سقوط ستاره‌ها؛ ورشکستگی خانواده‌های بکهام و حدید

  • کد خبر : 363981
  • 01 بهمن 1399 - 18:19
سقوط ستاره‌ها؛ ورشکستگی خانواده‌های بکهام و حدید

برترین‌ها: بدون شک اگر شما نیز اخبار مربوط به سلبریتی‌ها را دنبال کرده باشید خبر ورشکستگی یا دستکم مشکلات مالی خانواده حدید، یا بهتر بگوییم محمد حدید، سرمایه‌گذار مشهور عرصه ساخت و ساز و املاک و پدر مدل‌های مشهور، جیجی و بلا، را شنیده باشید که اسناد دادگاه نشان می‌دهد کمپانی پدر حدید‌ها دچار ورشکستگی شده است. با این وجود تنها یک هفته بعد بود که آقای حدید ادعا کرد ورشکستگی در کار نیست.

اما در روز‌های اخیر خبر از ورشکستگی یک خانواده دوست‌داشتنی و بسیار معروف‌تر به گوش می‌رسد: خانواده بکهام، به همان دیوید و ویکتوریا بکهام معروف! در ادامه می‌خواهیم به بررسی فعالیت‌های اقتصادی دو خانواده و ماجرای ورشکستگی آن‌ها بپردازیم.

محمد حدید

محمد حدید اردنی-آمریکایی که البته اصالتی فلسطینی دارد یک تاجر فعال در زمینه ساخت و ساز برج است که به خاطر هتل‌های مجلل و عمارت‌های وسیعی که در مناطق گرانقیمت و مشهور بل ایر و بورلی هلیلز در شهر لس‌آنجلس ساخته شناخته می‌شود. شاید همین ثروت و اعتبار در عرصه ساخت و ساز بود که باعث شد دختران وی، بلا و جیجی، بتوانند وارد عرصه مد و فشن شده و به عنوان سوپرمدل برای خود نام و ثروتی مجزا دست و پا کنند. اما چه شد که زمزمه‌های ورشکستگی محمد حدید شیوع پیدا کرد.

ماه گذشته و بعد از چندین سال دعوای حقوقی، دادگاه از حدید خواست که عمارت نیمه‌کاره ۱۰۰ میلیون دلاری‌اش در منطقه بل ایر را به خاطر نقض قوانین تخریب نماید. مدت کوتاهی بعد، پدر جیجی و بلا در دادگاه اعلام کرد که بسیار ورشکسته‌تر از آن است که بتواند این عمارت که هزینه زیادی برای ساخت آن کرده را تخریب کند. در ادامه کمپانی ۹۰۱ Strada LLC متعلق به حدید که در واقع مالک این عمارت است درخواست پذیرش ورشکستگی کرد که با مخالفت دادگاه مواجه شد.

دستور تخریب این عمارت به دلیل اعتراض همسایگان نسبت به خطری که برای ساختمان‌ها و خانه‌های مجاور دارد صادر شده است. این سازه ۳۰.۰۰۰ فوت مربعی بتونی که روی یک تپه شیب‌دار ساخته شده باعث درگیری‌های قانونی طولانی بین حدید و همسایگانش بوده است. حدید در سال ۲۰۱۱ این عمارت را خریداری کرده و برنامه‌های خود برای توسعه این خانه ۱۴.۰۰۰ فوت مربعی را اعلام کرد که ارتفاع آن را به یک ساختمان ۶ طبقه ۷۰ فوتی (۲۱.۳ متری) می‌رساند و در نهایت بدون کسب مجوز‌های کافی قانونی، ساخت آن آغاز شد.

همسایگان حدید بر این باور بودند که این خانه بطور غیرقانونی در لبه یک تپه خطرناک ساخته شده، زیربنای بسیار سست و غیراستانداردی داشته و دیوار‌های آن کیفیت لازم را ندارند. همچنین این عمارت بسیار بزرگ‌تر از محدودیتی است که مقامات شهر در مورد بزرگی ساخت و ساز‌ها تعیین کرده‌اند. اما حدید می‌گوید که همسایگانش از همان ابتدا با ساخت این پروژه مخالف بوده و قصد داشته‌اند ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری‌اش در این ملک را با شکست مواجه کنند. حدید، ۷۱ ساله، در اسناد دادگاه ادعا کرده بود که کمپانی مالک این عمارت به خاطر ساخت آن یک بدهی ۵۰ میلیون دلاری دارد و خراب کردن آن نیز یک هزینه ۵۰۰.۰۰۰ دلاری دیگر به وی و شرکتش تحمیل خواهد کرد.

