جدایی‌طلبان پرسپولیس؛ آزاد نه، مازاد شدید!

  • کد خبر : 359988
  • 30 دی 1399 - 10:57
جدایی‌طلبان پرسپولیس؛ آزاد نه، مازاد شدید!

روزنامه توسعه ایرانی: آخرین تلاش‌های اینستاگرامی رامین رضاییان برای بازگشت به پرسپولیس هم نتیجه نداد. برخلاف آن‌چه رامین در این ویدئو به زبان آورد، باشگاه ایرانی اصلا برای جذب او کوچک‌ترین اقدامی انجام نداده بود. مهم‌تر از این ماجرا اما تماشای تقلای این ستاره برای برگشتن به نقطه‌ای است که یک روز ترکش کرده بود. او اولین مهره جدا شده جنجالی پرسپولیس است که بعد از چند وقت «پشیمان» می‌شود اما راه بازگشت به خانه سابقش را پیدا نمی‌کند.

رامین رضاییان

بدون تردید رامین یکی از بهترین مدافعان راست این سال‌های فوتبال ایران بوده است. او مزد توانایی‌هایش را با یک دوره حضور ثابت در جام جهانی گرفت و مرد مورد اعتماد کی‌روش برای خط دفاعی تیم ملی محسوب می‌شد. رضاییان در پرسپولیس هم یک ستاره تمام‌عیار بود اما به راحتی با برانکو و قوانینش کنار نیامد. یک بار ترک پرسپولیس برای پیوستن به ریزه‌اسپور و سپس درگیری با علی علیپور در تمرین‌ها، در نهایت نسخه این ستاره را در پرسپولیس پیچید. او با رویاهای بزرگی از پرسپولیس جدا شد و سقف آرزوهای بلندی داشت اما در فوتبال اروپا کم‌فروغ نشان داد و در نهایت به لیگ قطر رفت.

تا قبل از پیوستن به الدحیل، اوضاع برای رضاییان در لیگ قطر خوب پیش می‌رفت اما تجربه نشان داد که او هنوز برای بازی در یک تیم پرستاره قطری آماده نیست. او حالا با یک قرارداد قرضی از تیم جدا می‌شود و احتمالا در نیم‌فصل دوم برای السیلیه قطر به میدان خواهد رفت. اگر عملکرد رامین در این تیم درخشان نباشد، الدحیل قراردادش را فسخ خواهد کرد.

به محض پیوستن شجاع به الریان، با بوسیدن لوگوی این باشگاه به شدت خبرساز شد. او البته اعلام کرد که این بوسه، خواسته مدیران باشگاه بوده اما از هیچ‌کدام از خریدهای دیگر الریان، چنین تصویری منتشر نشد. شجاع درست در نقطه اوج محبوبیت از پرسپولیس جدا شد

محسن مسلمان

جدایی محسن از پرسپولیس، تصمیم خودش نبود اما در حقیقت این اتفاق به مجموعه رفتارهای خود این بازیکن در تیم برمی‌گشت. مسلمان در حالی از جمع قرمزها جدا شد که بهترین پاسور لیگ برتر بود اما برانکو دیگر نمی‌توانست او را در تیمش تحمل کند. آن‌که در نهایت از این جدایی پشیمان شد، باشگاه پرسپولیس نبود. قرمزها بدون این هافبک هم نتایج فوق‌العاده‌ای گرفتند اما او در ذوب‌آهن و سپاهان به نیمکت دوخته شد و لیگ بیستم را در ترکیب سایپا آغاز کرد. جالب اینکه درست همزمان با ابراز علاقه رامین رضاییان برای حضور دوباره در پرسپولیس، مسلمان هم رسما تمایلش را برای بازگشت به این تیم نشان داده است. بعید نیست با توجه به جدایی بشار، قرمزها در نیم‌فصل سراغ مهندس قدیمی‌شان بروند و او را دوباره به پرسپولیس برگردانند.

مهدی ترابی

پرسپولیس را در قامت یک «سوپراستار» ترک کرد اما در ترکیب العربی، اصلا شبیه یک ستاره نبود. مهدی ترابی در پایان لیگ برتر نوزدهم قراردادش را به صورت یک‌طرفه با سرخ‌ها فسخ کرد و به لیگ قطر رفت. او حتی تا پایان ماجراجویی آسیایی تیم یحیی هم صبر نکرد اما هر چقدر که اوضاع برای باشگاه خوب پیش رفت، شرایط برای خود ترابی اصلا خوب نبود. او یکی از ناکام‌ترین مهره‌های خارجی این فصل لیگ قطر به شمار می‌رفت. حتی در خود باشگاه العربی هم مهدی کاملا تحت تاثیر درخشش مهرداد محمدی قرار گرفته و حالا زمزمه‌های خارج شدن نام این بازیکن از فهرست باشگاه نیز به گوش می‌رسد. بعید نیست در روزهای آینده العربی برای جذب یک مهره خارجی دیگر، قید ترابی را بزند.

شجاع خلیل‌زاده

به محض پیوستن شجاع به الریان، با بوسیدن لوگوی این باشگاه به شدت خبرساز شد. او البته اعلام کرد که این بوسه، خواسته مدیران باشگاه بوده اما از هیچ‌کدام از خریدهای دیگر الریان، چنین تصویری منتشر نشد. شجاع درست در نقطه اوج محبوبیت از پرسپولیس جدا شد. ترک باشگاه در فاصله بین فینالیست شدن در آسیا و برگزاری مسابقه فینال، این محبوبیت را به شدت تحت تاثیر قرار داد. حالا دیگر او جایگاه سابقش را در بین مهره‌های این باشگاه از دست داده است. شجاع در الریان، هنوز فرصت چندانی برای عرض اندام نداشته است. او یک بار هم مصدوم شده و همین موضوع روند درخشش‌اش را تحت تاثیر قرار داده است. الریان با هزینه‌ای که برای این بازیکن صرف کرده، انتظار درخشش به مراتب بیشتری از این مدافع دارد.

علی علیپور

بهترین گل‌زن پرسپولیس در همه ادوار لیگ برتر، بالاخره تصمیم گرفت این تیم را به مقصد یک تیم اروپایی ترک کند. علی علیپور که این سال‌ها گل‌زن اصلی قرمزها بود، هنوز نتوانسته اولین گلش را برای ماریتیمو بزند. شروع او در لیگ پرتغال، ضعیف‌تر از حد انتظار بوده و حتی زمزمه‌های مازاد شدنش در این تیم هم به گوش می‌رسد. اگر این اتفاق رخ بدهد، او با یک شکست بسیار دردناک روبه‌رو شده است.

علیرضا بیرانوند

از چند سال قبل به دنبال رفتن به فوتبال اروپا بود و سرانجام با آنتورپ بلژیک به این خواسته مهم رسید. علیرضا این فصل در لیگ بلژیک فقط یک بازی انجام داده و پس از آن یک بازی، با انتقاد وحشتناک سرمربی تیمش روبه‌رو شده است. با این حال درخشش او روبه‌روی تاتنهام در لیگ اروپا، ممکن است آینده‌اش را در بلژیک به سمت و سوی مثبت‌تری ببرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=359988

برچسب ها

ثبت نظر

-