پیکان فقط دو امتیاز از اوت دستی گرفته است!

  • کد خبر : 368077
  • 05 بهمن 1399 - 20:58
پیکان فقط دو امتیاز از اوت دستی گرفته است!

به گزارش “ورزش سه”، یکی از مسائلی که درباره تیم پیکان طی هفته های گذشته بارها درباره اش صحبت شده اوت دستی های بلند نادر محمدی است. این بازیکن جوان که محصول آکادمی پیکان است، با تبحر خاصی اوت های بلند را روی دروازه حریفان پیکان پرتاب می‌کند و موقعیت های گل را برای تیمش ایجاد می‌کند.

در هفته های گذشته تعداد زیادی از مربیان لیگ برتری درباره این تاکتیک پیکان صحبت کردند و حتی انتقادهایی از سوی برخی فوتبالی ها به این نوع تاکتیک انجام شده است. اگرچه کادرفنی پیکان و به خصوص مهدی تارتار هم واکنش های منطقی‌ای به انتقادها از تاکتیک اوت دستی داشتند اما یک مساله کلیدی و مهم در این خصوص وجود دارد.

مانور بیش از حد روی اوت دستی های بلند نادر محمدی در ترکیب پیکان شاید این تصور را ایجاد کرده که اگر این تیم در لیگ بیستم برخلاف فصول گذشته در بین تیم های بالانشین است، به خاطر استفاده از اوت ها است. اینکه تعدادی از اهالی فوتبال در چند نوبت گفته اند پیکان به  غیر از اوت دستی تاکتیک دیگری ندارد بارها باعث ناراحتی کادرفنی این تیم شده و البته که با مرور گل ها و بازی های خودروسازان هم می‌توان متوجه شد ناراحتی آنها هم بیراه نیست.

پیکان تا اینجای رقابت های لیگ برتر ۱۳ بار دروازه حریفانش را باز کرده و ۱۶ امتیاز اندوخته که آمار فوق العاده ای برای خودروسازان محسوب می‌شود. در این بین اما شاید جالب باشد بدانید که نادر محمدی و اوت های بلند اما کمترین تاثیر را در گلزنی و امتیاز آوری پیکان داشته اند.

از مجموع ۱۳ گل زده پیکان فقط یک گل این تیم مقابل گل گهر سیرجان با تاثیر اوت دستی محمدی بوده است. در آن بازی اوت بلند محمدی با برخورد به دست علیرضا حقیقی دروازه بان گل گهر وارد دروازه این تیم شد و پیکان آن بازی را با نتیجه دو بر یک برد. به عبارتی اگر آن اوت دستی هم وارد دروازه نمی‌شد و بازی یک بر یک به پایان می‌رسید، پیکان اکنون دو امتیاز کمتر داشت. یعنی نادر محمدی و اوت های بلند او فقط یک گل و دو امتیاز برای خودروسازان به ارمغان آوردند و سایر گل ها و موفقیت‌های این تیم روی حرکات تاکتیکی دیگر و سایر توانایی های بازیکنان این تیم است.

اگرچه اوت های محمدی و تبحر او در این کار بسیار در خلق موقعیت بسیار تاثیرگذار است اما واقعیت این است که عملکرد موفق پیکان در لیگ بیستم چندان هم مدیون اوت های بلند این ستاره نیست و برای نقد تاکتیک تیمی شاگردان مهدی تارتار باید کمی عادلانه‌تر عمل کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=368077

ثبت نظر

-