سقوط ستاره‌ها؛ ورشکستگی خانواده‌های بکهام و حدید

اما با رأی دادگاه به نظر می‌رسد که حدید چاره‌ای جز خراب کردن عمارت نیمه‌کاره خود که قرار بود به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار فروخته شود ندارد. گزارش‌هایی مبنی بر آغاز تخریب این عمارت به گوش می‌رسد، اما حدید گفته که توان مالی کافی برای تخریب کامل عمارت را ندارد و به همین دلیل این فرآیند متوقف شده است.

محمد انور حدید در سال ۱۹۴۸ در یک خانواده مسلمان فلسطینی بدنیا آمد و بعد‌ها به خاطر کار پدرش به ایالات متحده نقل مکان کرده و در این کشور به دانشگاه رفت. او در ابتدا کسب و کار خود را با صادرات کالا و تجهیزات به خاورمیانه آغاز کرد و در ادامه وارد کسب و کار خرید خودرو‌های کلاسیک و تعمیر و فروش آن‎‌ها شد.

در ادامه حدید به یونان رفته و یک باشگاه شبانه در یکی از جزایر آن خریداری کرد و با درآمد‌هایی که از این باشگاه شبانه بدست آورد شروع به ساخت و ساز در ایالات متحده کرد. وی بعد‌ها به ساخت هتل‌هایی با برند ریتز-کارلتون در ایالات متحده پرداخت و حتی برای مدتی در زمینه ساخت و ساز هتل با دونالد ترامپ شاخ به شاخ شد. علیرغم موفقیت‌های اولیه در زمینه ساخت و ساز املاک، محمد حدید همواره درگیری شکایت‌های قانونی شرکا و بانک‌ها بوده و هر بار مجبور به پرداخت مبالغ هنگفت جریمه شده است که آخرین مورد آن ظاهراً به ورشکستگی نسبی او انجامیده است.

جدای از کسب و کار باید بدانید که محمد حدید ورزشکا حرفه‌ای در زمینه اسکی سرعت بوده و در مسابقات المپیک زمستانی ۱۹۹۲ و زمانی که ۴۳ سال داشت زیر پرچم اردن شرکت کرد. او تنها عضو کاروان اردن بوده و تا به امروز نیز تنها ورزشکار اردنی است که در مسابقات المپیک زمستانی شرکت داشته است. وی چندین بار ازدواج کرده و از همسر دوم خود، یولاندا حدید، که در سال ۲۰۰۰ با هم ازدواج کردند صاحب سه فرزند شده است: جیجی، بلا و انور.

اما ماجرای ورشکستگی خانواده بکهام چیست؟

ماجرای ورشکستگی خانواده بکهام و حدید

در روز‌های اخیر خبر‌هایی به گوش رسیده که دیوید بکهام، ستاره سابق دنیای فوتبال، و همسرش، ویکتوریا، ستاره سابق موسیقی پاپ و فعال عرصه مد و فشن دستکم در دو سال اخیر با ضرر قابل توجهی مواجه شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، به این دو خبر داده شده که سبک زندگی تجمل‌گرایانه و پرهزینه‌شان باعث شده که آن‌ها بخش قابل توجهی از ثروت شخصی‌شان را از دست داده و به اصطلاح کفگیرشان تقریباً به ته دیگ خورده است. اما با توجه به درآمد‌های این زوج کمتر کسی می‌تواند واقعی بودن این ادعا‌ها را باور کند.

بکهام یک قرارداد ۵ ساله به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار با لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا بسته و همسرش نیز سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در زمینه مد و فشن و خطوط مختلف تولید لباس و جواهرات کرده است. با این وجود اسناد نشان می‌دهد که کسب و کار ویکتوریا بکهام در ۱۱ سال اخیر دستکم با ۴۲ میلیون پوند ضرر همراه بوده به نحوی که او در ماه‌های اخیر مجبور به مرخص کردن برخی از پرسنل خدماتی و کاهش هزینه‌های خود کرده است.

بعد از پایان دادن به حرفه خود به عنوان یک خواننده مشهور در گروه دخترانه اسپایس گرلز در سال ۲۰۰۵، ویکتوریا وارد عرصه مد و فشن شده و برند شخصی خود با نام Posh Spice را راه‌اندازی کرد. اما علیرغم موفقیت ابتدایی این برند، گفته می‌شود که در طی این سال‌ها، بکهام‌ها هر ساله مقادیری از دیگر درآمد‌های خود را صرف جلوگیری از ورشکستگی این برند کرده‌اند. در سال‌های اخیر تقاضا برای لباس‌های ۲.۰۰ پوندی و کیف‌های ۱.۰۰۰ پوندی برند ویکتوریا بکهام به شدت کاهش یافته به طوری که میزان فروش محصولات این برند در مقایسه با سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته و به ۳۵ میلیون پوند رسیده بود.

