ورزشگاه امام رضا (ع)؛ آکادمی تخصصی دوومیدانی

  • کد خبر : 360030
  • 30 دی 1399 - 11:22
ورزشگاه امام رضا (ع)؛ آکادمی تخصصی دوومیدانی

روزنامه خراسان: به دنبال تفاهم‌نامه‌ای که میان موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس‌رضوی و فدراسیون دوومیدانی منعقد شد، ورزشگاه امام رضا(ع) به‌عنوان مرکز و آکادمی تخصصی آموزش دوومیدانی آغاز به فعالیت خواهد کرد. در‌پی عقد تفاهم‌‌نامه فدراسیون دوومیدانی و آستان قدس رضوی قرار است، ورزشگاه امام رضا‌(ع) در شهر مشهد مقدس که پیش‌تر به عنوان پایگاه آموزش دوومیدانی کشورهای اسلامی معرفی شد، با برپایی یک مرکز استعدادیابی و آموزشی تحت‌عنوان آکادمی تخصصی پیشرفته دوومیدانی، نوجوانان‌و جوانان مستعد در ورزش پایه و پر‌مدال کشور، بخصوص در مناطق محروم، شناسایی و تحت‌ آموزش قرار گیرند.

این تفاهم‌‌نامه با هدف استفاده بهینه از توانایی‌ها و امکانات متقابل، نهادینه‌کردن روحیه پهلوانی و اخلاق‌مداری و توسعه و ترویج فرهنگ رضوی منعقد شده است. پس از حضور ‌دهلان‌ الحمد‌ رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا در آذر‌ماه سال جاری در ایران و دیدار و گفت‌وگو با‌ هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران، قرار شد الحمد به زودی و در اولین فرصت از استادیوم مجهز و تخصصی امام رضا (ع) بازدید کند. این مجموعه قرار است به‌عنوان یک مرکز استعدادیابی و آموزش در رده‌های سنی پایه ورزشکاران را مورد پوشش قرار داده و در عین‌حال با برگزاری اردوها و مسابقات از ظرفیت‌های بالقوه مجموعه ورزشی امام رضا‌(ع) به بهترین نحو‌ممکن بهره‌برداری شود.

از دیگر دستاوردهای عقد تفاهم‌نامه میان فدراسیون دوومیدانی و آستان قدس‌رضوی، برگزاری رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی تحت‌ عنوان ‌جام امام رضا‌(ع)‌ در این مجموعه ورزشی و حتی پیشنهاد ثبت این مسابقات در تقویم کنفدراسیون دوومیدانی آسیا بود. همچنین ورزشگاه امام رضا‌(ع) در سال آتی میزبان مسابقات قهرمانی کشور و رقابت‌های قهرمانی باشگاهای دوومیدانی کشور خواهد بود. هدف از این کار ترویج فرهنگ رضوی در جامعه ورزشی کشور بخصوص دوومیدانی است تا با ارتقای روحیه معنوی ورزشکاران منش پهلوانی در میان قهرمانان ایجاد و نهادینه شود.

ظرفیت فوق‌العاده

مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس‌رضوی در جلسه امضای این تفاهم‌نامه که با حضور رئیس فدراسیون دوومیدانی انجام شد‌‌، گفت: «ورزشگاه امام رضا(ع) در حوزه دوومیدانی همانند رشته فوتبال مطرح و شناخته شده‌ و در این مسیر تمام زیرساخت‌های موسسه را در خدمت رشته دوومیدانی کشور به کار می‌بندیم‌. بخصوص پیست تارتان این ورزشگاه از بروزترین استانداردها برخوردار است و تنها پیست دارای گرید A است که با بهره‌مندی از این ظرفیت فوق‌العاده می‌تواند از ورزشکاران دوومیدانی‌‌کار به خوبی حمایت کند.»

