تقویت آموزه‌های ماه مقاومت

  • کد خبر : 360314
  • 30 دی 1399 - 12:41
تقویت آموزه‌های ماه مقاومت

از قیام تاریخی و حماسی ۱۹دی‌ ماه مردم قم در سال ۱۳۵۶ تا قیام ملت ایران در مقابل فتنه‌گران صهیونیستی- آمریکایی در دی ۱۳۸۸ و سرانجام شهادت فرمانده و عصاره مقاومت اسلامی، شهید سپبهد قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ۱۳۹۸ تسبیح به هم پیوسته‌ای از حوادث انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهند.

سربلندی در مجموع این اتفاقات، جز با ولایت‌پذیری قابل تحقق نبود و در همین دریای بی‌کران است که قاسم سلیمانی از یک شخص ساده در آبادی رابر کرمان، به ابر قهرمان دنیای اسلام و صاحب مکتب شهید سلیمانی تبدیل می‌شود.

از همین سیاق، دی ماه را ماه مقاومت می‌دانیم و باور کرده‌ایم. گفتمانی که در بستر آن با توسل بر قدرت خدای متعال نه تنها انقلاب اسلامی در مقابله با دشمنان محفوظ مانده است بلکه از کران تا کران بلاد اسلام، انقلاب اسلامی را به الگوی مقاومت و شکست ناپذیری جریانات عدالتخواه و استکبار ستیز تبدیل کرده است.

محصول این مقاومت، درخت ریشه‌دار مقاومت منطقه‌ای است که رژیم‌صهیونیستی را در لانه عنکبوتی‌اش محصور کرده و چنگ و دندان اقتدار خود را برای اخراج آمریکا از منطقه در هم فرو فشرده است.

از همین جهت، لزوم تقویت آموزه‌های ماه مقاومت ضروری است تا با بازنمایی مجدد اهداف و آرمان‌های مستتر در رخدادهای این ماه تاریخ‌ساز، به تبیین بیشتر این مسیر، خصوصا مکتب شهید سلیمانی پرداخته شود.

نظر به ضرورت یاد شده بود که معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، تصمیم به راه‌اندازی رادیو مقاومت در بازه زمانی اول تا سی‌ام دی گرفت و تلاش شد با بازخوانی مقاومت اسلامی و انقلابی ملت ایران و تبیین وسعت این مقاومت -که جنبه بین‌المللی یافته است – ضرورت شکل‌گیری این گفتمان و چگونگی ادامه این مسیر مقدس و همچنین ابعاد مکتب شهید سلیمانی و محور مقاومت برای مخاطب تشریح و به جامعه ایرانی و فارسی زبانان معرفی شود. به همین دلیل، رادیو مقاومت تجربه‌ای متفاوت و گرانسنگ در امر رسانه و درمنظومه بلوک رسانه‌ای حوزه مقاومت به حساب می‌آید.

علی بخشی‌زاده – معاون صدای رسانه ملی / روزنامه جام جم

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=360314

ثبت نظر

-