طرز تهیه بیسکوییت کره ای با ماسوره/ بیسکوییت انگشتی

  • کد خبر : 368470
  • 06 بهمن 1399 - 5:14
طرز تهیه بیسکوییت کره ای با ماسوره/ بیسکوییت انگشتی

 

 

نیوز – معصومه رجایی: در این مطلب طرز تهیه بیسکوییت کره ای رو قرار دادیم که با ماسوره زده میشه و خیلی انگشتی و زیبا هستند. به نظرم این مدل شیرینی‌های کوچیک برای عید مناسب‌ تر هستن و ایده جالبی برای شیرینی‌های نوروزی مون هست. بافت این شیرینی ترد و بیسکوییتی هست و بافت نرمی نداره. با ما در ادامه همراه باشید با طرز تهیه بیسکوییت کره ای:

طرز تهیه بیسکوییت کره ای با ماسوره/ بیسکوییت انگشتی

مواد لازم برای تهیه بیسکوییت کره‌ ای:

  • کره: ۱ پیمانه
  • پودر قند: ۱ پیمانه
  • آرد: ۲ پیمانه
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • وانیل: ۱ قاشق چایخوری یا دو قطره اسانس

 

طرز تهیه بیسکوییت کره ای:

۱.

کره و پودر قند رو با همزن دستی یا برقی اونقدر بزنید که کرم رنگ و روشن بشه.  بعد هم تخم مرغ و وانیل رو اضافه کنید و باز بزنید تا کاملا یک دست و کرمی بشه. بعد هم آرد رو اضافه کنید.


۲.

خمیری که بدست میاد شل و چسبده اس. به همین دلیل نمیتونید قالب بزنید و یا با دست فرمش بدید. پس برای فرم دادنش باید از ماسوره استفاده کنید. در اینجا از ماسوره شکوفه استفاده شده، ولی اگه دوست نداشتید میتونید از ماسوره گرد ساده استفاده کنید و بیسکوییت‌های دایره‌ای ساده داشته باشین.


۳.

سینی رو چرب کنید و یا کاغذ روغنی پهن کنید. بعد هم در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد بذارید تا زمانی که رنگ دور و زیرش کمی تغییر کنه.


نکته:

بافت این شیرینی ترد و بیسکوییتی هست و بافت نرمی نداره. اگه دوست دارید کمی نرم باشه ۳ قاشق از آرد کم کنید و به جاش نشاسته ذرت جایگزین کنید.

طرز تهیه بیسکوییت کره ای با ماسوره/ بیسکوییت انگشتی

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه مرصع پلو، غذای شیک مجلسی

طرز تهیه مرنگ سوئیسی؛ مخصوص پذیرایی عید نوروز

طرز تهیه پنکیک شکلاتی با طعم نوتلا و توت‌فرنگی

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=368470

ثبت نظر

-