آموزش کیک هویج لقمه‌ای خام؛ کیکی سالم وخوشمزه

  • کد خبر : 372010
  • 07 بهمن 1399 - 21:14
آموزش کیک هویج لقمه‌ای خام؛ کیکی سالم وخوشمزه

به گزارش نیوز: کیک‌ های خام چیز جدیدی نیستند و انواع ترافل‌های انرژی زا هم جزو این دسته محسوب می‌شوند. این نوع شیرینی‌ها با حداقل صرف زمان و مواد تشکیل دهنده درست می‌شود. خوبی این نوع کیک ، و یا ترافل‌ها و یا هر نوع شیرینی دیگری که با آن‌ها درست می‌شود این است که بسیار متنوع هستند. شما برای انتخاب مواد تشکیل دهنده کاملا دست‌تان باز است.

کیک هویج لقمه‌ای خام یک دسر بدون آرد، بدون شکر و بدون مواد لبنی و تخم‌مرغ است. این کیک لقمه‌ای تنها با چند ماده تشکیل دهنده درست می‌شود و بدون نیاز به پختن و یا صرف وقت زیاد، یک دسر شیرین و کاملا سالم را برای شما فراهم می‌آورد. 

می‌توانید انواع مدل آن را در سایت‌ها و حتی شبکه‌های اجتماعی مشاهده کنید. این نوع دسر‌ها برای کسانی خوب است که شیوه تغذیه‌ای خام گیاهخواری را انتخاب کرده‌اند، اما نمی‌خواهند از خوردن شیرینی و دسر محروم شوند.

این نوع کیک‌های خام علاوه بر سالم بودن بسیار هم لطیف و خوشمزه هستند. واقعا چه نیازی به استفاده از آن همه مواد سرشار از کربوهیدرات خالص دارید. خرما و هویج اگر چه شیرین هستند، اما خواص تغذیه‌ای فراوانی هم دارند.

طرزتهیه کیک هویج لقمه‌ای

برای درست کردن این دسر هیچ نیازی به شکر ندارید، چون شیرینی میوه و سبزی طبیعی را در اختیار دارید. یک دسر بدون غلات است که نیازی به آرد ندارد، چون به جای آن از آرد نارگیل استفاده می‌کنید.

 

در صورتی که آرد نارگیل ندارید از آرد بادام استفاده کنید. برای درست کردن این کیک هویج خام در واقع به ۹ ماده تشکیل دهنده نیاز دارید و یک دستگاه غذاساز و فقط ۳۰ دقیقه وقت تا آن را درست کنید. این دسر سرشار از اسید‌های چرب سالم است که با چاشنی‌هایی مثل دارچین و زنجبیل، خوش طعم می‌شود و در نهایت اینکه نیازی به فر ندارید.

برای درست کردن آن بهتر است از خرمای پوست نازک استفاده کنید یا اینکه پوست خرما را بگیرید. مقداری کشمش هم به طعمی بیشتر و شیرینتر در دسر کمک می‌کند. من عاشق کشمش هستم شما چطور؟ یادم باشد یک روز یک نان کشمشی درجه یک را که همیشه درست می‌کنم به شما یاد بدهم.

در نهایت به دلایل زیر درست کردن این شیرینی را توصیه می‌کنم:

  • شیرینی طبیعی
  • طعم طبیعی هویج
  • تهیه سریع و آسان
  • قابل حمل
  • سیر کننده
  • ظاهری زیبا و مناسب مهمانی

این کیک هویج خام را می‌توانید به عنوان یک میان وعده بخصوص برای کسانی که کارمند هستند، استفاده کرد. خیلی راحت آن‌ها را در یک ظرف بسته بندی بگذارید و در کیفتان حمل کنید. این‌ها بسیار سالمتر از ساندویچ‌ها و بیسکویت‌های بوفه اداره و یا مغازه‌های اطراف هستند.

