پرسپولیس افت کرده، اما مشکل خاصی ندارد

  • کد خبر : 359936
  • 30 دی 1399 - 10:36
پرسپولیس افت کرده، اما مشکل خاصی ندارد

روزنامه اعتماد: دو تساوی پیاپی پرسپولیس بعد از ناکامی در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل نساجی و ذوب‌آهن هواداران پرسپولیس را نگران کرده است. آنها می‌ترسند تیم‌شان وارد حاشیه شده باشد. همچنین گل نزدن مهاجمین سرخ‌ها بعد از ۶ُ بازی بحث وجود مشکل گلزنی در تیم را پیش کشیده است. برای بررسی آخرین شرایط پرسپولیس قبل از دو بازی حساس این تیم مقابل سپاهان و استقلال با اسماعیل حلالی پیشکسوت پرسپولیس به گفت‌وگو نشستیم. هافبک سال‌های گذشته سرخ‌ها معتقد است افت تیم بعد از اتفاقات فینال آسیا طبیعی است و از این منظر مشکل خاصی در تیم وجود ندارد.

آیا پرسپولیس بحران گلزنی دارد؟

مشکل گلزنی به آن صورت در تیم وجود ندارد. بالاخره بهترین مهاجم تیم را گرفته‌اند و وقتی چنین اتفاقی رخ بدهد و یکی، دو بازی هم تیم چندان در گلزنی موفق ظاهر نشود، می‌گویند تیم مشکل گلزنی دارد. جای خالی عیسی آل‌کثیر در تیم احساس می‌شود اما به آن صورت نیست که بگوییم تیم دچار بحران گلزنی شده. به خصوص با یکی، دو بازی چنین تحلیلی اشتباه است. در بازی‌ها تیم موقعیت‌های خوبی ایجاد می‌کند و مساله مهم همین است. ان‌شاالله کادر فنی دقت نظر بیشتری داشته باشند و روی زدن ضربات آخر در تمرینات بیشتر کار کنند تا تیم بتواند در آینده موقعیت‌ها را به گل تبدیل کند.

به نظر می‌رسد شکست مقابل اولسان در فینال لیگ قهرمانان باعث شده تیم کمی از لحاظ روحی افت کند.

تیم پرسپولیس بعد از فینال آسیا ضعیف نشده ولی باید حق داد به تیم که کمی دچار افت شود. بچه‌ها همه تشنه آن بازی بودند که بتوانند جام را بیاورند. وقتی آن اتفاقاتی که همه دیدند رخ داد طبیعی است که یک مقدار اوضاع به هم بریزد. خیلی از اتفاقاتی که در آن بازی رخ داد به ناحق بود. قبل بازی تیم را نصفه ‌و نیمه کردند. اتفاقاتی که در خود فینال رخ داد هم مزید بر علت شد. نمی‌خواهم زیاد وارد آن بازی شوم ولی بالاخره دو تا وی‌ای‌آر و دو پنالتی در حالی که ما جلو بودیم همه دست به دست هم داد تا پرسپولیس قهرمان نشود. اینها تیم را یک مقداری شوکه کرد. هنوز هم آثار آن شوک در تیم مشخص است.

هرچقدر هم بگوییم آن شکست در فینال تاثیری نداشت، اشتباه است. قطعا تاثیر داشته که تیم در حالی که نیمه اول جلو است و بازی دستش است، تمرکزش را یک لحظه از دست می‌دهد و گل می‌خورد و بازی برده را مساوی می‌کند. در حالی که پرسپولیس اگر تمرکز لازم را داشت در نیمه دوم راحت می‌توانست دو، سه گل دیگر بزند و راحت برنده شود و برای بازی‌های بعدی از لحاظ روحی بالا بیاید. با این حال کادر فنی و تیم باید سریع‌تر این دوران را پشت سر بگذارد. هر چه بود تمام شد. ما باید قوی‌تر بازی کنیم تا در لیگ موفق باشیم و در فصول آینده بتوانیم آن شکست را جبران کنیم.

جدایی بشار رسن در شرایط امروز پرسپولیس تاثیری داشته؟

جای خالی بشار رسن فوق‌العاده در تیم احساس می‌شود. بشار رسن بازیکنی است که تاثیر زیادی در جریان بازی دارد. پرسپولیس دو، سه تا بازیکن تاثیرگذار در تیم داشت نظیر بشار و مهدی ترابی و شجاع خلیل‌زاده که اینها جدا شدند. پر کردن جالی خالی این ۳ بازیکن به این زودی‌های امکان‌پذیر نیست. ما در حال درمان این مشکل هستیم ولی این‌طور نیست که صد در صد بتوانیم موفق شویم.

آیا در لیگ داخلی خودمان بازیکنی با کیفیت بشار وجود دارد که پرسپولیس بتواند در نیم‌فصل جذبش کند؟

در لیگ داخلی فکر نمی‌کنم بازیکنی با ظرافت و هوش بشار وجود داشته باشد. بازیکنی که بتواند در پست بشار بازی کند و چیزی به تیم اضافه کند به نظرم نداریم.

