بهترین نوشیدنی های بمبئی در سفر هندوستان

  • کد خبر : 368476
  • 06 بهمن 1399 - 5:39
بهترین نوشیدنی های بمبئی در سفر هندوستان

 

هندوستان یکی از کشورهای وسیع جهان با تمدن ۵۰۰۰ سال پیش است که مقصد سفر بسیاری از توریست‌های جهان و همچنین کشور خودمان نیز شده است. سفر به این کشور به سبب داشتن مناظر طبیعی فوق العاده ، آداب و رسوم شگفت انگیز و آثار تاریخی فراوان، جذابیت های خودش را دارد.

شهر بمبئی، بزرگ و هزار رنگ

شهر بمبئی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر‌های هندوستان است و سالانه میلیون‌ها مسافر به این شهر هندی سفر می‌کنند. بمبئی در کنار ساحل دریای عرب قرار گرفته و آب و هوایی گرم و شرجی دارد که به ویژه در شش ماه نخست سال بسیار گرم و مرطوب است. از همین رو، بمبئی‌ها برای فرار از گرما و طاقت آوردن این آب و هوای گرمم، نوشیدنی‌های خوشمزه و گوارایی را ابداع کرده اند که در عین حال که طعمی بسیار خوب دارند شما را از گرمای شرجی بمبئی نجات می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا با معروف‌ترین و بهترین نوشیدنی‌های بمبئی آشنا شویم.

۱- آب نارگیل | Coconut Water

در سفر به بمبئی در سرتاسر شهر که قدم بزنید خوشمزه‌ترین و در دسترس‌ترین نوشیدنی که می‌توانید پیدا کنید آب نارگیل است. در واقع، آب نارگیل در این شهر به اندازه آب آشامیدنی در دسترس و پرطرفدار است و یکی از بهترین نوشیدنی‌های بمبئی برای فرار از گرما و رطوبت هواست. این نوشیدنی به شیوه جالبی هم سرو می‌شود و در واقع یک نارگیل کال و نارس است که قسمتی از آن را سوراخ می‌کنند و با قرار دادن نی، یک نوشیدنی تازه و طبیعی به شما می‌دهند. در سفر به بمبئی مهم نیست در کجای شهر باشید، هرجا که باشید می‌توانید یک چرخ دستی را پیدا کنید که آب نارگیل تازه می‌فروشد. این نوشیدنی قیمت زیادی هم ندارد و با قیمتی مقرون به صرفه می‌توانید یکی از بهترین نوشیدنی‌های بمبئی را نوش جان کنید.


۲- لیموناد هندی یا نیمبو پانی | Nimbu Pani

بهترین نوشیدنی‌های بمبئی؛ خوشمزه و پرطرفدار

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های بمبئی یک نوع لیموناد هندی به نام نیبو پانی است. البته این لیموناد با تمام لیموناد‌هایی که تا به حال خورده اید فرق دارد و کاملا به سبک و سیاق هندی تهیه می‌شود. این نوشیدنی خوشمزه معمولا همراه با ادویه ماسالا (ترکیبی از زیره سبز، چات ماسالا، نمک و نعنا) تهیه می‌شود و آنقدر خوشمزه و محبوب است که در طول تابستان در تمام خیابان‌های شهر می‌توانید آن را پیدا کنید. آب لیموی تازه یکی از بهترین راه حل‌ها برای فرار از گرمای هوا و خنک شدن است و مردم بمبئی و همین طور توریست‌ها و گردشگران با مصرف این نوشیدنی طبیعی و خنک خود را برای تحمل گرمای هوا آماده می‌کنند.


۳- جالجیرا | Jaljeera

بهترین نوشیدنی‌های بمبئی؛ خوشمزه و پرطرفدار

جالجیرا نوعی نوشیدنی خوش طعم هندی است که از ترکیب زیره، زنجبیل، فلفل سیاه، نمک، نعنا و آب لیمو تهیه می‌شود و یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های بمبئی در فصل تابستان است. جالب است بدانید که ادویه‌های مورد استفاده در این نوشیدنی معمولا به صورت آماده و تحت عنوانِ «پودر جالجیرا» به فروش می‌رسد که کار تهیه این نوشیدنی را راحت‌تر می‌کند. در زبان هندی جال به معنای آب و جیرا به معنی زیره سبز است. طعم لیموی تازه و ادویه‌هایی که در این نوشیدنی استفاده می‌شوند جالجیرا را به یک نوشیدنی درمانی هم تبدیل کرده اند و بسیاری آن را برای درمان مشکلات گوارشی و معده و البته فرار از گرمای تابستان بمبئی مصرف می‌کنند. نوشیدنی جالجیرا را هم می‌توانید در سرتاسر شهر بمبئی پیدا کنید و با پرداخت چند روپیه یک لیوان جالجیرای خنک و گوارا بخرید.


