تاثیرات شکرگذاری در زندگی

۸راه برای اینکه چطور شکرگزار باشیم

  • کد خبر : 366594
  • 04 بهمن 1399 - 9:56
۸راه برای اینکه چطور شکرگزار باشیم

به قول معروف فریس بولر، (زندگی خیلی سریع پیش می رود. اگر متوقف نشوید و هر چند وقت یک بار به اطراف نگاه کنید، می توانید آن را از دست بدهید.) ممکن است آسان باشد که در مسیر سریع قرار بگیرید و فراموش کنید که متوقف شوید و قدردانی خود را از آنچه که دارید نشان دهید. زندگی به خوبی سپری شده و سپاسگزار است. برای کمک به شما در سفر سپاسگزاریم، در اینجا ۸ روش برای اینکه چطور شکرگزار باشیم در زندگی روزمره آورده شده است.

شکر خدا

🔽ناراضی نباشید از همه چیز قدردانی می کنید

لازم نیست قدر دانی را برای چیزهای (بزرگ) زندگی حفظ کنید. عادت سپاسگزار بودن با قدردانی از هر چیز خوب زندگی شروع می شود و این باعث می شود که اگر حتی چیز کوچکی برای شکرگزاری وجود نداشت، شما شکرگزار باشید.

حتی اگر این کار به راحتی درک آب و هوای صاف و یا اینکه پست الکترونیکی شما جمعه گذشته پست را با چه سرعتی تحویل داده است، هنگام تمرین قدردانی خود چیزی را کنار نگذارید.

🔽در چالش های خود قدردانی کنید

یک نکته دیگر برای اینکه چطور شکرگزار باشیم این است که قدردانی فقط به خاطر سپاسگزار بودن از تجربیات مثبت نیست. در حقیقت، گاهی اوقات فکر کردن در مورد موقعیت های منفی یا دشوار می تواند به شما کمک کند تا واقعاً چیزی را که باید از آن شکرگزار باشید چنگ بزنید.

استاد بودایی غربی جک کورنفیلد تمرینی را به یاد می آورد که با مردی که از نوه خود مراقبت می کرد در حالی که پسر و عروسش با اعتیاد به مواد مخدر مبارزه می کردند، انجام داد. با وجود آنچه که او پشت سر گذاشته بود،باز هم  این مرد همچنان توانست قدردانی کند.

کمی از عمیق ترین تجربیات گذشته خود کاوش کنید و سعی کنید بفهمید که چگونه آنها به شما در شکل دادن به شخصی که امروز هستید کمک کرده است.


>>>بیشتر بدانید: تاثیرات مثبت عبادت بر سلامت روح و جسم انسان


چطور شکرگزار باشیم

🔽 خود آگاهی را تمرین کنید

نکته ای برای اینکه چطور شکرگزار باشیم در زندگی این است که روزانه بنشینید و به پنج یا ده موردی که از آنها ممنون هستید فکر کنید. ترفند این است که شما باید آن را در ذهن خود تصور کنید و با آن احساس سپاسگزاری در بدن خود بنشینید. هر روز با این کار مغزتان سیم پیچ می کند تا به طور طبیعی بیشتر سپاسگزار باشد و بعد از هر جلسه احساس خوشبختی خواهید کرد.

فقط هشت هفته تمرین قدردانی لازم است تا افراد شروع به نشان دادن الگوهای مغزی تغییر یافته ای کنند که منجر به همدلی و خوشبختی بیشتر شود.

مغز شما ابزاری قدرتمند است و آموزش آن در جهت قدردانی بخشی از اطمینان از این است که قدردانی هنگام انجام تمرین راحت تر می آید، بنابراین منتظر چه چیزی هستید.

🔽 یک ژورنال قدردانی داشته باشید

پاسخی دیگر برای اینکه چطور شکرگزار باشیم این است که بعد از جلسه ذهن آگاهی، افکار مثبت خود را بنویسید! ثبت روزانه در مورد همه چیزهایی که از آنها سپاسگزار هستید می تواند به شما کمک کند تا نکات مثبت زندگی خود را پیگیری کرده و به آنها رجوع کنید.

افکار مثبت خود را بنویسید تا توجه خود را بیشتر به موضوع معطوف کنید. در حالی که قلم را روی کاغذ می گذارید، چاره ای ندارید جز اینکه فکر آگاهانه درباره کلماتی که می نویسید بدون اندیشه های منحرف کننده و ناشکر دیگر داشته باشید.

