه خود را از دست خواهید داد و همه چیز را رها خواهید کرد.

✅ واقع بین باشید

خواب دیدن دستاوردهای بزرگ مشکلی ندارد، اما تنها در صورتی که فکر کنید این اتفاق می افتد. وقت خود را صرف اهدافی نکنید که رسیدن به آنها در مواردی که کارهای زیادی می توانید انجام دهید، غیرممکن است.

دستیابی سریع تر به اهدافتان

✅ آن را یادداشت کنید

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما نوشتن برنامه های شما فرصتی بسیار بیشتر برای تبدیل شدن به آنها در مقابل صحبت کردن در مورد خواسته های شما می دهد.

این یک ترفند روانشناختی کوچک اما قابل توجه است که به شما کمک می کند گزینه ها را محدود کرده و بر اقدامات مشخص تمرکز کنید. در عین حال، یک برنامه مکتوب نقاط عطف روشنی را برای دنبال کردن به شما می دهد، بنابراین شما نمی‌توانید تمرکز خود را در جایی در این فرآیند از دست بدهید.

✅ تقسیم کنید

اکنون که برنامه ای دارید، باید یک قدم دیگر بردارید و کارهای بزرگتر را به مجموعه‌ای از واحدهای کوچکتر تقسیم کنید. مارک باینز، مربی مادام العمر در نوشتن مقاله Aussie، ادعا می کند که مردم از پروژه های بزرگ می ترسند این معمولاً منجر به واکنش های منفی و به تعویق انداختن آنها می شود.

اما، اگر رویکردی گام به گام انجام دهید و یک کار بزرگ را به مجموعه ای از وظایف قابل کنترل تر تقسیم کنید، مطمئن باشید اداره این پروژه بسیار آسان تر خواهد بود.

✅ یک تقویم از فعالیت‌های خود تهیه کنید

راه دیگر برای رسیدن به اهداف ، ایجاد یک تقویم از فعالیت‌ها است . برنامه‌ریز شخصی خود را ایجاد کنید تا از به تعویق اندازی دوری کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام جنبه‌های پروژه خود را به موقع تحت پوشش قرار می‌دهید .

اینترنت پر از ابزارهای برنامه‌ریزی مفید است ، بنابراین شما حتی مجبور نیستید با ایجاد تقویم به خودتان زحمت بدهید . به عنوان مثال ، تقویم Google از شما یک الگو ساده ارائه می‌کند که در آن می‌توانید به اندازه مورد نیاز چندین ورودی ایجاد کنید ، در حالی که خود برنامه شما را به موقع به یاد فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده می‌اندازد.

 

دستیابی سریع تر به اهدافتان

✅ به دوستان یا خانواده خود بگویید

گاهی اوقات ما به حمایت کمی از افراد اطراف خود نیاز داریم تا کار را سریع‌تر و موثرتر انجام دهیم . به همین دلیل است که باید به دوستان و یا خانواده تان در مورد طرح‌های بهسازی خود بگویید.

آن‌ها می‌توانند انگیزه بیشتری به شما بدهند و به شما یاد می‌دهند که وعده‌های خود را به شما گوشزد کنند، پس هیچ عذر و بهانه نخواهید داشت و از فعالیت‌های مهم پیش‌گیری نخواهید کرد .

✅ به دنبال کمک حرفه ای باشید

این نکته با نکته قبلی همراه است. اگر وارد قلمرو ناشناخته ای می شوید، شاید بتوانید به دنبال کمک حرفه ای نیز باشید. به عنوان مثال، فرض کنید شما می خواهید شروع به دویدن کنید اما در مورد آن چیزی نمی دانید – مسافت، زمان، تجهیزات و غیره . این تاکتیک به شما کمک می کند از دویدن لذت ببرید، در حالی که نتایج بسیار بهتر خواهد بود.

✅ استراحت داشته باشید

ثبات در صورتی مهم است که شما می‌خواهید سریع‌تر به اهداف دست یابید ، اما فراموش نکنید که گاهی اوقات استراحت کنید . آن را هدر دادن زمان در نظر نگیرید ، بلکه آن را به عنوان یک بخش طبیعی از فرآیند تصور کنید.

اگر به عنوان مثال آهسته به عقب برگردید ، متوجه خواهید شد که آموزش هر روز خوب نیست . گاهی اوقات برای بهبودی نیاز به یک روز استراحت دارید و در جلسه بعدی خود احساس طراوت و انرژی می‌کنید .

تجسم

✅ موفقیت را تجسم کنید که باعث دستیابی سریع تر به اهدافتان می شود

تجسم یک تکنیک روانشناختی قدرتمند است که به هنرمندان برتر کمک می کند تا به اهداف خود برسند. این روش به ویژه در بین ورزشکاران محبوب است، اما شما می توانید از آن در سایر زمینه های کاری نیز استفاده کنید.

در اصل، این یک فرآیند ذهنی است که در آن شما خود را در حال موفقیت تصور می کنید، که انگیزه عظیمی برای ادامه کار به شما می دهد.

نتیجه‌گیری

تعیین یک هدف چندان دشوار نیست ، اما برداشتن گام‌های لازم و تحقق اهداف شخصی آسان نیست . با این حال ، این تنها یک موضوع برای نظم و برنامه‌ریزی است ، بنابراین باید در مورد روش‌هایی فکر کنید که اهداف خود را دست‌یافتنی و واقع گرایانه انجام دهید .

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=373172
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : yoh.com

برچسب ها

ثبت نظر

-