این در شرایطی است که کمپانی DB Ventures متعلق به دیوید بکهام نیز در سال‌های اخیر همواره با کاهش درآمد روبرو بوده و سال ۲۰۱۸ با کاهش ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۱۱.۵ میلیون پوند رسیده است. علاوه بر این باید زیان‌های خط تولید لوازم آرایشی شخصی ویکتوریا را نیز به تمام این بدبیاری‌ها اضافه کرد. کمپانی شخصی DB Ventures تمامی درآمد‌های ناشی از فعالیت‌های تجاری و قرارداد‌های تبلیغاتی دیوید بکهام در سراسر جهان را مدیریت می‌کند. وی از محل همین درآمد‌ها مبلغ ۱۱.۵ میلیون پوند به کمپانی خانوادگی Beckham Brand Holdings که او و همسرش به طور مشترک مالک آن هستند تزریق کرده است.

سقوط ستاره‌ها؛ ورشکستگی خانواده‌های بکهام و حدید

پیش از آن نیز دیوید نزدیک به ۱۷ میلیون پوند برای کسب و کار همسرش در زمینه مد و فشن و خط تولید لوازم آرایشی هزینه کرده بود و بر اساس اسناد سال گذشته این کمک مالی ۶۰۰.۰۰۰ پوند افزایش یافته است. با این وجود، با پایان سال ۲۰۱۸، ویکتوریا با بیش از ۱۲.۳ میلیون پوند ضرر به اضافه نزدیک به ۱۰ میلیون پوند دیگر مربوط به سال قبل مواجه شده و این ضرر‌ها و بدهی به سهامداران و بانک‌ها او و همسرش را در آستانه ورشکستگی قرار داده است. این شرایط دشوار باعث شده که ویکتوریا عذر راننده شخصی‌اش را خواسته و خودش رانندگی کند.

علیرغم کاهش هزینه‌های مربوط به برند شخصی خانم بکهام و کاهش تعداد پرسنل، اما گفته شده که وی قصد دست کشیدن از این برند را نداشته و زحمت زیادی برای آن کشیده است. علیرغم این شرایط سخت مالی، خانواده بکهام همچنان سعی دارند زندگی مجلل خود را ادامه داده و تصاویر کریسمسی که توسط این خانواده در روز‌های اخیر منتشر شده نشان می‌دهد که ظاهراً آن‌ها هیچ نگرانی از بابت مسائل و مشکلات مالی اخیر خود ندارند.

ویکتوریا، دیوید و چهار فرزندشان- بروکلین، رومئو، کروز و هارپر- تعطیلات کریسمس را در کاتسوولدز هیلز، انگلیس گذرانده و شام کریسمس را با نظارت تعدادی از بهترین سرآشپزان خورده‌اند. خانم و آقای بکهام فرزندان خود را با هدایایی ویژه سورپرایز کرده‌اند که از آن میان می‌توان به یک توله سگ جدید به نام سیج برای هارپر ۸ ساله اشاره کرد. ویکتوریا بکهام در شبکه‌های اجتماعی خود استوری‌ها و ویدیو‌هایی از شام کریسمس خانواده را با عنوان «شام کریسمس در کنار بکهام‌ها» منتشر کرده بود.

خانواده بکهام ۴ خانه و عمارت بزرگ دارند که در کشور‌های انگلیس، ایالات متحده (لس آنجلس)، فرانسه و دبی هستند. گفته می‌شود که تعداد پرسنل خانواده بکهام برای مدیریت این خانه‌ها حدود ۵۰ نفر است که مشکلات اخیر باعث شده ۱۴ نفر از آن‌ها مرخص شوند، از جمله ۶ نفر از ۷ باغبانی که در خانه آن‌ها در جنوب فرانسه کار می‌کردند. این دو در طی این سال‌ها همواره در حال ولخرجی بوده‌اند که از آن میان می‌توان به جراحی‌های پلاستیک متعدد خانم ویکتوریا و سفر‌ها و خوشگذرانی‌های فراوان دیوید اشاره کرد.

در سال ۲۰۰۷ خبر رسید که ویکتوریا برای فرزندانش یک خانه درختی ۵۰.۰۰۰ دلاری خریده است و این رقم بسیار کمتر از ۱۸۷.۰۰۰ دلاری بود که برای یک مکان بازی در خانه‌شان در انگلیس هزینه شد. گفته می‌شود که ویکتوریا علاقه‌ای اعتیاد‌گونه به کیف دستری دارد و تاکنون دستکم ۱.۳ میلیون پوند صرف خرید کیف دستی کرده است که با احتساب تورم به عدد ۲.۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ می‌رسد. دیوید بکهام نیز علاقه‌ای غیرقابل انکار به خودرو‌های گرانقیمت و مدرن داشته و ۴.۶ میلیون دلار تنها صرف خرید چنین خودرو‌هایی کرده است. همچنین ادعا می‌شود این دو ۱۵۵.۰۰۰ دلار برای ساخت یک مجسمه از خودشان و بروکلین هزینه کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=363981

ثبت نظر

-