نعل وارونه مایک پمپئو و حمایت همیشگی آمریکا از تروریست‌های منطقه

  • کد خبر : 359519
  • 30 دی 1399 - 7:57
نعل وارونه مایک پمپئو و حمایت همیشگی آمریکا از تروریست‌های منطقه

 مایک پمپئو که طی سال‌های اخیر به اصطلاح دیپلماسی آمریکا در قبال ایران را با توسل به اتهام زنی، تهدید و فرافکنی پیش برده و به طور ویژه از سوی ترامپ مامور هدایت کارزار فشار حداکثری بود، طی واپسین روز‌های سکان داری وزارت خارجه آمریکا تلاش مذبوحانه خود برای تحت فشار قرار دادن ایران را در قالب ادعا‌های بی سند و مدرک به رخ می کشد. پمپئو پس از آنکه با یوسی کوهن، رئیس موساد در رستوان جورج تاون دیده شد، به نشست کلوپ ملی مطبوعات در واشنگتن رفت و ایران را افغانستان جدید و مامن جدید گروه تروریستی القاعده معرفی کرد. مدعا‌هایی که البته هنوز هیچ مدرکی در پشتیبانی آن‌ها ارائه نشده است.

همزمان با ادعاهای واهی آمریکا در رابطه با ایران و القاعده شواهد زیادی در خصوص ارتباط واشنگتن و گروه‌های تروریستی منطقه وجود دارد. به بخشی از این شواهد پیش از این و در اولین گزارش پرداخته شد،  اکنون در بخش دوم این گزارش، مستندات دیگری در خصوص ارتباط آمریکا و تروریست‌ها خواهید خواند.

رد پای آمریکا در سنگ بنای داعش

داعش را باید زاییده تلاش‌های آمریکا و متحدانش از جمله عربستان سعودی دانست جائیکه برای مبارزه با دولت قانونی سوریه هم پیمان شدند. این ارتباط اولین بار از سوی دونالد ترامپ، نامزد وقت حزب جمهوری خواه آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ عنوان شد. او باراک اوباما، سلف خود را بنیانگذار داعش معرفی کرد و همان کسی دانست که داعش به آن افتخار می‌کند. بقول ترامپ بی شک هیلاری خبیث نیز در شکل گیری داعش با او همدست بوده است.

روزنامه ایندیپندنت در نوامبر ۲۰۱۶ چند روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به نقل از موسس پایگاه ویکی لیکس و در تایید ادعای ترامپ نوشت که حامیان مالی بنیاد کلینتون و داعش، مشترک هستند و کلینتون را به داعش مرتبط دانست. گزارش روزنامه نیوزویک در سال ۲۰۱۷، نیز حاکی از آن بود که عربستان سعودی و آمریکا، از اعضای اتحادیه اروپا اسلحه خریداری کرده و آن را به دست نیرو‌های داعش در عراق و سوریه می‌رساندند.

اظهارات ترامپ در واقع تاییدی بر اتهاماتی بود که بار‌ها از سوی سران دیگر کشور‌های جهان از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در باره نقش مستقیم کاخ سفید در شکل گیری و اقدامات داعش عنوان شده. گواه این اتهامات، انبار‌های تسلیحاتی ساخت آمریکاست که در نوامبر سال ۲۰۱۷ یک سال پس از مناظره ترامپ و کلینتون در دیرالزور سوریه کشف شد. پیدا شدن سلاح‌های ساخت آمریکا، فرضیه دست داشتن باراک اوباما و کلینتون در بنیانگذاری داعش را اثبات کرد البته که آمریکا ید طولایی در بنیانگذاری گروه‌های تروریستی برای مقابله با دشمنان خود دارد.

وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خود با عنوان “گزینه‌های دشوار” سخنان غافلگیر کننده‌ای را مطرح کرد. کلینتون اذعان کرد آمریکا داعش را پایه ریزی کرد تا هدف تجزیه خاورمیانه را تحقق بخشد. وی در این کتاب صریحا اعلام کرد داعش ساخته دستگاه اطلاعاتی آمریکا است و او سفر‌های زیادی را به منظور کسب توافق برای به رسمیت شناختن داعش صورت داده است. زیرا بنا بود داعش در سال ۲۰۱۳ اعلام موجودیت کند و هدف به رسمیت شناختن فوری این گروه تروریستی از سوی آمریکا و اروپا از پیش تعیین شده بود.

در واقع آمریکا عامدانه و در راستای تحقق اهداف خود در خاورمیانه نقش مهمی در شکل گیری و تقویت داعش ایفا کرد. هر چند آمریکا رهبری ائتلاف بین المللی ضد داعش را بر عهده دارد، اما صداقت این کشور در این زمینه بشدت محل تردید است. کما اینکه در سال ۲۰۱۵ میلادی مواردی از ارسال کمک‌های لجستیکی آمریکا به داعش از طریق نیرو‌های عراقی افشا شد و حتی برخی خلبانان آمریکایی اذعان کردند که با وجود اینکه می‌توانستند اهداف مربوط به داعش را هدف قرار دهند، اما از جانب مقامات مافوق اجازه نداشتند.

