چگونه ورزش زندگی شما را بهتر می کند؟!

7 مزیت ورزش کردن

  • کد خبر : 368757
  • 06 بهمن 1399 - 10:45
7 مزیت ورزش کردن

می دانید مزیت ورزش کردن برای شما چست؟ اما آیا می دانید چقدر خوب است؟ از تقویت روحیه تا بهبود زندگی جنسی، دریابید که چگونه ورزش می تواند زندگی شما را بهبود بخشد.

آیا میخواهید احساس بهتری داشته باشید، انرژی بیشتری داشته باشید و حتی سالها به زندگی خود بیفزایید؟ فقط ورزش کنید به سختی می توان از مزایای سلامتی ورزش منظم و فعالیت بدنی چشم پوشی کرد. هر کس فارغ از سن، جنس و توانایی بدنی از ورزش بهره مند می شود.

برای جابجایی نیاز به رضایت بیشتری دارید؟ این هفت روش را ببینید که ورزش می تواند شما را به داشتن شادتر و سالم تر برساند.

🎲 ورزش وزن شما را متعادل نگه می‌دارد

ورزش می تواند از افزایش وزن اضافی جلوگیری کرده و یا به کاهش وزن کمک کند. وقتی مشغول فعالیت بدنی هستید، کالری می سوزانید. هرچه شدت فعالیت بیشتر باشد، کالری بیشتری می سوزانید.

سفرهای منظم به سالن بدنسازی بسیار خوب است، اما اگر نتوانید روزانه یک زمان مشخصی را به ورزش اختصاص دهید نگران نباشید. هر نوع فعالیتی بهتر از هیچ کاری هست. برای بهره مندی از مزایای ورزش، فقط در طول روز خود را بیشتر فعال کنید – به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید یا خربدهای خانه خود را بالا ببرید. سازگاری کلیدی است.


>>>حتما بخوانید: فواید ۱۵ دقیقه پیاده روی چیست؟


مزیت ورزش کردن

🎲 ورزش علاوه بر سالم نگه داشتن بدن باعث مقاومت بدن در برابر بیماری ها می‌شود.

نگران بیماری قلبی هستید؟ به امید جلوگیری از فشار خون بالا؟ وزن فعلی شما مهم نیست، فعال بودن باعث افزایش کلسترول لیپوپروتئین (HDL) با چگالی بالا، کلسترول (خوب) می شود و باعث کاهش تری گلیسیریدهای ناسالم می شود. این یکی دو مشت خون شما را روان حفظ می کند، که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

🎲 ورزش منظم به پیشگیری بسیاری از مشکلات های سلامتی از جمله موارد زیر کمک می‌کند.

  1. اضطراب
  2. انواع مختلف سرطان
  3. آرتروز
  4. سقوط

همچنین می تواند به بهبود عملکرد شناختی کمک کرده و به کاهش خطر مرگ و میر ناشی از همه دلایل کمک کند.

🎲 ورزش روحیه را بهبود می بخشد

به افزایش روحیه احتیاج دارید؟ یا بعد از یک روز پر فشار باید ذهن خود را تخلیه کنید ؟ یک جلسه بدنسازی یا پیاده روی سریع می تواند کمک کند. فعالیت بدنی مواد شیمیایی مختلف مغز را تحریک می کند که ممکن است احساس شادی، آرامش و اضطراب کمتری در شما ایجاد کند.

همچنین ممکن است هنگام ورزش منظم از ظاهر خود احساس بهتری داشته باشید، که می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش داده و عزت نفس شما را بهبود بخشد.


>>>بیشتر بخوانید: چرا بهتر است قبل از صبحانه ورزش کنید؟


مزیت ورزش کردن

🎲 ورزش باعث افزایش انرژی می شود

با خرید مواد غذایی یا کارهای خانه خسته می شوید؟ فعالیت بدنی منظم می تواند قدرت عضلانی شما را بهبود بخشد و استقامت شما را تقویت کند.

ورزش اکسیژن و مواد مغذی را به بافت شما می رساند و به سیستم قلب و عروق شما کمک می کند تا کارایی بیشتری داشته باشد. و هنگامی که سلامت قلب و ریه شما بهبود می یابد، انرژی بیشتری برای مقابله با کارهای روزمره دارید.