برخی از هواداران از تعویض‌های یحیی‌ گل‌محمدی در بازی با ذوب‌آهن ابراز نارضایتی کردند. نظر شما چیست؟

من تا به حال به خودم اجازه ندادم در مورد تصمیمات فنی مربیان دیگر اظهارنظر کنم چون اعتقاد دارم یک مربی وقتی بالای سر تیم قرار می‌گیرد خودش باید راجع به این چیزها اظهارنظر کند. ولی من هم با هواداران تا حدی موافقم. بعد از بازی دو ساعت فکر کردم که چه اتفاقاتی رخ داد که ما نیمه دوم را به آن شکل از دست دادیم، به این نتیجه رسیدم که تعویض‌های انجام‌شده روند تیم را بهتر نکرد. مربیان معمولا تعویض می‌کنند که شکل بازی و ساختار تیم بهتر شود وگرنه اگر همه کارشان را درست انجام بدهند که تعویضی انجام نمی‌گیرد. تعویض‌ها صورت می‌گیرد که چفت و بست تیم بهتر شود.

ولی تعویض‌های پرسپولیس احساس می‌کنم یک مقداری حالت روزمرگی پیدا کرده. یعنی انگار حتما دقیقه ۶۰ باید رمضانی وارد زمین شود. منظورم این است که نوع تعویض‌ها جالب نبود. شاید نفراتی که باید زودتر عوض می‌کردیم دیرتر عوض شدند و بازیکنانی که باید بیشتر در زمین می‌ماندند زود عوض شدند. در اصل باز هم احترام می‌گذارم به نظر مربیان و سعی می‌کنم در این حیطه فقط نظر شخصی خودم را گفته باشم.

پرسپولیس دو بازی حساس مقابل سپاهان و استقلال دارد. به نظر شما شرایط آن دو بازی به چه صورت خواهد بود؟

تیم ما پرسپولیس است و هرچقدر حریفان‌مان قوی‌تر باشند طبیعتا هم تمرکزمان بالاتر می‌رود و هم توان‌مان بیشتر می‌شود. معتقدم اگر پرسپولیس مقابل ذوب آهن برنده می‌شد از نظر روانی وضعیت بهتری پیدا می‌کرد ولی شما شک نکنید پرسپولیس برمی‌گردد و بهترین بازی را به نمایش می‌گذارد و بهترین نتیجه را می‌گیرد.

هیچ تیمی در لیگ نتوانسته حتی به متوسط امتیاز ۲ در هر بازی برسد. این نشان از سطح بالای رقابت‌ها دارد یا کیفیت مدعیان پایین آمده؟

نه سطح رقابت‌ها بالا نیست. کیفیت تیم‌ها نوسان دارد. ما هر ساله سه، چهار مدعی خیلی بزرگ داشتیم که امسال آنها هم به آن صورت مدعی نیستند. پرسپولیس هم اتفاقات خاصی نظیر فینال آسیا برایش رخ داده و یک مقدار شاید امتیازات خوبی نگرفته است. همه اینها باعث شده مدعیان حتی به متوسط امتیاز دو در هر بازی هم نرسند. مدعیان همیشه به شکلی بازی می‌کردند که بتوانند مقابل هر تیمی ۳ امتیاز را بگیرند. ولی امسال این ‌طور نیست. سپاهان با یک مربی جوان کار می‌کند و هنوز در حال آزمون و خطاست. یک بازی می‌برد و یک بازی می‌بازد. از آن طرف تراکتور به واسطه تغییرات زیادی که در کادر خودش می‌بیند ثبات ندارد و عملکرد مطلوبی به نمایش نمی‌گذارد. آنها از ۵ بازی آخر خود کمتر از ۹ امتیاز گرفته‌اند.

اگر همین وضعیت بخواهد باقی بماند آنها مدعی نخواهند بود. اما در ادامه احتمالا تیم‌ها شکل خودشان را پیدا کنند، اوضاع بهتر می‌شود. در عین حال شما تیم گل‌گهر سیرجان را می‌بینید که خوب کار کرده ولی من می‌گویم که قطعا جایگاهش پایین می‌آید. این تیم در اوایل فصل با تیم‌های نه چندان قدرتمند بازی کرد و امتیازات خوبی گرفت ولی هر چه جلوتر می‌رویم می‌بینیم که هم داخل خانه و هم خارج از خانه امتیاز از دست می‌دهند و آن شکلی که یک تیم مدعی باید داشته باشد را ندارند.

تیم ما پرسپولیس است و هرچقدر حریفان‌مان قوی‌تر باشند طبیعتا هم تمرکزمان بالاتر می‌رود و هم توان‌مان بیشتر می‌شود. شک نکنید پرسپولیس برمی‌گردد و بهترین بازی را به نمایش می‌گذارد و بهترین نتیجه را می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=359936

برچسب ها

ثبت نظر

-