جریان ایدئولوژی انحرافی که در زندان‌های عراق پایه ریزی شد

در ششمین سالگرد افشای اسناد دیپلماتیک آمریکا، جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی‌لیکس، اعلام کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گروه تروریستی تکفیری داعش را ایجاد کرده است. آسانژ ضمن انتشار “اسناد کارتر ۳” افشا کرد ریشه گروه تروریستی داعش به سال ۱۹۷۹ باز می‌گردد. وی فاش کرد تصمیم سیا و عربستان برای مسلح کردن گروه‌های افراطی در افغانستان برای مقابله با شوروی، با عزیمت اسامه بن لادن به پاکستان و سپس افغانستان، به ایجاد القاعده منجر شد. تشکل سلفی‌ها در قالب گروه القاعده در نهایت منجر به حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ شد. آمریکا به بهانه این حملات، به افغانستان و عراق لشگر کشید که در نتیجه خلاء قدرت بوجود آمده در عراق داعش شکل گرفت. هر چند موسس ویکی لیکس سیر تاریخی شکل گیری داعش را اینگونه تشریح کرده، اما داعش به عنوان یک گروه تروریستی با نام و اعضای مشخص پس از بیداری اسلامی در جهان عرب در سال ۲۰۱۱ با گسترش نا آرامی‌ها در سوریه تشکیل شد.

داعش مخفف دولت اسلامی در عراق و شام (الدوله الاسلامیه فی العراق والشام) ابتدا در عراق با مشارکت عناصر باقی مانده حزب بعث عراق و سلفی‌ها و تکفیری‌هایی که از نقاط مختلف جهان در عراق گرد آمده بودند، تشکیل شد و بسرعت دامنه فعالیت‌های خود را از عراق به سوریه نیز گسترش داد. آمریکا به عنوان سردمدارغرب به همراه شرکای اروپایی خود از زمان شکل گیری و گسترش بحران سوریه، با تقسیم بندی گروه‌های تروریستی به دو گروه تروریست‌های خوب و تروریست‌های بد، به پشتیبانی و حمایت گسترده از به اصطلاح تروریست‌های خوب از جمله داعش پرداخت. هدف غربی‌ها سرنگونی دولت قانونی سوریه بود و نیل به این مقصود را در این چارچوب هیچ ابزاری بهتر از گروه‌های تروریستی متصور نبودند.

آمریکا و از اذعان به خلق داعش تا اثبات آن

شکل گیری داعش به سال ۲۰۰۳ و زمان حمله آمریکا به عراق برمی گردد. انحلال ارتش عراق و زندانی شدن فرماندهان ارشد ارتش همزمان با بسیاری از نیرو‌های افراطی و عناصر وابسته به القاعده، عملا زندان‌های عراق را به محلی برای آموزش عناصر القاعده و داعش توسط فرماندهان ارتش بعث بدل کرد. سال ۲۰۱۳ داعش پرچم خود را در عراق برافراشت. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا هم زمینه فرار عناصر داعش به سوریه را فراهم کردند و هم راه‌های مقابله با ارتش سوریه را به آن‌ها آموختند.

جابر عصفور، وزیر فرهنگ وقت مصر، در یک سخنرانی اعلام کرد که آمریکا داعش را برای متوقف کردن انقلاب ۳۰ ژوئن در مصر ایجاد کرده است. در آن زمان ویدئویی از وزیر خارجه سابق آمریکا منتشر شد که مستقیما به دست داشتن آمریکا در تاسیس القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی در کشور‌های جهان اشاره می‌شد. در بخشی از اظهارات کلینتون آمده است: به آن‌ها اجازه دادیم عربستان سعودی و دیگر کشور‌های عربی را ترک کنند تا بتوانند نسخه وهابی از اسلام را ترویج کنند و در سوریه هم همان کار را انجام دادیم: یعنی استفاده از القاعده میانه رو علیه سوریه و روسیه.

