هزینه کاشت مو

  • کد خبر : 372735
  • 08 بهمن 1399 - 5:34
هزینه کاشت مو

برترین‌ها: کاشت موی طبیعی یا همان پیوند مو، روشی است که امروزه به عنوان یک عمل بدون ریسک و پر طرفدار شناخته شده است.

وجود تعدد کلینیک‌های کاشت و روش‌های متنوع، انتخاب را برای متقاضیان کمی دشوار کرده است. از طرف دیگر هزینه‌های کاشت مو نیز یکی از فاکتور‌های مهم تصمیم گیری محسوب می‌شود که لازم است پیش از انتخاب، آگاهی‌های لازم در مورد آن به دست آورده شود.

در این مطلب نکاتی که لازم است قبل از انجام کاشت مو بدانید و به آن‌ها توجه کنید را با هم مرور می‌کنیم.

هزینه کاشت مو چقدر است؟

شاید اولین و مهم‌ترین سوال برای کسانی که می‌خواهند کاشت مو انجام دهند، قیمت کاشت مو باشد. توجه داشته باشید که کاشت مو یک عمل زیبایی بسیار حساس است و شما نباید با استفاده از خدمات ارزان و روش‌های مختلف، جان خود را به خطر بیندازید. حتما قبل از انتخاب پزشک و محل موردنظر برای کاشت مو تحقیقات لازم را درباره‌ی پزشک جراح و تکنسین‌های مربوطه، مکان مجوزدار و … انجام دهید.

اکثر جراحی‌های زیبایی در کشور به علت تقاضای بالا و همچنین تعدد متخصصین جراحی زیبایی در ایران نسبت به سایر کشور‌های جهان، قیمت بسیار پایین‌تری دارند. به عنوان مثال در کشور ترکیه که به مهد جراحی‌های پزشکی اروپا تبدیل شده است، هزینه تقریبی کاشت مو حدود ۲۵۰۰ دلار می‌باشد. سایر جراحی‌های زیبایی نیز در این کشور نسبت به کشور‌های پیشرفته اروپایی بسیار ارزان‌تر می‌باشد. در واقع یکی از جنبه‌های جذب توریسم در کشور ترکیه توریسم پزشکی می‌باشد.

قیمت کاشت مو در کشور‌های پیشرفته دنیا مانند آلمان، فرانسه، کانادا، انگلستان و آمریکا حدود ۱۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار می‌باشد. هزینه تقریبی کاشت مو در تهران به عنوان پایتخت و مهمترین شهر توریست پزشکی ایران حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار می‌باشد. به همین دلیل مقصد بیشتر متقاضیان ایرانی و غیر ایرانی مقیم خارج از کشور جهت کاشت مو، کشور ایران و ترکیه می‌باشد.

کاشت مو برای چه کسانی است؟

معمولا برای بیشتر افرادی که دچار کم‌پشت شدن مو و یا طاسی موی سر به صورت ارثی شده‌اند، روش‌های کاشت مو تجویز می‌شود. پس اینکه شما به کاشت مو نیاز دارید یا نه را پزشکتان تشخیص خواهد داد.

سن مناسب برای کاشت مو

کاشت مو سن خاص خود را دارد و معمولا در سنین زیر ۲۳ سال، انجام این عمل توصیه نمی‌شود و اغلب صورت نمی‌گیرد. مسئله دیگر در زمینه سن داوطلبان کاشت مو این است که چگونه بر روی طرح مو‌های کاشته شده تاثیر می‌گذارد. ممکن است افرادی که سن بالایی داشته باشند، پس از عمل همچنان در نواحی دیگر سر دچار ریزش باشند هر چند که این مسئله معمولا کمتر پیش می‌آید، اما به‌هرحال متخصصین کاشت مو باید این مسئله حیاتی را هنگام طراحی فرم مو‌هایی که قرار است کاشته شوند را در نظر بگیرند.

هزینه کاشت مو

روش‌های جایگزین کاشت مو

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید از روش کاشت مو استفاده کنید می‌توانید از روش‌های دیگر درمان ریزش مو، مانند روش HRT و پکیج تقویتی PRP، مزوتراپی، ویتامین درمانی و لیزرتراپی استفاده کنید. توجه داشته باشید استفاده از دارو‌هایی همانند ماینوکسیدیل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا در طولانی مدت با قطع مصرف این داروها، مجددا ریزش مو‌ها شروع می‌شود؛ بنابراین باز هم نظر پزشک متخصص و اینکه کدام درمان برای ریزش فعلی مو‌های شما بهتر است، مهم است.

از مهارت و تجربه‌ی پزشکتان مطمئن شوید

موفقیت عمل تا حد زیادی بستگی به تجربه و میزان مهارت تیم پزشکی کاشت مو دارد. مسائل مختلفی در این میان اهمیت دارد، از جمله میزان راحتی بیماران و دستورالعمل‌های دقیقی که پیش و یا بعد از پیوند مو به آن‌ها داده می‌شود، تکنیک‌های جداسازی گرفت‌ها و فولیکول مو و سپس شیوه صحیح کاشت آن‌ها در این زمینه اهمیت دارند.

سعی کنید درباره‌ی تمامی این موارد با پزشکتان صحبت کرده و از همه‌چیز مطلع شوید.

کدام روش کاشت مو را انتخاب کنیم؟

اینکه از کدام تکنیک کاشت مو برای درمان طاسی سر و یا متوقف کردن ریزش مو‌ها استفاده شود، مهم است. قبلا روش‌هایی مانند کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT مورد استفاده قرار می‌گرفتند که تنها تفاوت آن‌ها نوع برداشت گرفت‌های مو از ناحیه اهداکننده (معمولا در پشت سر) بود. این تکنیک‌ها امروزه قدیمی شده اند و هر یک عوارض زیادی بعد از عمل داشتند از جمله نیاز به استراحت طولانی، خونریزی، جای زخم و بخیه، تورم و پانسمان طولانی، مراجعات مکرر و عدم امکان شستشوی مو‌ها تا چند روز و غیره….

در حال حاضر روش کاشت مو SUT و کاشت مو FUE بهترین و جدیدترین روش‌های کاشت مو در دنیا محسوب می‌شوند.

هزینه کاشت مو

عوارض کاشت مو

برای استفده از هر کدام از روش‌های کاشت مو لازم است از تمام عوارض و ریسک‌های پس از جراحی آگاه باشید. برخی از عوارض کاشت مو موقتی هستند مانند: تورم، سردرد، سوزش و … برخی نیز ممکن است بصورت دائمی باشند مانند به جا ماندن خط باریک اسکار در روش کاشت مو FUT. به هرحال قبل از انجام کاشت مو با هرکدام از روش‌ها باید از عوارض احتمالی آن‌ها باخبر شده سپس تصمیم بگیرید.

منابع: suthair، whcl

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=372735

برچسب ها

ثبت نظر

-