طرز تهیه ماست ژله‌ای خامه‌ای یک دسر خنک و خوشمزه

  • کد خبر : 372172
  • 07 بهمن 1399 - 23:37
طرز تهیه ماست ژله‌ای خامه‌ای یک دسر خنک و خوشمزه

ماست ژله‌ای خامه‌ای یک دسر خنک و خوشمزه است که از ترکیب چند چیز خنک و دوست داشتنی درست شده است. شما یک دسر رنگی خوشمزه و خنک خواهید داشت که شیرین، خوش طعم، خوش رنگ و غلیظ است. ضمن اینکه بافت و ظاهر آن بسیار عالی و به مراتب بهتر از دسر لرزان خسته کننده است.

از ژله خسته شده‌اید بله می‌دانم و، اما می‌دانم که پاناکوتا هم سخت و وقت گیر است. پس بیایید این یکی را امتحان کنید. این دستورالعمل خیلی هم جدید نیست، اما خیلی خوشمزه و خوش رنگ است. خوبی این دسر سادگی روش درست کردن آن است بطوری که همه می‌توانند آن را در خانه درست کنند. با درست کردن این دسر از ژله خسته کننده راحت خواهید شد و همچنین یک دسر به مراتب مغذیتر و خوشمزه‌تر خواهید داشت.

دسر ماست ژله‌ای خامه‌ای برای عاشقان ماست و ژله

با جایگزین کردن نیمی از آب با مخلوط ماست و خامه سنگین (یا فقط ماست در صورتی که بخواهید چربی کمتر داشته باشد)، بافت یکدست ژل مانند را با ماده دیگری ترکیب می‌کنید تا تبدیل به دسری خامه‌ای و لطیف با طعم غنی و پیچیدگی سنگین‌تر شود. این همانند یک سوفله غلیظ، اما سرد است.

دسر ماست ژله‌ای خامه‌ای برای عاشقان ماست و ژله

چیز جالب دیگری که در مورد این دسر وجود دارد این است که طعم آن اختیاری و کاملا به دلخواه شماست. می‌توانید یک ژله توت فرنگی صورتی و زیبا را انتخاب کنید تا طعم توت فرنگی داشته باشید یا طعم آناناس یا حتی لیمو برای درست کردن این دسر استفاده شود.
بلوبری و پرتقال هم انتخاب‌های خوب دیگری هستند. البته همانطور که گفتم همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد و در این مورد دست شما کاملا باز است. حتی می‌توانید طعمی چندتایی با چند نوع ژله داشته باشید که این هم لطف خودش را دارد. اگر یک دختر در میان مهمان‌های شماست احتمالا با دیدن یک دسر صورتی رنگ حسابی چشمانش برق می‌زند.

دسر ماست ژله‌ای خامه‌ای برای عاشقان ماست و ژله

مواد لازم برای ۴ نفر

  • ژله دلخواه: ۱ بسته
  • آب جوش: ۱ پیمانه، اندازه گیری پس از جوشیدن باشد
  • ماست طبیعی کامل: ۱/۲ پیمانه (۱۲۷ گرم)
  • خامه سنگین: ۱/۲ پیمانه (۱۱۸ میلی لیتر)

برای تزئین

  • خامه سنگین
  • میوه انتخابی
  • برگ‌های نعناع

خامه وشیر

طرز تهیه:

۱. محتویات بسته خامه را داخل کاسه‌ای متوسط بریزید. آب جوش را روی ژله بریزید و بهم بزنید تا زمانی که کاملا حل شود. آن را کنار بگذارید تا خنک شود و به دمای اتاق برسد، اینکار حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. سعی نکنید با سرد کردن آن در یخچال این زمان را کوتاه کنید، چون ژله شما بسته و جامد می‌شود.

دسر ماست ژله‌ای خامه‌ای برای عاشقان ماست و ژله

۲. در حالی که ژله سرد می‌شود، ماست و خامه را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمایی نزدیک به دمای اتاق برسند. با مطمئن شدن به اینکه همه مواد در دمایی مشابه هستند از لخته شدن مخلوط جلوگیری می‌کنید. افزودن ماست سرد به ژله گرم باعث لخته شدن مخلوط و از هم پاشیدن بافت آن می‌شود که اصلا خوشایند نیست.

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه ژله رولی؛ دسری رنگی رنگی


۳. وقتی که ژله به دمایی رسید که با تماس دست داغ حس نشود، ماست و خامه را اضافه کنید و تا زمانی که کاملا ترکیب شود، آن‌ها را با ویسک دستی، بهم بزنید.

دسر ماست ژله‌ای خامه‌ای برای عاشقان ماست و ژله

۴. مخلوط را داخل ۴ لیوان سرو یا ۱ کاسه متوسط بریزید. آن را در یخچال بگذارید خنک شود تا زمانی که سفت و پایدار شود. اینکار ۲ تا ۳ ساعت یا نهایتا یک شب تا صبح طول می‌کشد.

دسر ماست ژله‌ای خامه‌ای برای عاشقان ماست و ژله

۵. در صورت دلخواه، روی آن را با خامه زده شده تزئین کنید. سپس روی خامه را میوه دلخواه و برگ نعناع بگذارید. نوع میوه انتخابی بهتر است از نوع توت‌ها مثل توت فرنگی با تمشک باشد. آن را سرد سرو کنید.

دسر ماست ژله‌ای خامه‌ای برای عاشقان ماست و ژله

نکات مهم

  • بسته به نوع ژله وزن آن می‌تواند متغیر باشد، اما اغلب ژله‌ها ۱۰۰ گرمی هستند. وقتی ژله بیشتر باشد بافت کمی غلیظتر می‌شود. این دستور با یک ژله ۷۵ گرمی درست شده است.
  • بهتر است از ماست پرچرب طبیعی استفاده کنید. استفاده از ماست کم چرب چکیده هم بلامانع است، اما برای این دستور بررسی نشده است بنابراین امتحان آن بر عهده خودتان است. استفاده از ماست چکیده احتمالا آن را غلیظتر خواهد کرد.
  • اگر می‌خواهید دسرتان چربی کمتری داشته باشد، می‌توانید به جای خامه از همان مقدار ماست استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که مزه آن کمی ترشتر خواهد شد.
  • برای این دستورالعمل می‌توانید برای افزودن تعداد وعده‌ها، مواد تشکیل دهنده را دو برابر یا حتی ۳ برابر کنید و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

دسر

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=372172

برچسب ها

ثبت نظر

-