بنیامین بهادری؛ مرد خانواده، مرد سفر

  • کد خبر : 362920
  • 01 بهمن 1399 - 10:21
بنیامین بهادری؛ مرد خانواده، مرد سفر

روزنامه جام‌جم: حالا رسانه‌ها از بازگشت بنیامین بهادری به صحنه موسیقی پس از سه سال می‌گویند. او که این روز‌ها با انتشار قطعه‌ای با نام «راحت باش» به دنیای موسیقی برگشته، قرار است یازدهم دی‌ماه در برج میلاد تهران روی صحنه برود و برای هوادارانش بخواند.

این خبر از دو لحاظ البته خیلی دقیق نیست؛ منظورمان قید «پس از سه سال» است؛ اگر منظور روابط عمومی کنسرت او از شکست سکوت پس از سه سال، به لحاظ برگزاری کنسرت باشد که خب درست نیست، چون که سال گذشته بنیامین در اردبیل روی صحنه رفت؛ و اگر هم منظور از این سکوت، فعالیت پیگیر و انتشار آلبوم باشد هم باز درست نیست، چون بهادری چهار سالی است جز یکی دو اثر پراکنده، کار به‌خصوصی از لحاظ تولید موسیقی صورت نداده است.

بنیامین بهادری شاید به زعم بسیاری از پیگیران جدی موسیقی و فعالان حرفه‌ای این حوزه، یک پاپ‌خوان متوسط رو‌به‌پایین باشد، اما شکی نیست که او، پدیده بود و هر پدیده‌ای را هم تازگی و نوآوری است که می‌سازد. حتی اگر این نوآوری را ما در سطح بررسی کنیم و چندان نتوانیم تحلیل‌هایی بنیادین از عوامل برسازنده آن ارائه کنیم. از همان سال ۱۳۸۵ که اولین آلبوم این خواننده و آهنگساز وارد بازار موسیقی پاپ شد، ما با سبکی نوظهور روبه‌رو شدیم؛ شعر‌هایی متفاوت از شعر‌های پاپ در آن روز‌ها که پر بود از واژه‌هایی که ترانه نویسی ما عادت به آن‌ها نداشت همراه موسیقی‌هایی بسیار عامه‌پسند، اما با تنظیم‌هایی جدید و ناآشنا به گوش.

نیمه دوم دهه ۸۰ و نیمه اول دهه ۹۰ در سیطره این شمایل تازه بود و با این که بنیامین در هر آلبوم خود را تکرار می‌کرد، اما همچنان به هوادارانش افزوده می‌شد. با این حال چهار سالی است او فعالیت چشمگیری در موسیقی نداشته، نه آلبومی به بازار فرستاده و نه کنسرت‌های متمرکزی برپا کرده و حالا باید منتظر ماند و دید پس از این سال‌ها که با برگزاری یک کنسرت به دنیای موسیقی برگشته، حضورش مداوم خواهد بود یا نه. در این گزارش که روی خط نوار زمان تنظیمش کرده‌ایم، به این پرداخته‌ایم که بنیامین در این چند سال، که کمتر خبری از او در دنیای موسیقی منتشر شده، چه کرده است و مشغول چه فعالیت‌هایی بوده است.

شهریور ۹۸

برنامه خانواد‌گی؟

مرد خانواده، مرد سفر

سه ماه پیش در جام جم گزارشی نوشتیم درباره انتشار عکسی پنج نفره از خانواده بنیامین که به همراه این نوشته «به‌زودی می‌تونین بیاین خونمون» منتشر شده بود. یک کانال تلگرامی در خبری کوتاه با تیتر «زندگی بنیامین بهادری سوژه یک ریلیتی شوی ایرانی» نوشته بود که او در حال تولید برنامه‌ای با محوریت زندگی و خانواده اش است». البته هنوز خبری در این باره نیست.


اردیبهشت ۹۸

نه! تو مجری نیستی

مرد خانواده، مرد سفر

باز هم بهادری با خبری جنجالی روی خروجی رسانه‌ها آمد؛ چند‌ی پیش اعلام شده بود او مجری برنامه‌ای دم افطاری در یکی از شبکه‌های سیما به نام «ماه ماه» خواهد بود، اما یک روز مانده به روی آنتن رفتن برنامه، شبکه سه تصمیم به خارج‌کردن برنامه از کنداکتور گرفت تاپس از سودای بازیگری برای بنیامین که به واقعیت پیوسته بود، جای مجری‌گری همچنان خالی بماند.


اسفند ۹۷

درگذشت پدر

مرد خانواده، مرد سفر

کسانی که صفحه شخصی بنیامین در شبکه اجتماعی اینستاگرام را دنبال می‌کنند دیده‌اند که او هر از گاهی، تصویری از پدرش منتشر می‌کند و با استفاده از متن ترانه‌هایش از عشق پدر و فرزندی می‌نویسد. خبر تازه درباره بنیامین نیز مثل دیگر اخبار پیرامون زندگی او، ربطی به موسیقی نداشت. پدرش آن‌طور که خودش نوشت در آغوش پسر درگذشت.


آذر ۹۷

فرزندآوری در تهران

مرد خانواده، مرد سفر

دیگر هواداران بنیامین به دوری او از اخبار عادت کرده بودند که دوباره خبری از او منتشر شد البته باز هم نه در دنیای موسیقی. او در حالی که مدتی بود به همراه خانواده‌اش در آمریکا زندگی می‌کرد برای این‌که سومین فرزندش در تهران به دنیا بیاید به ایران برگشت؛ تولدی پرسروصدا در روزگاری که بازیگران و خواننده‌ها برای به‌دنیا آوردند فرزندانشان به خارج می‌روند.


دی ۹۶

فقط در اردبیل

مرد خانواده، مرد سفر

باز هم بیش از یک سال از بنیامین خبری نبود تا این‌که خبر آمد دور تازه کنسرت‌هایش پس از دو سال قرار است در چند شهر برپا شود. این می‌توانست آغازی برای پایان سکوت و دوری بنیامین از صحنه‌های موسیقی باشد اما. کنسرت اردبیل برگزار شد، اما اجرای کرمان لغو شد. در واقع، پیش از کنسرت ماه آینده که در تهران برگزار خواهد شد، کنسرت اردبیل را آخرین کنسرت او باید دانست.


تابستان ۹۵

بازیگری در هند

مرد خانواده، مرد سفر

بنیامین، سال ۹۴ آلبومش را منتشر و کنسرت‌های پس از انتشار آلبومش را هم برگزار کرده بود و پس از یک‌سال سر از فیلم «سلام بمبئی» درآورد این بار به عنوان بازیگر. با نمایش فیلم که در ایران و هند فیلمبرداری شده بود، بنیامین دوباره به صدر اخبار رسید، اما خب نه با موسیقی. اگر محمدرضا گلزار در این فیلم نبود، بنیامین می‌توانست بیشتر به چشم بیاید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=362920

ثبت نظر

-