مهناز افشار جایگزین صدف طاهریان در ام‌بی‌سی پرشیا!

  • کد خبر : 361633
  • 30 دی 1399 - 22:08
مهناز افشار جایگزین صدف طاهریان در ام‌بی‌سی پرشیا!

روزنامه جام‌جم – محمدصادق علیزاده: اهمیت واقعه برای افکار عمومی آنقدر جالب بود که توی همین وضعیت کج‌دار و مریز اینترنت هم حسابی دست به دست شود.

اصل خبر توسط یکی از کانال‌های خبری تلگرامی منتشر شد که البته به دلیل وضعیت این روز‌ها راهی هم به یکی دو پیام‌رسان بومی باز کرده است: «در ویدئویی که از پشت صحنه Persia’s Got Talent شبکه MBC Persia در استکهلم منتشر شده مشخص شده مهناز افشار بازیگر معروف ایرانی، چهارمین داور این شو است و جالب‌تر این که در این ویدئو خبری از مزدک میرزائی نیست.»

در ویدئویی که توسط کانال مزبور منتشر شده، مهناز افشار به چشم می‌خورد. راستش ما مردد بودیم که این شخص مهناز افشار باشد. چرا؟ عرض خواهیم کرد. با این حال جستجو‌های ما حکایت از آن داشت که او واقعا مهناز افشار است. بازیگر سینما که بر طبق خبر بعضی منابع خبری مانند پایگاه تابناک از همسرش جدا شده و چندی است که در خارج از ایران به سر می‌برد.

در ماه‌های اخیر احتیاط زیادی به خرج داد که اطلاعات چندانی از زندگی شخصی‌اش منتشر نکند. او نسبت به ناآرامی‌های روز‌های اخیر هم واکنش نشان داده و چند پست منتشر کرده. حالا با ویدئوی جدیدی که از او منتشر شده دوباره حاشیه جدیدی به حواشی اطراف شخصیت حرفه‌ای او شکل گرفته.

او در این ویدئو در کنار دو خواننده لس آنجلسی حضور دارد. ظاهرا هم یکی از اعضای داوری برنامه استعدادیابی شبکه ام‌بی‌سی پرشیا است.

شبکه‌ای که اگر ته و تویش را در بیاورید در نهایت به یک اسم جالب خواهید رسید: عربستان سعودی! همین دو کلمه عبارت قبل باعث تعجب ما شد. اینکه یک بازیگر سینما پذیرفته، اعتبار و فعالیت حرفه‌ای خودش را زیر بیرق مجموعه‌ای خرج کند که ارتباطات پیدا و پنهانی با خاندان سلطنتی سعودی دارد.

ام‌بی‌سی شناسی در یک بند

اجازه بدهید کمی راجع به شبکه ام‌بی‌سی پرشیا و مجموعه بالادستی آن صحبت کنیم: گروه رسانه‌ای ام‌بی‌سی. ام‌بی‌سی مخفف عبارت «Middle East Broadcasting Center» است. ترجمه فارسی این عبارت می‌شود «مرکز پخش خاورمیانه».

این مجموعه از ابتدای دهه ۹۰ میلادی راه‌اندازی شده و دفتر اولیه آن در لندن واقع شده بود. در سال ۲۰۰۲ این مجموعه دفتر مرکزی خود را به شهر دبی واقع در امارات متحده عربی منتقل کرد و از آن زمان در این شهر مشغول مدیریت شبکه‌های مختلفش است. این مجموعه رسانه‌ای در حال حاضر حدود ۱۸ رسانه را در اختیار دارد و به نوعی می‌شود آن را بزرگ‌ترین هولدینگ رسانه‌ای در شمال آفریقا و غرب آسیا دانست.

بازی در زمین سعودی‌ها

نیم‌نگاهی به شبکه‎های تحت مدیریت این گروه رسانه‌ای حاکی از آن است که «سرگرمی» هدف عمده و اولیه آن است. چیزی که البته در پایگاه اینترنتی رسمی مجموعه ام‌بی‌سی هم ذکر شده است. شاید مرور نام بعضی از رسانه‌های این مجموعه رسانه‌ای خالی از لطف نباشد: ام‌بی‌سی‌های ۱، ۲، ۳، ۴، اکشن و میکس، ام‌بی‌سی وَریتی، العربیه، الحدث، ام‌بی‌سی دراما و ام‌بی‌سی پرشیا.

بله… درست خواندید، ام‌بی‌سی پرشیا هم بخشی از این هولدینگ رسانه‌ای است. شبکه‌ای که یکی از پایه‌های مسابقه استعدادیابی پرشیا گات تلنت است که مهناز افشار هم یکی از اعضای هیات داوران آن محسوب می‌شود. احتمالا تا اینجا برایتان جالب شده که بدانید صاحب و مالک اصلی این مجموعه عریض و طویل رسانه‎‌ای کیست.

اطلاعات رسمی درباره این گروه رسانه‌ای وجود ندارد. پایگاه اینترنتی این هولدینگ رسانه‌ای در بخش «درباره ما» صرفا به ذکر این نکته اکتفا کرده است که مجموعه ام‌بی‌سی بزرگ‌ترین مجموعه رسانه‌ای خصوصی در شمال آفریقا و غرب اسیاست که دفتر مرکزی آن در دبی قرار دارد.

با این حال ظاهرا قضیه به همین سادگی هم نیست. نیویورک‌تایمز اعلام کرده که این مجموعه رسانه‌ای از اوایل دهه نود میلادی در لندن تاسیس شده. موسس این بنگاه رسانه‌ای یک تاجر عرب به نام ولید ابراهیم است که از قضا ارتباطات نزدیکی هم با خاندان پادشاهی سعودی‌ها دارد.

بازی در زمین سعودی‌ها

ردپای دلار‌های نفتی

غیر از ارتباطات خود ولید، خواهران او هم به ازدواج چهره‌های مهمی از خاندان سلطنتی در آمده‌اند. طبق گزارش نیویوک‌تایمز، پادشاه وقت عربستان در همان زمان از این مجموعه پشتیبانی مالی می‌کرد. در حال حاضر، اما قضیه به شکل دیگری در حال جریان است.

گزارشی که پایگاه انگلیسی‌زبان میدل‌ایست مانیتور در بهمن‌ماه ۱۳۹۶ منتشر کرد نکات جالب دیگری را از پشت پرده این هولدینگ رسانه‌ای بیان می‌کند. مثلا اینکه خاندان پادشاهی فعلی عربستان و به طور مشخص شاهزاده محمد بن سلمان خواستار سهم بیشتری از ام‌بی‌سی است. در این میان، اما ولید ابراهیم قیمت پیشنهادی شاهزاده را چندان دندان‌گیر نمی‌دیده و تن به این معامله نمی‌داده.

شاید همین اختلافات هم باعث شده که در موج دستگیری‌های دو سال قبلی که شاهزاده بن سلمان در عربستان راه انداخت و تعداد زیادی از شاهزاده‌ها را در هتلی در ریاض حبس کرد، شخص ولید ابراهیم و تعدادی از مدیران ام‌بی‌سی هم حضور داشتند.

در حال حاضر گویا خاندان سلطنتی عربستان حدود ۶۰ درصد و شخص ولید ابراهیم حدود ۴۰ درصد سهام این مجموعه را در اختیار دارند. رویترز هم گزارش داده که شخص ولید ابراهیم که از نزدیکان خاندان سلطنتی ملک‌فهد بود بعد از موج بازداشتی‌های شاهزاده‌های سعودی با محمد بن سلمان تجدید بیعت کرده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=361633

برچسب ها

ثبت نظر

-