مواد لازم برای طرزتهیه کیک هویج لقمه‌ای

  • هویج رنده شده: ۳/۴ پیمانه
  • خرمای پوست گرفته: ۱ پیمانه فشرده (اندازه گیری با خرمای هسته گرفته است)
  • گردو: ۱ و ۳/۴ پیمانه
  • اسانس وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری
  • نمک دریا: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • پودر دارچین: ۳/۴ قاشق چای‌خوری
  • پودر زنجبیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • پودر جوز: کمی
  • آرد نارگیل: ۴ تا ۶ قاشق غذاخوری
  • کشمش: ۱/۴ پیمانه (یا سایر میوه‌های خشک شیرین)

برای تزئین کیک هویج لقمه‌ای خام

  • پودر نارگیل: ۱/۲ پیمانه
  • کره نارگیل: ۸ قاشق چای‌خوری

مواد لازم

مراحل طرزتهیه کیک هویج لقمه‌ای خام

۱. با استفاده از رنده غذاساز یا رنده دستی، هویج را ریز رنده کنید و کنار بگذارید.

۲. خرمای هسته گرفته را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا زمانی که خمیر شده یا شکل یک توپ را تشکیل دهد. آن را از داخل غذاساز درآورید و کنار بگذارید.

۳. گردو، وانیل، نمک و چاشنی‌ها را اضافه کنید. آن‌ها را در غذاساز خوب نرم کنید تا زمانی که یک پودر نیمه ریز به دست آید یعنی حدود ۱۵ ثانیه. سپس خرما و هویج رنده شده را اضافه کنید و با پالس‌های یک ثانیه‌ای یک خمیر ساده درست کنید که هویج‌ها فقط با آن ترکیب شده باشند در همین حد. مراقب باشید که زیاد هم آن را مخلوط و خمیری نکنید. شما به دنبال یک خمیر قابل کار هستید نه یک پوره.

۴. آرد نارگیل را به یکباره بریزید و در مخلوط کن با یک پالس ترکیب کنید. اگر مخلوط نشد ممکن است لازم باشد در غذاساز را بردارید و گاهی بهم بزنید تا همه چیز بهتر در هم آمیخته شود. اینجا دیگر نیازی نیست توجه کنید که پوره نشود، اما یک خمیر ترد خرده دار باید به دست آید. وقتی که همه مواد خوب مخلوط شد، کشمش (اختیاری) را اضافه کنید و باز هم در غذاساز مخلو ط کنید تا زمانی که با هم ترکیب شوند.

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه کیک زبرا/ساده وخوشمزه

کیک هویج لقمه‌ای خام؛ دسر مطلوب خام گیاهخواران

۵. ۲ قاشق غذاخوری از آن را با استفاده از یک اسکوپ کلوچه بردارید، داخل کف دست‌تان گرد کنید و مستقیما داخل سینی فر کاغذ گرفته یا ظرف مخصوص سرو بگذارید. این کار را با باقیمانده خمیر انجام دهید. اگر خمیرتان برای رول کردن خیلی چسبناک است، کمی آرد نارگیل یا آرد بادام اضافه کنید تا مخلوط خشک شود.

کیک هویج لقمه‌ای خام؛ دسر مطلوب خام گیاهخواران

۶. برای طرزتهیه کیک هویج لقمه‌ای آن‌ها را داخل پودر نارگیل بغلتانید و همان لحظه از خوردن آن‌ها لذت ببرید یا اینکه آن‌ها را در یخچال بگذارید تا خنک و سفت شوند. یا اگر آن‌ها را با کره نارگیل (اختیاری) تزئین می‌کنید، این کیک‌های لقمه‌ای را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فریزر سرد کنید سپس با کره نارگیل تازه تزئین کنید.

اگر کره نارگیل سفت است و قابل ریختن روی لقمه‌ها نیستید آن را در مایکروفر یا بصورت بن ماری ذوب کنید تا موقعی که روان شده و به غلظت مورد نظر برسد. بعد از تزئین با کره نارگیل، آن‌ها را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر سرد کنید تا روی آن خوب جا بگیرد.

کیک هویج لقمه‌ای خام؛ دسر مطلوب خام گیاهخواران

۷. آن‌ها را در ظرفی دردار در یخچال به مدت ۱ هفته یا در فریزر به مدت یک ماه نگهداری کنید.

کیک هویج لقمه‌ای خام؛ دسر مطلوب خام گیاهخواران

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=372010

برچسب ها

ثبت نظر

-