ارلینگ‌براوت‌ هالند؛ بهانه‌ای برای بقای فوتبال

  • کد خبر : 365090
  • 02 بهمن 1399 - 3:34
ارلینگ‌براوت‌ هالند؛ بهانه‌ای برای بقای فوتبال

روزنامه فرهیختگان – بابک سرانی‌آذر: ارلینگ براوت‌هالند، ستاره ۱۹ ساله دورتموند آلمان این روز‌ها با درخشش خیره‌کننده خود، دل اهالی تیم‌هایی مثل بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن و حتی منچستریونایتد را می‌سوزاند. یک سال پیش بود که گاردین در خبری اختصاصی از تلاش بارسلونا برای خرید ستاره جوان سالزبورگ نوشت و حالا هواداران تیم بزرگ اسپانیا حسرت داشتن این غول جوان را می‌خورند.

بازیکن نروژی از دید بسیاری از رسانه‌های معتبر اروپایی به سرعت به سمت تبدیل شدن به ثروتمندترین و درخشان‌ترین ستاره جهان فوتبال پیش می‌رود و اهالی فوتبال او را بیش از پیش زیر ذره‌بین گرفته‌اند. شماره ۱۷ دورتموند سابقه درخشش در بروین، ردبول سالزبورگ و مولد را در کارنامه خود دارد و هرچند در لیدز انگلیس به دنیا آمده، اما به نروژ و سرزمین اجدادی خود پایبند بوده است. او دو بازی برای دورتموند داشته و پنج گل به ثمر رسانده است.

این آمار خیره‌کننده یکی از مهم‌ترین دلایل حضور او در تیتر اول مطبوعات ورزشی جهان است و بیهوده نیست که نویسنده آس اسپانیا نیز از او به‌عنوان بهانه‌ای برای بقای فوتبال یاد کرده و نوشته است: «تا امثال هالند در دنیای فوتبال هستند باید به آینده این ورزش امیدوار بود.»

هالند، بهانه‌ای برای بقای فوتبال

بازیکن جوانی که فقط ۵۹ دقیقه برای دورتموند به میدان رفته و پنج بار گل زده است. لوسین فاوره، سرمربی دورتموند درباره درخشش بازیکن جوان تیمش گفته است: «گل چهارم ما که توسط ارلینگ به ثمر رسید نتیجه بازی را مشخص کرد. حالا دیگر هیچ‌کس جلودار هالند نیست. او همیشه می‌خواهد تمرین کند و در هر بازی عطش پیروزی دارد. در اختیار داشتن چنین بازیکنی برای هر مربی یک موهبت است.»

این بازیکن بزرگ و البته جوان، پیش از پیوستن به دورتموند نیز در اوج بود. او با پیراهن سالزبورگ در ۱۴ مسابقه در لیگ این کشور موفق شده بود ۱۶ گل به ثمر برساند. درخشش او با پیراهن سالزبورگ در لیگ قهرمانان اروپا هم ادامه داشت و هالند توانست در ۶ مسابقه تیم سوئیسی در این رقابت‌ها هشت‌بار گلزنی کند. بلیچر اسپورت درگزارش خود از عملکرد این بازیکن نروژی می‌نویسد: «حالا دیگر هر زمان که هالند وارد میدان می‌شود، لرزه بر اندام خط دفاعی حریف می‌افتد. او در گل زدن آنقدر خونسرد عمل می‌کند که گویا کار ساده‌ای است و نباید چندان تشویقش کرد. یک گلزن فطری و ستاره جوانی که برای گل زدن منتظر توپ نیست و خودش موقعیت خلق می‌کند. بازیکنی که عطش گل زدن دارد، اما در کار تیمی هم فوق‌العاده است.»

هالند، بهانه‌ای برای بقای فوتبال

بخش ورزش وب‌سایت بی‌بی‌سی نیز درباره او می‌نویسد: «هوش بالای یک بازیکن جوان که اجرا‌کننده دقیق دستورات سرمربی خود است، چقدر ارزش مالی دارد؟ قیمت هالند اکنون برآورد کردنی نیست. او الماس دورتموند است و نروژ باید به خاطر داشتن چنین ابرستاره‌ای به خود ببالد.»

وب‌سایت تحلیلی – خبری GiveMeSport نیز نوشته است: «هالند بهترین خرید تاریخ بروسیا دورتموند است و شاید تا یک قرن دیگر چنین خرید خوبی نداشته باشد، خوش به حال هر مربی‌ای که بازیکنی مثل هالند را در ترکیب تیم خود داشته باشد. او البته فعلا به‌عنوان یک تعویض طلایی عمل می‌کند و باید مراقب ظرفیت اجتماعی خود نیز باشد، شهرت و ثروت، گاهی یک بازیکن بزرگ و جوان را نابود می‌کند.»

از هم‌اکنون زمزمه مشتریان جدید هالند بر سر زبان‌ها افتاده و البته دورتموند با توجه به قرارداد منعقد شده چندان دلهره‌ای ندارد، اما مشخص است بارسلونا از اسپانیا، منچستریونایتد از انگلیس و میلان از ایتالیا مشتریان جدی و رسمی او هستند و منتظر فرصتی برای خرید این بازیکن بزرگ خواهند بود. هالند تنها با ۲۰ میلیون یورو قرارداد چهار سال‌ونیمه با زنبور‌های آلمان منعقد کرده و دورتموند باید به خاطر عقد چنین قراردادی بسیار خوشحال باشد. دلالان بزرگ دنیای فوتبال این بازیکن جوان و خوش‌آتیه را به این راحتی از منطقه راداری خود دور نخواهند کرد.

او می‌تواند با قیمتی نجومی و غیرقابل مقایسه حتی با قیمت‌های مسی و رونالدو به باشگاه‌های بزرگ مذکور نقل مکان کند مگر آنکه تصمیم بگیرد همچنان ستاره بی‌چون و چرای زرد‌های بوندس‌لیگا بماند و در تیم خود بدرخشد. هالند هنگام ورود به آلمان تنها در کنار یک حسابدار به سفارش پدرش در جلسات حاضر شد، اما تنها پس از دو بازی برای دورتموند به سرعت دو مدیربرنامه بین‌المللی استخدام کرده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=365090

ثبت نظر

-