 

🎲 ورزش باعث خواب بهتر می شود

برای چرت زدن مبارزه می کنید؟ فعالیت بدنی منظم می تواند به شما کمک کند سریعتر بخوابید، بهتر بخوابید و خواب را عمیق کنید. فقط خیلی نزدیک به زمان خواب ورزش نکنید، در غیر اینصورت ممکن است خیلی انرژی داشته باشید تا بخوابید.

 

🎲 مزیت ورزش کردن که جرقه را به زندگی جنسی شما بازمی گرداند

آیا برای لذت بردن از صمیمیت جسمی بیش از حد احساس خستگی می کنید یا بیش از حد مناسب نیستید؟ فعالیت بدنی منظم می تواند سطح انرژی را بهبود بخشد و اعتماد به نفس شما را در مورد شکل ظاهری افزایش دهد، که ممکن است زندگی جنسی شما را تقویت کند.

اما حتی چیزهای فراتر از این هم وجود دارد. فعالیت بدنی منظم ممکن است تحریک را برای زنان افزایش دهد. و مردانی که به طور منظم ورزش می کنند کمتر از مردانی که ورزش نمی کنند دچار اختلال در نعوظ می شوند.


>>>بیشتر بدانید: تاثیرات ورزش منظم بر بدن


مزیت ورزش کردن

🎲 ورزش می تواند سرگرم کننده باشد … و اجتماعی!

مزیت ورزش کردن و فعالیت بدنی این است که می تواند لذت بخش باشد. آنها به شما فرصتی می دهند تا راحت شوید، از فضای باز لذت ببرید یا به سادگی به فعالیت هایی بپردازید که شما را خوشحال می کند. فعالیت بدنی همچنین می تواند به شما کمک کند در یک محیط اجتماعی سرگرم کننده با خانواده یا دوستان خود ارتباط برقرار کنید.

بنابراین در یک کلاس رقص شرکت کنید، به مسیرهای پیاده روی بروید یا به یک تیم فوتبال بپیوندید. یک فعالیت بدنی را که از آن لذت می برید پیدا کنید و فقط آن را انجام دهید. کار جدیدی را امتحان کنید یا کاری را با دوستان یا خانواده انجام دهید.

 

🎲 نکته نهایی اساسی در ورزش

  • مزیت ورزش کردن و فعالیت بدنی راه های خوبی برای بهتر شدن، تقویت سلامتی و تفریح ​​هستند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی برای بیشتر بزرگسالان سالم توصیه می کند
  • حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعالیت هوازی متوسط ​​یا ۷۵ دقیقه در هفته فعالیت هوازی شدید، یا ترکیبی از فعالیت متوسط ​​و شدید. این راهنما پیشنهاد می کند که این تمرین را در طول هفته پخش کنید. به عنوان مثال می توان به دویدن، پیاده روی یا شنا اشاره کرد. حتی کوچک باشند.
  • حتی فعالیتهای بدنی اندک نیز مفید هستند و فعالیتهای انباشته شده در طول روز برای تأمین مزایای سلامتی افزایش می یابد.
  • تمرینات قدرتی حداقل برای هر گروه بزرگ عضلانی حداقل دو بار در هفته. به عنوان مثال می توان به بالا بردن وزنه های آزاد، استفاده از دستگاه های وزنه برداری یا انجام تمرینات وزنه برداری اشاره کرد.
  • فعالیت های خود را در طول هفته گسترش دهید. اگر می خواهید وزن کم کنید، اهداف خاص تناسب اندام را برآورده کنید یا حتی مزایای بیشتری کسب کنید، ممکن است لازم باشد فعالیت هوازی متوسط ​​خود را به ۳۰۰ دقیقه یا بیشتر در هفته افزایش دهید.
  • به یاد داشته باشید قبل از شروع یک برنامه جدید ورزشی با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر در مورد تناسب اندام خود نگرانی دارید، مدت طولانی است که ورزش نکرده اید، دارای مشکلات سلامتی مزمن مانند بیماری های قلبی، دیابت یا آرتروز هستید.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=368757
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : mayoclinic.org

ثبت نظر

-