در استقلال گل‌های من به چشم نیامد

  • کد خبر : 360000
  • 30 دی 1399 - 11:05
در استقلال گل‌های من به چشم نیامد

روزنامه همشهری: علی قربانی، مهاجم فصل گذشته سپاهان بعد از جدایی از این تیم، راهی فوتبال آذربایجان شد تا به عضویت باشگاه سومقاییت درآید. عجیب‌ترین تصمیم قربانی اما بازی‌کردن در تیم ملی آذربایجان بود. او که موقعیت ایده‌آلی برای حضور در تیم ملی ایران نداشت، در نهایت تصمیم گرفت تا پیراهن تیم ملی فوتبال آذربایجان را بر تن کند. قربانی تأکید می‌کند که نمی‌تواند هیچ صحبتی در این زمینه داشته باشد ولی درخصوص حضور در فوتبال آذربایجان و دورانی که در استقلال و سپاهان پشت‌سر گذاشته، به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داده است.

برخی این ذهنیت را دارند که فوتبالیست‌های ایرانی وقتی مشتریان کمی در لیگ برتر ایران دارند، به فوتبال آذربایجان می‌روند. در مورد این ذهنیت چه صحبتی داری؟

من قبل از حضور در آذربایجان از سطح فوتبال این کشور شناختی نداشتم ولی وقتی به اینجا آمدم، در مجموع نگاهم به کشور و فوتبال آذربایجان عوض شد؛ چه از لحاظ فوتبالی و چه از لحاظ امکانات که در شرایط بسیار بهتری نسبت به خیلی از تیم‌های ایرانی هستند. هر فردی نظر خودش را دارد و این قابل احترام است، ولی تیم‌های آذربایجانی در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا بازی کرده‌اند.

اینکه شما می‌گویید وقتی بازیکنی تیم پیدا نمی‌کند به فوتبال آذربایجان می‌رود، اصلا ذهنیت درستی نیست. من با سپاهان یک فصل دیگر قرارداد داشتم و می‌توانستم در این تیم بمانم، در ضمن حتی اگر هم نمی‌ماندم از تیم‌های دیگر هم پیشنهادهای جدی و قطعی داشتم. من دوست داشتم شرایط فوتبالی‌ام را عوض کنم و خودم را بیشتر نشان دهم و بیشتر پیشرفت کنم. توافق من با سپاهان هم طوری بود که فقط برای حضور در تیم‌های خارجی فسخ قراردادم را می‌دادند ولی برای پیوستن به تیم‌های داخلی امکان جابه‌جایی نداشتم.

پیوستن تو به تیم ملی آذربایجان هم اتفاق جالبی بود. اگر زمان به عقب برگردد، چنین تصمیمی را می‌گیری؟

با عرض پوزش، من در این زمینه نمی‌توانم صحبت کنم.

شرایط تیم شما در نیم‌فصل اول لیگ آذربایجان چطور بود؟

وضعیت تیم تا قبل از مصدومیت زانویم خوب بود و در صدر جدول قرار داشتیم. همه‌‌چیز عالی بود ولی متأسفانه بعد از مصدومیتم در ۴، ۵بازی‌ آخر زیاد جالب نتیجه نگرفتیم و الان هم در رده چهارم هستیم.

فکر می‌کنی حضور در لیگ آذربایجان برای تو یک پیشرفت فنی محسوب می‌شود؟

از نظر من لیگ اینجا با دید بهتری دنبال می‌شود و اینجا فوتبالیست‌ها بهتر می‌توانند خودشان را نشان دهند.

اینجا اگر بازیکنی در سطح خوب فوتبال بازی کند و درجه یک باشد، کشورهای پیشرفته‌تر به او پیشنهاد می‌دهند.
آیا به این فکر می‌کنی که به فوتبال ایران برگردی؟

راستش را بخواهید به این موضوع فکر نکردم و دوست دارم در خارج از ایران بازی کنم. امیدوارم تا پایان فصل عملکرد خوبی داشته باشم و به تعداد گل‌هایم اضافه کنم تا در فصل آینده شانس حضور در تیم‌های قوی‌تر و لیگ‌های معتبرتر را داشته باشم. من سابقه بازی در لیگ اسلواکی را هم دارم و در لیگ اروپا هم گل زده‌ام. حالا هم هدفم این است به تیم‌های قوی‌تر بروم.

در مورد زمان حضورت در استقلال صحبت کن، فکر می‌کنی آنجا عملکرد خوبی داشتی؟

من ۲ فصل در استقلال بودم. سال اول شرایط خیلی خوبی داشتم و در اکثر بازی‌ها به‌عنوان مهاجم یا وینگر بازی می‌کردم و گل‌های خوبی هم برای استقلال زدم. تقریبا می‌توان گفت جدا از ابتدای فصل، نتایج خوبی گرفتیم و در نهایت هم در رتبه دوم قرار گرفتیم. در سال دوم ما تغییرات زیادی داشتیم و مشکلات مدیریتی هم وجود داشت، تیم ما از لحاظ سبک بازی و گلزنی به مشکل خورد و بچه‌ها هم هماهنگ نبودند. تیم هم خوب گل نمی‌زد و تمام فشارها روی مهاجمان ازجمله خودم بود، آن زمان فشار زیادی روی من وجود داشت و این باعث شد نتوانم آنطور که خودم می‌خواهم، بازی کنم. البته در هر ۳جام گل زدم، پاس گل دادم و خوب بازی کردم. من در این ۲سال ۱۷ یا ۱۸گل زدم ولی این گل‌ها اصلا به چشم نیامد و دلیلش را نمی‌دانم. مطمئن باشید اگر یک مهاجم خارجی جای من بود، طور دیگری به او نگاه می‌شد.

اگر یادت باشد در برخی ‌بازی‌ها هم موقعیت‌های زیادی را خراب کردی؟

این برای هر بازیکنی پیش می‌آید و بزرگ‌ترین مهاجمان دنیا هم ممکن است موقعیت خراب کنند. اگر اتفاقی توسط من رقم می‌خورد، توسط فضای مجازی چندین برابر دیده می‌شد! در مجموع من از عملکردم در استقلال راضی بودم.

فکر می‌کنی در سپاهان عملکرد خوبی داشتی؟

من ۲سال پیش در نیم‌فصل دوم به تیم اضافه شدم و شرایطم آن ابتدا خوب بود، ولی به مرور زمان شرایط خوب پیش نرفت که خیلی اتفاقات در آن دخیل بود ولی نمی‌خواهم وارد ریز مسائل شوم. من نتوانستم آنطور که باید خودم را نشان دهم و حضورم در سپاهان راضی‌کننده نبود؛ چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ آماری. من همه تلاشم را می‌کردم ولی نتوانستم توانایی‌هایم را نشان دهم، اما هیچ وقت هم کم‌‌کاری نکردم.

فکر می‌کنی موفق‌ترین مهاجمی که هم‌اکنون خارج از ایران بازی می‌کند، چه‌کسی است؟

من نمی‌توانم از یک نفر اسم ببرم، همه مهاجمان خوب هستند و از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار دارند. البته مهدی طارمی و سردار آزمون الان در شرایط بهتری نسبت به بقیه قرار دارند و شرایط تیمشان هم خیلی خوب است. کاوه رضایی هم شرایط خوبی دارد که البته دچار مصدومیت هم شد. همه مهاجمان ایرانی خصوصیات خوبی دارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=360000

برچسب ها

ثبت نظر

-