معرفی معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای چینی

  • کد خبر : 369153
  • 08 اردیبهشت 1400 - 11:27
معرفی معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای چینی

در این مطلب خوشمزه‌ترین غذا‌های چینی را به شما معرفی می‌کنیم که در بین مردم محلی و همین طور توریست‌های خارجی از همه محبوب‌تر هستند.

اگر با استفاده از تور‌های پکن یا شانگ‌های یا به صورت شخصی قصد سفر به چین را دارید و می‌خواهید خوشمزه‌ترین غذا‌ها را در طول سفر امتحان کنید مطالعه این مطلب برایتان بسیار مفید خواهد بود. پس در ادامه با ما همراه باشید.

آشپزی چینی با پیشینه دور و دراز و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد بخشی مهم از فرهنگ چینی محسوب می‌شود. غذا‌های سنتی چینی بیش از هر چیز به خاطر رنگ، عطر، طعم و ظاهر زیبایی که دارند مشهور هستند و طرفداران زیادی هم در دنیا پیدا کرده اند.

>>> بیشتر بخوانید:

آشنایی با تعدادی از بهترین رستوران های پکن

۱- چیکن کونگ پائو | Kung Pao Chicken

 

یکی از مشهورترین غذا‌های چینی چیکن کونگ پائو است که غذایی مشهور به سبک سیچوآن چین است. این غذا در بین مردم محلی و توریست‌ها محبوبیت زیادی دارد و پیشنهاد می‌کنیم در سفر به چین حتما آن را امتحان کنید.

این غذای خوشمزه بسیار سریع و ساده آماده می‌شود و از تکه‌های جوجه خرد شده، فلفل چیلی خشک شده و بادام زمینی تفت داده شده و سبزیجات مختلف تهیه می‌شود. البته جالب است بدانید که مردم کشور‌های غربی نسخه جدید و غربی شده‌ای از این غذا را ابداع کرده اند که در آن، تکه‌های مرغ با نشاسته ذرت، سبزیجات، سس شیرین و ترش و سیر له شده ترکیب می‌شود.


۲- وونتون | Wontons

زمان دودمان تانگ (۶۱۸-۹۰۷) غذای وونتون به عنوان غذای سنتی و رسمی جشن انقلاب زمستانی استفاده می‌شده است. وونتون به اشکال مختلفی ممکن است تهیه شود، اما رایج‌ترین شکل آن به صورت مثلثی است که تا حدودی شبیه به توتلینی ایتالیایی است.

وونتون‌ها معمولا آبپز می‌شوند و بعد داخل انواع سوپ یا گاهی به صورت سرخ شده و کریسپی سرو می‌شوند. داخل وونتون غالبا با گوشت چرخکرده، سبزیجات و میگو پر می‌شود. وونتون در اکثر غذا‌های چینی استفاده می‌شود و به خاطر طعم و ظاهر جالبی که دارد محبوبیت زیادی پیدا کرده است.


۳- دامپلینگ چینی | Dumplings

دامپلینگ بخش مهم و گسترده‌ای از آشپزی و غذا‌های چینی را در بر می‌گیرد. دامپلینگ در واقع از یک خمیر نشاسته‌ای تشکیل شده که داخلش با مواد و ترکیبات مختلفی مثل گوشت و سبزیجات پر شده است و بعد به صورت بخارپز، آبپز با سرخ شده پخته می‌شود.

دامپلینگ در چین تاریخچه‌ای بیش از ۱۸۰۰ سال دارد و از دیرباز یکی از محبوب‌ترین غذا‌ها در شمال چین بوده است. ترکیبات محبوب داخل دامپلینگ‌ها عبارتند از: گوشت چرخ کرده، میگوی خرد شده، مرغ خرد شده و سبزیجات.

دامپلینگ‌ها را مثل وونتون معمولا به صورت آبپز، بخازپز یا سرخ شده آماده می‌کنند. جالب است بدانید که دامپلینگ غذای سنتی و رسمی شب سال نو چینی به حساب می‌آید و مردم چین این غذای خوشمزه را به عنوان غذای شب عید میل می‌کنند.


۴- اردک کبابی پکنی | Peking Roasted Duck

اردک پکنی غذایی یکی از مشهورترین غذا‌های چینی و در واقع یکی از غذا‌های ملی این کشور به حساب می‌آید. پوست اردک را با مواد مختلف مزه دار می‌کنند و بعد داخل فر قرار می‌دهند تا کاملا برشته شود و پوستش خشک و کریسپی شود.

در واقع، جالب است بدانید که در چین، پوست کریسپی و خوش طعم اردک بیشتر از خودِ گوشتش طرفدار دارد و در میهمانی‌ها و ضیافت‌ها اول پوستش را می‌خورند.

