استانبولی بدون گوشت

خوش طعم ترین استانبولی بدون گوشت

  • کد خبر : 362929
  • 01 بهمن 1399 - 10:45
خوش طعم ترین استانبولی بدون گوشت

 

قبل از پخت این نوع استانبولی بدون گوشت بهتر است از خواص برنج و سویا مطلع شویم؛ برنج برای پوست بسیار مفید است و به هضم غذا کمک می کند علاوه بر این به پایین آوردن فشارخون کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و کمک به کنترل بیماری های قلبی می کند، برنج برای بهبود سرطان مفید است و تامین کننده انرژی بوده و چربی های دور شکم را کاهش میدهد، سویایی که در برنج استفاده می‌کنیم.

طرز تهیه استانبولی پلو به 2 روش با گوشت و بدون گوشت


>>>بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر


دارای آهن، منیزیم، منگنز، فیبر، پروتئین، کالری، فسفر و ویتامین K می باشد و دارای آنتی اکسیدان بالایی است که به دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند و باعث می‌شود افراد کمتر به سرطان سینه مبتلا شوند، ویتامین D و کلسیم که در سویا وجود دارد باعث می‌شود استخوان‌ ها قوی شوند همچنین کمتر به بیماری های مختلف دچار شویم، فشار خون بالا را پایین آورده و برای کلسترول خون مفید است.

مواد مورد نیاز برای دو نفر:

  • برنج: ۲ پیمانه
  • سویا: ۲۵۰ گرم
  • پیاز: ا پیاز متوسط
  • گوجه فرنگی: ۱ کیلو گرم
  • سیب زمینی: ا عدد متوسط

طرز تهیه دمی گوجه خوشمزه و رستورانی با سیب زمینی


>>>بیشتر بدانید: طرز تهیه پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری


ادویه مقداری

افرادی که قصد دارند این غذای لذیذ استانبولی بدون گوشت را درست کنند باید برنج را از شب قبل یا حداقل برای چند ساعت بخیسانند و برنج را بعد از پاک کردن به خوبی شسته و در ظرفی که آب درون آن ریخته می ریزیم و به اندازه ای که زیاد شور نشود نمک را اضافه می کنیم.

برای چند ساعت می گذاریم بماند هنگام پخت برنج ابتدا مواد داخل غذا را آماده می کنیم، پیاز را به صورت رنده شده یا نگینی خرد کرده و با سیب زمینی و سویا تفت می دهیم براای خوشمزه تر شدن مواد بهتر است از ادویه برنج استفاده کنیم بعد از آنکه مواد را پختیم کنار قرار داده و قابلمه را روی شعله می گذاریم، برنج را که از قبل خیس کرده ایم داخل آن ریخته و آب گوجه را روی برنج می ریزیم.

اگر کم بود باید آب گوجه و یا آب بیشتر اضافه شود به اندازه‌ای که از روی برنج تا دو بند انگشت آب گوجه قرار گرفته شده باشد وقتی که آب برنج تمام شد و برنج تنها ماند مواد را اضافه می کنیم و دم کنی را بالای آن قرار داده و می گذاریم روی شعله آرام بپزد بعد از نیم ساعت برنج پخته شده و آماده خوردن است. برای تهیه استانبولی اگر برنج نیمه باشد بهتر است. استانبولی را می شود هم با سالاد و هم با ماست یا ترشی خورد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=362929

برچسب ها

ثبت نظر

-