علیرضا تاج‌فیروز با بیان این‌که موسسه ورزشی آستان‌قدس‌رضوی با برخورداری از امکانات موجود می‌تواند در حوزه موضوعات فرهنگی نیز تاثیرگذار باشد، افزود: «برای همکاری با تمام رشته‌های ورزشی در سطح کشور اعلام آمادگی و به تبع از همکاری با فدراسیون دوومیدانی استقبال می‌کنیم و آن را بخشی از ماموریت‌ خود می‌دانیم.» وی خاطر‌نشان کرد: «موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی با دارا بودن ۲۵ رشته ورزشی برای آقایان و ۱۷ رشته ورزشی ویژه بانوان و برخورداری از امکانات و تجهیزات مدرن و مجهز، توانسته نقش عمده‌ای در توسعه ورزش زائران و مجاوران شهر مقدس مشهد داشته باشد.

در کمتر نقطه‌ای از کشور می‌توان مجموعه‌ای با این امکانات گسترده پیدا کرد که در‌حال حاضر با عنایت حضرت رضا(ع) و حمایت تولیت محترم و مدیران ارشد آستان‌قدس، این امکانات در شهر مشهد به بهترین شکل ممکن فراهم است.»

رشته‌ای کم‌‌رونق در استان

رئیس فدراسیون دوومیدانی‌ در این دیدار عنوان کرد‌ ورزشگاه امام رضا(ع) موجب افتخار مشهدی‌ها و به عنوان برندی در ورزش مطرح است و بر برپایی مسابقات دوومیدانی معتبر با حضور دوومیدانی‌کاران کشورهای اسلامی تاکید کرد. ‌هاشم صیامی افزود: «خراسان‌رضوی دارای ظرفیت فراوانی در عرصه دوومیدانی است و از ورزشکاران نامداری چون حسن تفتیان بهره می‌برد. به‌خاطر مشکلات مختلف در رشته دوومیدانی بخصوص در خراسان رضوی، برای سروسامان دادن به اوضاع کنونی به حمایت متولیان ورزشی آستان قدس رضوی دلگرم هستیم.» او ضمن یادآوری این نکته که ورزش دوومیدانی کم‌‌رونق و کم‌مدال است، بیان کرد: «چشم‌انداز ما کسب سکوهای درخشان در عرصه‌های جهانی است و در این مسیر از مسئولان موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس‌رضوی درخواست داریم که با نگاه ملی به این رشته ورزشی از فدراسیون دوومیدانی حمایت کنند.

با وجود پیست با کیفیت تارتان ورزشگاه امام رضا(ع) و برخورداری از همه استانداردهای جهانی، امکان برگزاری مسابقات بزرگ و تورنمنت‌های تخصصی در ا‌ین شهر وجود دارد.» صیامی با بیان پیشنهاد خود مبنی بر برگزاری مسابقات دوومیدانی در سطح کشورهای اسلامی به میزبانی ورزشگاه امام رضا(ع)، آن را حرکتی بزرگ و گامی بلند در جهت رشد این ورزش خواند و افزود: «اجرای این پیشنهاد، به افزایش اعتبار و ارتقای سطح ورزش دوومیدانی شهر مشهد و کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد.

او متعهد شد که از قهرمانان نام‌آور جهانی دعوت به‌عمل آورده و با کسب مجوز از فدراسیون آسیایی دوومیدانی، مسابقات دوومیدانی در سطح کشورهای اسلامی به‌عنوان ورودی المپیک ۲۰۲۱ در نظر گرفته شود.» رئیس فدراسیون دوومیدانی با دعوت از مدیرعامل موسسه تربیت‌بدنی آستان قدس‌رضوی به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون دوومیدانی درخواست کرد تا در زمینه گسترش ابعاد فرهنگی این رشته همراه فدراسیون باشد. چرا‌که توجه به فرهنگ نیاز امروز ورزش و موجب پیشگیری از آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=360030

برچسب ها

ثبت نظر

-