مدیتیشن فصل جدیدی را در زندگی رقم می زند

۹ روش ساده برای داشتن زندگی آرام تر

  • کد خبر : 373033
  • 27 ژانویه 2021 - 10:37
۹ روش ساده برای داشتن زندگی آرام تر

مدت زیادی است که در زندگی دنبال اهداف خود می گردیم و در هیاهوی زندگی گم شده ایم. اکنون می خواهیم بدانیم چطور در زندگی می توان با آرامش بیش تری به تمامی اهداف خود برسیم.

در تمام زندگی تعادل حرف اول را می زند:

موفق بودن نیمی از معادله زندگی است اما به خاطر داشته باشید تمام زندگی نیست، نیم دیگر زندگی داشتن زندگی آرام می باشد. قصد دارم خانمی را به شما معرفی کنم به نام سولونی که در سفری به کنیا او را شناختم. او در این سفر در همراهی مدیتیشن شرکت کرده بود و معتقد بود مدیتیشن فصل جدیدی از زندگی را برای او باز کرده است. و اکنون قصد دارد دستاوردهای خود را با شما سهیم شود.

سولونی

زندگی با آرامش به معنی هماهنگ بودن با خود و دنیای بیرون از خود است، با تمامی افراد حتی حساس ترین عضو این جامعه. زندگی با آرامش یک فرآیند بیرونی و درونی است. از لحاظ بیرونی یعنی زندگی به روشی است که عاشق هم باشیم و به یکدیگر احترام بگذاریم علی رغم تمام تفاوت های اخلاقی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی.

از لحاظ درونی، یعنی همه ما بایستی قلب ها و فکرهای مان را بگردیم و دلایل بروز خشونت را درک کنیم. در صورت نادیده گرفتن درونیات هیچ گاه بیرون را نمی توانید اصلاح کنید.

در حالی که شما ترجمه خود از آرامش را می یابید اما موارد اساسی ای وجود دارد که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. ما در ادامه مطلب مواردی از حفظ آرامش را در زندگی ذکر کرده ایم.


>>>حتما بخوانید: چطور زندگی شادی داشته باشید


داشتن زندگی آرام

🔹 سعی کنید عاشق دیگران باشید نه اینکه دیگران را کنترل کنید:

توقف جستجوی سلطه روی دیگران و اولین گام برای کسب آرامش در زندگی می باشد. کنترل دیگران یعنی خواسته های آن ها را نادید بگیریم و فقط خواسته خود را پر اهمیت بدانیم. نگرش کنترل کننده سبب خواهد شد شما در نزاع با دیگران باشید. سعی کنید این رفتار را با عشق به دیگران جایگزین نمایید و از خطاها و اشتباهات آن ها تا حدی که می توانید چشم پوشی نمایید.

🔹 آرامش درونی خود را بیابید:

حداقل روزی ده دقیقه در مکانی آرام مانند زیر سایه درخت در یک پارک بدون هیچ مزاحمی بنشینید. بدون آرامش درون، حالت مداوم نزاع را در خود احساس خواهید کرد.

🔹 نفس خود را با یک صدای ممتد بیرون دهید:

وقتی فعالیت خاصی را انجام می دهید با یک صدایی مانند آه ممتد می توانید خود را تخلیه کنید. این تمرین را روزی یکبار انجام دهید.

🔹 پیاده روی کنید:

این تکنیک به شما کمک می کند روی زمان حال تمرکز کنید و استرس را کاهش می دهد.

کانان می گوید:

قدمی به سمت راست بردارید و سپس به سمت جلو بروید و نفس تان را به داخل بدهید بعد قدمی به سمت چپ بردارید و سپس به جلو و بعد نفس تان را بیرون دهید. این تمرین فشار خون شما را فورا پایین می آورد.


>>>بیشتر بخوانید: شادی ؛ ترجمه زندگی در زمان حال


داشتن زندگی آرام
🔹 کارهای خوبی برای دیگران انجام دهید:

انجام دادن کارهای مثبت برای دیگران و ارزش بخشیدن به زندگی دیگر افراد سبب انرژی خوب در شما می شود

🔹 نوشیدن قهوه:

خوردن قهوه به شما کمک می کند آرامش بیشتری داشته باشید. نه تنها خوشمزه است بلکه، تاثیر مثبتی روی فکر شما دارد.

🔹 بغل کردن یا ماساژ خوب:

اکسیتاسیون ماده است که بر اثر حس اعتماد در نوزاد ایجاد می شود وقتی مادر فرزندش را بغل می کند و به او شیر می دهد. احساس خوب و گرم بعد از یک ماساژ خوب به دلیل آزاد شدن همین ماده شیمیایی در بدن می باشد.

 🔹 تمیز کردن بهاره:

این تمرین نه تنها سبب پاک کردن منزل و خود شما از انواع آلودگی ها می شود بلکه سبب پاک شدن ذهن شما هم از انواع کثیفی ها خواهد شد.


>>>بیشتر بدانید: ۷ فرمول شگفت انگیز برای اینکه شاد زندگی کنید


داشتن زندگی آرام
🔹 تمرکز روی آرامش خود و داشتن زندگی آرام :

و بالاخره باید روی آدامش خود تمرکز بیشتری داشته باشید هر چه بیشتر تلاش کنید روی آرامش خود تمر کز کنید، بیشتر آرام خواهید بود.
به طور خلاصه برای داشتن زندگی آرام باید از انواع استرس ها دوری کنید و زندگی را به خود راحت بگیرید:

  • درباره احساسات خود بنویسید
  • خلاق باشید
  • متفکر باشید
  • به اندازه ی کافی بخوابید
  • بیاموزید چگونه نفس بکشید
  • به طبیعت بروید
  • ورزش کنید
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=373033
  • نویسنده : راضیه قوامی
  • منبع : www.timesofindia.com