چگونه می‌توان با تأثیرات ساعت‌ها پشت‌میز‌نشینی مقابله کرد؟

  • کد خبر : 372565
  • 08 بهمن 1399 - 3:20
چگونه می‌توان با تأثیرات ساعت‌ها پشت‌میز‌نشینی مقابله کرد؟

برترین‌ها: این یک واقعیت انکارناپذیر است که ساعت‌ها پشت میز نشستن می‌تواند آسیب‌ها و عوارض بسیاری را برای سلامت بدن ما به دنبال داشته باشد.

امروزه بیشتر افراد حدود ۸ ساعت از زمان روزانه خود و یا حتی چیزی بیشتر از آن را صرف پشت میز نشستن و کار کردن می‌کنند و همین موضوع نیز مسائل و مشکلات بسیاری را برای بدن آن‌ها به وجود می‌آورد، مسائلی اعم از فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و… همه و همه برخی از اثرات ساعت‌ها پشت میز نشستن، آن هم بدون تحرک است.

طبیعتاً نمی‌توان برای جلوگیری از این مسائل از شما خواست که کار نکنید و یا زمان کاری خود را کاهش دهید، در مقابل می‌توان با ارائه راه‌حل‌هایی تلاش کرد که با انجام حرکاتی کششی در طول روز عضلات کم‌تحرک را به کار بیندازید و تأثیرات منفی ساعت‌ها پشت‌میزنشینی را کاهش داده و خنثی نمایید. در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر صحبت کنیم.

قانون ۵۰ دقیقه

یکی از اولین کار‌هایی که باید در زمان پشت‌میزنشینی انجام دهید آن است که هر ۵۰ دقیقه یک بار از جای خود بلند شوید و کمی حرکت کنید. بهتر است در این فاصله زمانی چیزی حدود ۱۰ دقیقه بدن خود را حرکت داده و استراحت کنید.

بهتر است که از جای خود برخیزید و کمی پیاده‌روی کنید، با حرکات کششی بدنتان را حرکت دهید و از بی‌تحرکی خارج کنید. انجام این فعالیت‌های چنددقیقه‌ای آن‌قدر واجب است که حتی اگر یادتان می‌رود بهتر است که برای یادآوری آن ساعت خود را تنظیم نمایید.

چگونه می‌توان با تأثیرات ساعت‌ها پشت میز نشستن مقابله کرد؟

تعهد به پیاده‌روی

برخی از افراد نمی‌دانند که یک پیاده‌روی ساده چقدر می‌تواند تأثیرات شگفت‌انگیزی را به دنبال داشته باشد. شاید خیلی مهم نباشد که چه میزان پیاده‌روی می‌کنید، اما بهتر است که هر زمان حتی کوتاهی هم که پیدا کردید به سراغ پیاده روی بروید و بدن خود را حرکت دهید. فاصله‌های زمانی بعد ناهار، پارک کردن ماشین تا درب منزل، پیاده‌روی در طول خیابان و… همه و همه هر چقدر هم که کوتاه‌مدت باشند می‌توانند تأثیر خود را به جا بگذارند.

بالا و پایین رفتن از پله‌ها

طبیعتاً لازم نیست که شما در طی روز بالغ بر ۱۵ بار پله‌های شرکت و ساختمان خود را بالا و پایین بروید! اما استفاده از برخی فرصت‌های کوتاه نیز کار هوشمندانه‌ای است که نباید از خیر آن به همین راحتی‌ها بگذرید.

شما می‌توانید به سراغ ساده‌ترین فعالیت روزانه که شاید به نظرتان خیلی هم بی‌اهمیت بیاید بروید و بدنتان را حرکت دهید. کافی است بالا و پایین رفتن از پله‌های آپارتمان خود را به هر اندازه‌ای هم که شده به عنوان یک عادت حفظ کنید و از تأثیرات منفی ساعت‌ها پشت میز نشستن رها شوید.

چگونه می‌توان با تأثیرات ساعت‌ها پشت میز نشستن مقابله کرد؟

استفاده مفید از تبلیغات

امروزه در میان بسیاری از فعالیت‌های کاری احتمالاً با تعدادی آگهی و تبلیغات بر خواهید خورد که شاید حتی شما را کلافه کنند و بخواهید هر جوری که شده از شرشان خلاص شوید.