۴- آب نیشکر | Sugarcane juice

بهترین نوشیدنی‌های بمبئی؛ خوشمزه و پرطرفدار

آب نیشکر یکی دیگر از خوش طعم‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های بمبئی است که از عصاره نیشکر تهیه می‌شود و راه حلی عالی برای فرار از گرما و رطوبت بمبئی است. آب نیشکر بسیار مقوی و خوشمزه است و برای رفع عطش و تشنگی بسیار مناسب است. از آن جا که این نوشیدنی کاملا طبیعی است می‌توانید آن را با خیال راحت مصرف کنید و بعد از گشت و گذار در شهر با یک لیوان از این نوشیدنی خستگی تان را از تن به در کنید.


۵- فالوده | Falooda

بهترین نوشیدنی‌های بمبئی؛ خوشمزه و پرطرفدار

بله، فالوده! البته فالوده هندی تفاوت‌های زیادی با فالوده شیرازی خودمان دارد، اما در عین حال ریشه و منشاء هر دو یک دسر است. فالوده دسری سرد است که ریشه در شبه قاره هند دارد و در روش سنتی از ترکیب گلاب، رشته فرنگی، تخم ریحان شیرین، تکه‌های ژله با شیر و گاهی بستنی تهیه می‌شود و یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های بمبئی محسوب می‌شود. ما ایرانی‌ها به خوبی با فواید تخم ریحان و تاثیر خنک کنندگی آن به ویژه در تابستان آشنا هستیم. فالوده هندی هم با ترکیب تخم ریحان و شیر و بستنی و مواد خوشمزه و لذیذ یک نوشیدنی فوق العاده به وجود آورده است که انتخابی عالی در سفر به بمبئی است.


۶- کالا کاتا | Kala Khatta

بهترین نوشیدنی‌های بمبئی؛ خوشمزه و پرطرفدار

نوشیدنی کالا کاتا به لطف میوه جمبو یا آلوی سیاه که میوه‌ای بومی مناطق شبه قاره هند است خاصیت خنک کنندگی و نشاط بخشی زیادی دارد و یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های بمبئی محسوب می‌شود. برای سرو این نوشیدنی یک یخمک را در یک لیوان آب جمبو فرو می‌کنند و با اضافه کردن نمک، شکر، آب لیمو و فلفل یک نوشیدنی فوق العاده خوش طعم و دلچسب به وجود می‌آورند. طعم ملس این نوشیدنی و همراهی آن با یخمک دقیقا همان چیزی است که در گرمای بمبئی آرزویش را دارید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در سفر به هند حتما کالا کاتا یا یکی از بهترین نوشیدنی‌های بمبئی را امتحان کنید.


۷- لاسی | Lassi

بهترین نوشیدنی‌های بمبئی؛ خوشمزه و پرطرفدار

اما به نوشیدنی معروف هند یعنی لاسی می‌رسیم. وقتی برای اولین بار با این نوشیدنی مواجه می‌شوید برایتان غافلگیرکننده خواهد بود. لاسی تقریبا شبیه به دوغ خودمان است، با این تفاوت که به جای این که شور باشد شیرین است! البته در برخی نواحی نوع شور آن هم وجود دارد که آن هم لاسی نامیده می‌شود. برای تهیه این نوشیدنی خنک و خوشمزه، ماست را با آب و ادویه‌های مختلف هندی و گاهی میوه ترکیب می‌کنند و یکی از بهترین نوشیدنی‌های بمبئی را به وجود می‌آورند. لاسی سنتی و اصیل هندی همان طور که گفتیم طعم شیرینی دارد که با پودر زیره سبز مزه دار می‌شود. در سفر به بمبئی اگر از گرمای هوا کلافه شدید و دلتان یک نوشیدنی خنک و دلچسب خواست می‌توانید لاسی را برای یک بار هم که شده امتحان کنید. ما که فکر می‌کنیم از طعم جدید آن خوشتان خواهد آمد.


۸- نوشیدنی سودای لیمویی شیرین | Sweet Lime Soda

بهترین نوشیدنی‌های بمبئی؛ خوشمزه و پرطرفدار

آخرین مورد از محبوب‌ترین و بهترین نوشیدنی‌های بمبئی باز هم یک نوشیدنی لیمویی است. به طور کلی، لیمو و آب لیموی تازه راه حلی فوق العاده برای فرار از گرمای هواست و هندی‌ها هم این موضوع را به خوبی می‌دانند. همان طور که دیدیم در بسیاری از بهترین نوشیدنی‌های بمبئی از آب لیموی تازه استفاده می‌شود و حالا می‌خواهیم سودای لیمویی شیرین را به شما معرفی کنیم. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه، سودا یا آب گازدار را با آب لیموی تازه و شکر ترکیب می‌کنند و بعد داخل لیوان‌هایی پر از یخ می‌ریزند. در سرتاسر شهر بمبئی می‌توانید این نوشیدنی خوش طعم و دلچسب را در فروشگاه و مغازه‌ها پیدا کنید و با خوردن آن دوباره با نشاط و سرحال بشوید.

منبع: theculturetrip

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=368476

برچسب ها

ثبت نظر

-