تیم اندرسون، پژوهشگر استرالیایی در کتاب «جنگ کثیف سوریه، تغییر نظام و مقاومت» از نشان‌های همدستی آمریکا در تشکیل داعش می‌گوید. در این کتاب آمده است در حالی که آمریکا همواره ادعا می‌کرد که با تروریسم‌ها می‌جنگد، اما به صورت پنهانی به تسلیح، آموزش و حتی حمایت مالی آن‌ها مشغول است. آندرسون همچنین به درج گزارش ساقط کردن چندین هواپیمای آمریکایی و انگلیسی، حامل سلاح برای داعش از سوی نیرو‌های عراقی در سال ۲۰۱۵ می‌پردازد. براساس اسناد این کتاب، برخی از سرکرده‌های داعش، در زندان گوانتانامو به سر می‌بردند. ابوبکر البغدادی، سرکرده پیشین داعش، با نام اصلی ابراهیم البدری نیز مدتی را در زندان پایگاه بوکا در عراق نگهداری می‌شد. گفته می‌شود که وی مدتی از سوی نیرو‌های موساد و سیا آموزش دیده بود.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه نیز در توجیه تامین بودجه مالی افراط‌گرایان می‌گوید آن‌ها را مسلح می‌کردیم٬، زیرا ارتش آزاد سوریه توانایی مقابله با بشار اسد را نداشت. ژنرال مارتین دیمبسی، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در جلسه کنگره به تاریخ سپتامبر ۲۰۱۴ اعلام کرد که هم پیمانان اصلی آمریکا در میان کشور‌های عربی که داعش را به وجود آوردند، می‌شناسد.

در بخش دیگری از کتاب جنگ کثیف به نقل از یکی از اعضای نیرو‌های حشدالشعبی آمده است: یک هلی‌کوپتر متعلق به ارتش آمریکا که درحال حمل سلاح برای داعش در بخش‌های غربی منطقه بغدادی در استان الانبار بود، را ساقط کردند. در میان تروریست‌های بازداشت شده آمریکایی‌ها و صهیونیست‌های بودند، که به عنوان مشاور نظامی برای جبهه تکفیری داعش کار می‌کردند. تروریست‌های اسیرشده داعش اعتراف کردند که آمریکا اطلاعات جاسوسی درباره نیرو‌های عراقی و مواضع و اهداف آن‌ها را در اختیار داعش قرار می‌دهد.

ادوار اسنودن نیز در افشاگری‌های خود گفته است: داعش، مولود سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است. پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا تاکید کرد سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل گیری گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام «داعش» نقش داشتند و در عملیاتی با نام لانه زنبور گروه داعش را تشکیل دادند.

در بخشی از افشاگری‌های اسنودن آمده است: گروه داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده است و هدف عملیات لانه زنبور تشکیل گروهی با شعار‌های اسلامی است که تندرو‌ها را از سراسر جهان جذب کند و بر اساس اندیشه‌های تکفیری، سلاح خود را به سوی کشور‌های مخالف موجودیت اسرائیل نشانه بگیرند. بنا به گفته‌های پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا سرکرده داعش دوره فشرده‌ای را به مدت یکسال زیر نظر عوامل موساد پشت سر گذاشته است؛ وی در این دوره آموزش‌های نظامی و سخنوری را دیده است. گروه داعش با ارتکاب جنایت‌های بیشمار و کشتار بیرحمانه و کوچ اجباری مردم در مناطق مختلف سوریه، عراق و لبنان پیروی از تفکر صهیونیسم را ثابت کرده است.

بررسی عملکرد بیرونی داعش گواه آن است که این گروه اهدافی را دنبال می‌کند که جملگی در راستای منافع آمریکا برای اسلام هراسی و ایجاد چهره‌ای مخدوش از اسلام در افکار عمومی جهان به ویژه کشور‌های غربی و کاستن از موج اسلام گرایی در جهان، ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان، ایجاد تنش و ناامنی در منطقه و زمینه سازی برای حضور آمریکا در منطقه، تضعیف خط مقاومت در منطقه و ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی، کاستن از نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و تأثیرات کشور‌های منطقه از آن و مقابله با بیداری اسلامی است.

ادعای آمریکایی‌ها برای مبارزه با داعش را باید از پایه بی اساس دانست چرا که آمریکا این روز‌ها نیروی بهتر از داعش برای جنگ‌های نیابتی خود در خاورمیانه ندارد. آمریکا برغم ادعا‌های دروغین خود علیه داعش، همواره به گونه‌ای عمل کرده است که نگذارد این فتنه به زودی خاموش شود. هیچ اراده واقعی در ورای ادعای مبارزه با داعش در جبهه آمریکایی‌ها وجود ندارد، زیرا که آن‌ها از داعش به منظور رسیدن به اهداف نامشروع خود در منطقه بیشترین بهره برداری را می‌کنند.

بی شک در هر آشوبی که در منطقه خاورمیانه به پا می‌شود، ردپای آمریکا و رژیم صهیونیستی عیان است. مشخصا هدف اصلی آن‌ها ایجاد تفرقه و آشوب میان اقوام و مذاهب مختلف در غرب آسیا و بهره بردای از این اختلافات برای گسترش نفوذ خود است. بعد از شکست طرح داعش، حال آمریکا و صهیونیست‌ها به طراحی جنگ چهارم، به معنای اختلاف افکنی میان شیعیان روی آوردند تا آشوب‌های هدفمند را در کشور‌های محور مقاومت ایجاد کنند. آشوب‌های هوشمندی که از خارج از صحنه کنترل می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=359519

ثبت نظر

-