مثلا اگر بخواهید وارد یک وب سایت شوید باید دقایقی را به تماشای آگهی‌های موجود در آن بگذرانید و بعد به کار خود برسید، اما باید بگوییم که شما می‌توانید حتی زمان تماشای آگهی‌ها را نیز غنیمت بشمارید و در طول آن از جای خود بلند شوید و با حرکاتی کششی بدن خود را استراحت دهید.

اهمیتی ندارد که مدت زمان این استراحت چقدر کوتاه باشد، این مهم است که شما بتوانید از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشید.

تمرین‌های ورزشی تمام بدن

بهتر است که در طول روز خود ساعت‌هایی را خالی کنید و آن را صرف ورزش‌هایی برای تمام بدن خود نمایید. شما می‌توانید با انجام حرکات ورزش‌های پیلاتس، یوگا، شنا و… تمامی عضلات بدن خود را به کار بیندازید و آن‌ها را از کوفتگی و آسیب در امان نگه دارید.

چگونه می‌توان با تأثیرات ساعت‌ها پشت میز نشستن مقابله کرد؟

یوگا روی صندلی

حالا که صحبت از یوگا شد بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که شما می‌توانید حتی وقتی بر روی صندلی نشسته‌اید نیز حرکات یوگای خود را انجام دهید. لازم نیست که برای این کار به دنبال راه‌های خیلی حرفه‌ای و عجیب و غریب باشید، کافی است یک جست‌وجوی ساده در اینترنت داشته باشید و حرکات نشسته یوگا را یاد بگیرید.

انجام حرکات کششی

همان‌طور که گفته شد انجام حرکات کششی برای کسانی که ساعت‌ها پشت میز می‌نشینند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در اینجا برخی از این حرکات را معرفی می‌کنیم:

• چرخش ستون فقرات به صورت نشسته: یکی از راحت‌ترین حرکات کششی که می‌توانید در زمان پشت میز نشستن انجام دهید آن است که در همان حالت نشسته شانه‌ها و کمرتان را به صورت عمود بر پشت صندلی قرار دهید، صاف بنشینید و پاهایتان را نیز بر روی زمین قرار دهید.

بعد با کمک بازو‌ها بچرخید و خود را به سمت صندلی بکشید. این کار را به هر دو طرف بدن انجام دهید و ستون فقرات، سینه و گردن خود را کشش دهید.

• پیچش گردن: یکی دیگر از حرکاتی که برای کشش عضلانی در زمان ساعت‌ها پشت‌میزنشینی می‌توان انجام داد پیچش گردن است. شما می‌توانید برای باز کردن عضلات گردن خود به صورت صاف بر روی صندلی بنشینید و پاهایتان را بر روی زمین قرار دهید.

چانه‌تان را به سمت سینه بیاورید و گوش سمت راست خود را بر روی شانه سمت راست بچرخانید. برای آنکه کشش شما افزایش پیدا کند می‌توانید دست چپتان را بر روی شانه راست قرار دهید و دست راست را بالای گوش چپ قرار دهید و به آرامی فشار را با دست بر روی سر خود انتقال دهید.

چگونه می‌توان با تأثیرات ساعت‌ها پشت میز نشستن مقابله کرد؟

• کشش انگشتان: قطعاً انگشتان شما نیز بخش مهم دیگری هستند که احتیاج به کشش و حرکت دارند. شما می‌توانید برای انجام حرکات کششی انگشتان بایستید و هر دو دست خود را بر روی میز قرار دهید. کف دست‌ها را رو به پایین و نوک انگشتانتان را به سمت بدن خود قرار دهید.

حالا به سمت جلو خم شوید و کشش را به دستان خود انتقال دهید. این کار باعث می‌شود که انگشتان شما بعد از ساعت‌ها تایپ کردن و نوشتن مقداری استراحت کند و سلامت خود را حفظ نماید. توصیه ما این است که انجام این حرکات را پشت گوش نیندازید و با کمک آن‌ها سلامت عضلات و بدن خود را حفظ نمایید.

منبع: livingly

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=372565

برچسب ها

ثبت نظر

-