قصاص، مجازات قاتلان مردی که به دستور همسرش کشته شد

  • کد خبر : 368332
  • 06 بهمن 1399 - 1:05
قصاص، مجازات قاتلان مردی که به دستور همسرش کشته شد
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان،  راز این جنایت از شامگاه ۲۹ تیر سال ۹۸ با کشف جسد مردی جوان در بزرگراه سعیدی تهران فاش شد. با اطلاع ماجرا به پلیس و انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد مرد جوان به نام داریوش بر اثر ۱۹ ضربه کارد به قتل رسیده است.


پلیس در نخستین گام به سراغ همسر ۲۵ ساله مقتول رفت، وی به مأموران گفت: شوهرم پیک موتوری بود و شب‌ها هم به عنوان نگهبان در خوابگاه دختران کار می‌کرد. آخرین باری که شوهرم را دیدم به دنبال گرفتن یک سفارش از خانه بیرون رفت و دیگر برنگشت. اما مأموران در بررسی دقیق‌تر ماجرا به ارتباط پنهانی همسر مقتول با مرد جوانی به نام محمود پی بردند و با ردیابی‌های فراوان یک ماه بعد او را دستگیر کردند. محمود خیلی زود به قتل داریوش با همدستی دوستش کیوان اعتراف کرد. وی گفت: وقتی من با سیما – همسر مقتول- آشنا شدم نمی‌دانستم متأهل است، بعد از مدتی عاشقش شدم و تصمیم به ازدواج گرفتم تا اینکه او به من گفت متأهل، اما شوهرش معتاد است و خیلی اذیتش می‌کند. سیما پیشنهاد داد شوهرش را بکشیم. به همین خاطر طبق نقشه با داریوش تماس گرفتم و از او خواستم تا بسته‌ای را به محلی در نزدیکی کوره آجرپزی ببرد. من آن روز به همراه دوست صمیمی‌ام کیوان به پشت کوره آجرپزی رفته بودم. وقتی داریوش به آنجا آمد با او صحبت کردم و به او گفتم پلیس و از اقوام همسرش هستم.
من از او خواستم تا از همسرش جدا شود، اما با هم درگیر شدیم و من چند ضربه چاقو به او زدم. می‌خواست فرار کند که دوستم هم چند ضربه به او زد و بلافاصله فرار کردیم. به دنبال اظهارات تکان دهنده این مرد، سیما نیز دستگیر شد، اما ادعا کرد از قتل شوهرش بی‌خبر بوده است.

با افشای این ماجرا کیوان نیز ردیابی و بازداشت شد و به مشارکت در قتل اعتراف کرد. متهمان در بازجویی‌ها مدعی شدند قبل از این جنایت ماده مخدر گل مصرف کرده بودند و حالت طبیعی نداشتند.
پرونده آن‌ها با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در جلسه دادگاه اولیای دم که قیم فرزند خردسال قربانی نیز هستند درخواست قصاص کردند. محمود در دفاع از خود گفت: من خودم نقشه قتل را کشیدم و سیما از این موضوع اطلاعی نداشت. کیوان نیز گفت: من به خواست خودم همراه محمود رفتم و وقتی دیدم آن‌ها با هم درگیر شده‌اند و داریوش قصد فرار دارد چند ضربه چاقو به او زدم. سیما نیز بار دیگر اتهام خود را انکار کرد و گفت: من اصلاً خبر نداشتم محمود با شوهرم قرار گذاشته است. او خودسرانه چنین تصمیمی گرفته بود.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده محمود و کیوان را به قصاص محکوم کردند. زن جوان نیز به خاطر معاونت در قتل به زندان محکوم شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=368332

ثبت نظر

-