فکری در مسیر خطرناک مرفاوی و مظلومی؟!

  • کد خبر : 360085
  • 30 دی 1399 - 11:38
فکری در مسیر خطرناک مرفاوی و مظلومی؟!

روزنامه خراسان: در حالی که محمد نادری مصدوم است و مشخص نیست به دربی برسد یا نه انتظار می‌رفت محمود فکری برای احتیاط هم شده هروویه میلیچ، مدافع چپ کلاسیک را در ترکیب تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان قرار دهد تا حداقل او برای بازی با سرخابی آماده شود و استقلال هم دغدغه‌ای از این جناح نداشته باشد. البته که به زعم کارشناسان استفاده همزمان از محمد نادری و میلیچ هم بسیار خوب جواب داده بود و میلیچ در فصل گذشته هم نشان داد بازیکن باکیفیتی است با این حال نیمکت‌نشینی میلیچ در حالی که نادری هم مصدوم است و دربی هم نزدیک است، باعث تعجب همگان شد!

پس از بازی و برد خوب استقلال مقابل گل‌گهر که البته نه با تدابیر تاکتیکی محمود فکری و دستیارانش که با رشادت رشید مظاهری و چاشنی خوش‌شانسی به دست آمد میلیچ که در این بازی نیمکت‌نشین بود در صفحه اینستاگرامش پست گذاشت و ضمن سوال درباره نیمکت‌نشینی‌اش و این‌که مشکلی ندارد، برد مقابل گل‌گهر را به هم‌تیمی‌هایش تبریک گفت: «نیمکت‌نشینی بدون دلیل! اشکالی ندارد همیشه از تیم حمایت کنید، دیروز برد خوبی به دست آوردیم و هم‌تیمی‌هایم خوب کار کردند.» یک متن و سوال بسیار ساده و منطقی که سرمربی تیم می‌توانست در تمرین جوابش را بدهد و ابهامات بازیکن کرواتش را برطرف کند اما ظاهرا این پست اینستاگرامی به مذاق محمود فکری و مدیران استقلال خوش نیامده و سرمربی آبی‌پوشان دیروز از حضور میلیچ در تمرینات تیم ممانعت به عمل آورد و او را در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار داد.

میلیچ و شیخ دیاباته که از معدود خارجی‌های با کیفیت و بی‌حاشیه استقلال در تاریخ باشگاه بوده و هستند با ورود فکری به استقلال دچار مشکلاتی شدند و ظاهرا ریشه این موضوع را باید در جای دیگر و نه فقط در افکار سرمربی تیم جست‌وجو کرد! وقتی فکری در اوایل لیگ با دیاباته که به اخلاق و ادب و متانت شهره است درگیری لفظی پیدا می‌کند و او را در اختیار کمیته انضباطی می‌گذارد یا حالا میلیچ را به خاطر یک پست معمولی در اینستاگرام در اختیار باشگاه قرار می‌دهد در حالی که برخورد مناسبی با رفتارهای ضدهواداری و مخالف با اهداف تیم از سوی بازیکنانی چون فرشید اسماعیلی و فرشید باقری و محمد دانشگر صورت نمی‌گیرد بی‌درنگ علامت سوال بزرگی در اذهان ایجاد می‌شود.

این رفتارهای فکری فوتبال‌دوستان و هواداران استقلال را یاد کارهای عجیب صمد مرفاوی و پرویز مظلومی، سرمربیان سابق استقلال و مربی و سرپرست فعلی آبی‌ها می‌اندازد! مرفاوی و مظلومی در زمان سرمربیگری‌شان رفتار خوب و حسنه‌ای با بازیکن و مربیان خارجی استقلال نداشتند و یا آن‌ها را در لیست مازاد گذاشتند یا قطع همکاری کردند. مرفاوی؛ پائولو رینالدو، بازیکن اهل پرو را که بعدها ستاره تیم ملی پرو و کیه‌ووی ایتالیا و بوکاجونیورز شد در لیست مازاد قرار داد و اریش روته‌مولر و دی‌یونگ، ۲ دستیار خارجی‌اش را بنیوزر کرد تا استقلال در آن سال قهرمانی را مفت و مسلم از دست بدهد.

در مورد پرویز مظلومی می‌توان کتاب نوشت! ایگور پروپیچ ملقب به بمب بالکان با ۵۳ گل زده به خاطر عدم اعتقاد به او نیمکت‌نشین سجاد شهباززاده‌ای شد که کل فصل فقط ۶ گل زده بود! او درنهایت بدون تسویه‌حساب از استقلال کنار گذاشته شد و بعدها با شکایت از این باشگاه ۴۳۰هزار دلار پول بی‌زبان به عنوان غرامت گرفت و یک ریال هم از این خسارت و غرامت را نه مدیری که او را با درخواست مظلومی جذب کرده بود داد و نه جناب سرمربی! درباره گوران یرکوویچ، بازیکن صربستانی استقلال هم همین داستان تکرار شد و با شکایت او استقلال به ۵۰هزار دلار غرامت محکوم شد. عادل شیحی، بازیکن آلمانی-مراکشی که با اصرار مظلومی و با وجود هشدار رسانه‌ها درباره مصدومیت کهنه‌اش جذب شد دیگر شاهکار سرپرست فعلی تیم استقلال بود که با چند دقیقه بازی و شکایت به فیفا حدود ۹۰هزار دلار به باشگاه ایرانی خسارت زد! کنار گذاشتن میشاییل هنکه، مربی آلمانی از کادر فنی پس از چند برد پیاپی در دربی سرخابی توسط مظلومی نتیجه‌اش شد باخت ۴-۲ که اگر درخشش رحمتی نبود قطعا نتیجه‌ای غیرمنتظره و تاریخی رقم می‌خورد!

البته به واسطه شکایت هنکه از استقلال این باشگاه در فیفا محکوم شد و مبلغی را به عنوان غرامت پرداخت کرد. حالا فکری خواسته یا ناخواسته با تاثیر گرفتن از توصیه‌های مرفاوی و مظلومی یا اعتقاد خودش به خارجی‌ستیزی در مسیر خطرناکی قدم گذاشته که اگر تغییر رویه ندهد مثل موارد ذکرشده دودش در چشم استقلال و هوادارانش خواهد رفت و البته فکری هم از تیر و ترکش آن بی‌نصیب نخواهد ماند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=360085

برچسب ها

ثبت نظر

-