گوشت اردک هم همراه با ترکیبات مختلف مثل پنکیک، سس لوبیای شیرین یا سس سویا با سیر له شده خورده می‌شود که ترکیبی خوش طعم به وجود می‌آورد. اگر به پکن سفر کردید این غذای خوشمزه را حتما باید امتحان کنید.


۵- رول‌های بهاری یا اسپرینگ رول | Spring Rolls

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین و البته زیباترین غذاهای چینی غذایی به نام رول‌های بهاری است. این غذا در واقع نوعی دیم سام (dim sum) کانتونی و رول‌هایی استوانه‌ای شکل است که داخلش با سبزیجات یا گوشت پر می‌شود.

این رول‌ها را با سس‌ها و طعم دهنده‌های مختلف و به دو صورت شور و شیرین میل می‌کنند. اسپرینگ رول یا رول‌های بهاری در مناطق جیانگ زی، جیانگ سو، شانگهای، فوجیان، گوانگزو، شنزن، هنگ کنگ و … بسیار محبوب و پرطرفدار است و یکی از مشهورترین غذا‌های چینی محسوب می‌شود.


۶- نودل با سس سویا یا ژاجیانگ می‌یِن | Zha jiang mian

غذاهای چینی

یکی از معروف‌ترین غذاهای چینی که به ویژه در شهر پکن شهرت زیادی دارد ژاجیانگ می‌ین یا خوراک نودل با سس سویا است. در واقع این غذا آن قدر در پکن شهرت دارد که گاهی آن را نودل پکنی هم می‌نامند.

این غذا از سه ماده اصلی تشکیل شده است:نودل دست ساز، سبزیجات خرد شده و گوشت. سبزیجات استفاده شده در این غذا با توجه به فصل تغییر می‌کند، اما هیچ وقت کمتر از ۷ نوع سبزیجات نخواهد بود.

از آن جا که این غذا به سرعت آماده می‌شود گزینه‌ای عالی برای کسانی است که می‌خواهند سریع یک شام یا ناهار خوشمزه بخورند. اگر به رستوران بروید و این غذا را سفارش بدهید چند دقیقه بعد غذا روی میزتان خواهد بود! از طرفی قیمت این غذا هم چندان گران نیست و می‌توانید با هزینه‌ای مقرون به صرفه یک وعده غذای سریع و خوشمزه نوش جان کنید.


۷- شوآن یانگرو | Shuan Yangrou

غذاهای چینی

شوآن یانگرو نام یکی از محبوب‌ترین غذاهای چینی و پکنی است که سابقه آن به دودمان یوآن بر می‌گردد. این غذا به سبک هات پات تهیه می‌شود که در واقع یک ظرف بزرگ آب یا سوپِ در حال جوش است.

این ظرف را وسط میز قرار می‌دهند و افراد مواد مختلف مثل گوشت و سبزیجات را چند دقیقه داخل آب جوش قرار می‌دهند تا پخته شود و بعد می‌خورند. شوآن یانگرو غذای گوشت بره است که به همین شیوه جالب تهیه می‌شود.

برش‌های نازک گوشت بره روی میز قرار می‌گیرد و هر کس یک برش گوشت را مدتی داخل این آب جوش قرار می‌دهد و بعد که گوشت پخته شد آن را با سس کنجد مزه دار می‌کند و می‌خورد.


۸- سیب زمینی رنده و سرخ شده | Tudou Si

غذاهای چینی

 

اگر شما هم عاشق سیب زمینی و مشتقاتش هستید می‌توانید یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای چینی را امتحان کنید. این غذا تودو سی نام دارد که در واقع سیب زمینی رنده شده و سرخ شده است که همراه با فلفل سبز، سبزیجات و ادویه‌های مختلف سرو می‌شود.

البته وقتی ظاهر این غذا را می‌بینید به نظرتان سیب زمینی کاملا سرخ نشده و هنوز خام است، اما پیشنهاد می‌کنیم این غذای چینی را امتحان کنید و از شیوه خاص چینی‌ها برای تهیه سیب زمینی سرخ شده لذت ببرید.


۹- نودل سرخ شده یا چو مِین | Chow Mein

غذاهای چینی

چو مِین تلفظ کانتونی است و به معنای نودل سرخ شده و تفت داده شده است. این غذا در هر رستوران و منطقه ممکن است به صورت مختلفی تهیه شود، اما به طور کلی، از نودل، گوشت (مرغ، گاو، میگو )، پیاز و جعفری تهیه می‌شود.

چو مِین یکی از محبوب‌ترین غذاهای چینی است و در سفر به چین می‌توانید این غذای خوشمزه را در رستوران‌های شهر امتحان کنید.

برای تهیه چو مین ابتدا نودل‌ها را مدتی در آب جوش قرار می‌دهند تا نرم شود. سپس اجازه می‌دهند نودل‌ها خنک شوند و بعد آن‌ها را در ماهیتابه سرخ می‌کنند و با ترکیب با سبزیجات و مواد دیگر سرو می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=369153

برچسب ها

ثبت نظر

-