بعد از تمرین سپاسگزاری می توانید هر روز ژورنال بزنید، یا می توانید با برنامه منظم هفتگی یا ماهانه به مجله برگردید.


>>>بیشتر بخوانید: سه فرصتی که خداوند به ما داده


چطور شکرگزار باشیم

🔽 داوطلب باشید

برای بسیاری از افراد، کلید سپاسگذاری بزرگ تر از این است که به دیگران در جامعه محلی خود پاسخ دهند. نه تنها باعث تشکر و قدردانی شما در مورد چیزهایی می شود که ممکن است غیرقابل قبول باشید، بلکه مطالعات نشان داده است که داوطلب شدن با هدف کمک به دیگران، رفاه خود ما را افزایش می دهد و در نتیجه توانایی ما را برای داشتن قدردانی بیشتر افزایش می دهد.

استاد دانشگاه پنسیلوانیا، مارتین سلیگمن، با تحقیق خود در کتاب Flourish A Visionary New درک در مورد خوشبختی و خوب بودن، از این نظریه پشتیبانی می کند. وی پس از آزمایش انواع متغیرهایی که به بهبود رفاه ما کمک می کند، دریافت که داوطلبانه تنها راه مطمئن برای افزایش لحظه ای رفاه شماست.

به عبارت دیگر کمک به دیگران به شما کمک می کند.

🔽 اوقات خود را با عزیزانتان بگذرانید

اگر در لحظه با احساس شکرگذاری مشکل دارید، وقت خود را با دوستان و خانواده خود سپری کنید. مطمئناً به شما کمک می کند تا به آنها نزدیکتر شوید و روابط خود را تقویت کنید، اما همچنین به شما فرصتی می دهد تا اعمال قدردانی خود را در مورد افرادی که به آنها اهمیت می دهید بیشتر کنید.

اگر در یافتن راه هایی برای حمایت از دوستان و خانواده شما مشکلی دارید ، از کوچک شروع کنید. به عنوان مثال، چرا اطمینان حاصل نمی کنید که دفعه دیگر که شخصی به جای انتظار برای شانس صحبت خود، داستانی را با شما به اشتراک می گذارد، با دقت گوش دهید؟ یا با تعارف از کفش های جدید یا کوتاه شدن موهایشان، با یکی از اعضای خانواده گفتگو کنید.


>>>حتما بخوانید: کدام عمل فضیلت ۹ هزار سال عبادت خداوند را دارد؟


چطور شکرگزار باشیم

🔽 خودت را بیان کن

گاهی اوقات کافی نیست که به راحتی سپاسگذاری خود را برای خود نگه دارید. شما می توانید با ابراز همان قدردانی از افرادی که به آنها اهمیت می دهید احساس قدردانی خود را افزایش دهید.

گروهی که برای کشف (علم پنکیک روح خوشبختی) کار می کردند، آزمایشی را انجام دادند که در آن مردم را تشویق می کردند نامه ای به شخصی که از آن سپاسگزارند بنویسند. به خودی خود، این ورزش سطح شادی آنها را از ۲ به ۴ درصد افزایش داد.

با این حال، هنگامی که همان افراد برای ابراز سپاسگزاری مستقیماً با شخصی که از او سپاسگزار بودند تماس تلفنی برقرار کردند، سطح خوشبختی از ۴٪ به ۱۹٪ رسید.

ابراز سپاس از کسی نه تنها روز او را کمی روشن می کند، بلکه می تواند شگفتی هایی در افزایش سطح شکرگذاری و خوشبختی شما در طولانی مدت ایجاد کند

🔽 خوشبختی خود را در زمینه های دیگر زندگی خود بهبود ببخشید

شکرگذار بودن می تواند شما را خوشحال کند اما خوشحال بودن می تواند شکرگزار شما باشد. روشهای زیادی برای بالا بردن روحیه شما وجود دارد، از جمله ورزش یا شرکت در سرگرمی مورد علاقه شما.

هنگامی که احساس کردید جریان اندورفین جریان دارد، نشان دادن قدردانی حتی راحت تر می شود و شما می توانید لیست همه چیزهایی را که در زندگی خود شکرگذار هستید لیست کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=366594
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : forbes.com

برچسب ها

ثبت نظر

-