گفت‌وگو با مهرداد و میلاد؛ برادران تاچی‌بانای وطنی!

  • کد خبر : 359387
  • 30 دی 1399 - 6:41
گفت‌وگو با مهرداد و میلاد؛ برادران تاچی‌بانای وطنی!

روزنامه فرهیختگان – محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق: مهرداد و میلاد محمدی؛ برادران دوقلویی که در شب پیروزی پرگل ایران مقابل کامبوج تاریخ‌سازی کرده و اولین دوقلو‌هایی لقب گرفتند که در تاریخ فوتبال ایران به صورت همزمان این تیم را همراهی کرده‌اند. این تاریخ‌سازی همزمان شد با اولین حضور زنان در ورزشگاه آزادی و اتفاقا با اولین گل ملی مهرداد در نخستین بازی ملی.

این درحالی است که میلاد بیش از این بار‌ها تیم ملی ایران را در میادین مهمی مانند جام‌جهانی و جام ملت‌ها همراهی کرده بود و فضای ملی بیشتر برای مهرداد تازگی داشت. در این دیدار مهرداد گل زد و میلاد هم چندین پاس گل داد؛ هرچند خودش معتقد بود ۳ پاس گل داده و در این مورد یکی از بهترین‌ها بوده است.

در پایان دیدار ایران و کامبوج این فرصت دست داد تا دقایقی با آن‌ها همکلام شویم.

در اولین بازی‌ات برای تیم ملی گل زدی. چه حسی از این بابت داشتی؟

مهرداد: گلزنی همیشه لذت‌بخش است و اگر این امر با پیراهن تیم ملی رخ بدهد، مزه و لذت آن صدبرابر می‌شود؛ بنابراین ابتدا از برد پرگل تیم ملی خیلی خوشحالم و از آن خوشحال‌ترم که توانستم با تک‌گلم در این برد تاریخی سهیم شوم.

چه تضمینی وجود دارد که باز هم به تیم ملی دعوت شوی؟

مهرداد: من همه تلاشم را می‌کنم که به تیم ملی دعوت بشوم و برای این تیم مهم و تاثیرگذار باشم. اگر این اتفاق بیفتد که چه بهتر و اگر هم نشوم، مثل بقیه مردم برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت و سربلندی می‌کنم.

بعد از این پیروزی چه حسی داشتی؟

میلاد: مگر می‌شود از برد تیم ملی خوشحال نشد و من هم خوشحالم که در یک بازی دیگر هم تیم ملی ایران را همراهی کردم و این همراهی نیز برایمان با یک برد پرگل مصادف شد.

چند پاس گل دادی؟

میلاد: ۳ پاس گل دادم، هرچند پست من دفاع است و باید ابتدا از دروازه تیم ملی حراست کنم و بعد از آن اگر فرصت پیش بیاید و کادرفنی تیم ملی نیز صلاح بدانند، در حملات شرکت کرده و در این بخش از زمین نیز تاثیرگذار باشم. با این حال در زمین اول من مدافع هستم و وظیفه‌ام در این بخش مشخص است و بعد از آن به مسائل هجومی هم فکر می‌کنم.

گفتگو با مهرداد و میلاد؛ برادران تاچی بانای وطنی!

اگر جای هم به زمین بروید کسی می‌فهمد؟

میلاد: کار سختی است، اما اگر بفهمند مشکل بزرگی پیش می‌آید.

مهرداد: در دوران کودکی چندین‌بار این کار را انجام داده‌ایم و کسی هم در آن زمان نفهمید، اما الان در فوتبال حرفه‌ای اگر بفهمند واقعا شر می‌شود و شاید دیگر نتوان آن را جمع کرد.

بعد از راه‌آهن از همدیگر جدا شدید و سرانجام بعد از چند سال در تیم ملی فوتبال ایران دوباره با هم هم‌بازی شدید. این دوری برای شما دو نفر که دوقلو هم هستید، سخت نیست؟

میلاد: بالاخره دوری از هم سخت و دشوار است، به‌خصوص که الان هرکدام‌مان در یک کشور بازی می‌کنیم. با این حال، ما زیاد دلتنگ هم نمی‌شویم.

مهرداد: ما زیاد دلتنگ هم نمی‌شویم، چون بچه فلاح هستیم! (با خنده) بالاخره دوری و دوستی دیگر.

همزمان با ورود بانوان به استادیوم آزادی، شما هم تبدیل به اولین دوقلو‌هایی شدید که در تاریخ فوتبال ایران همزمان بازی کردید و در این مورد هم تاریخ‌ساز شدید. هرچند در فوتبال جهان هم خیلی یادمان نمی‌آید که برادران دوقلو با هم به سطح ملی رسیده باشند.

میلاد: در هرصورت این باعث افتخار و خوشحالی‌مان است که برای اولین‌بار این اتفاق می‌افتد. البته فکر کنم فابیو و رافائل داسیلوا دوقلو‌های برزیلی در تیم ملی بودند، اما بعید است آن‌ها هم همزمان در تیم ملی بازی کرده باشند.

مهرداد: برادران داسیلوای برزیلی با هم مطرح شدند، ولی فکر نکنم در تیم ملی با هم بازی کرده باشند.

چه حسی از این اتفاق داشتید؟

گفتگو با مهرداد و میلاد؛ برادران تاچی بانای وطنی!

میلاد: خیلی حس قشنگی است که با برادر دوقلویت در تیم ملی باشی؛ به‌خصوص اینکه او در اولین بازی ملی‌اش گلزنی هم بکند. خودم خیلی دوست داشتم این اتفاق بیفتد و مدام در دل می‌گفتم خدا کند مهرداد یک گل بزند که خداراشکر این اتفاق افتاد.

جالب اینکه حتی چند نفر از بچه‌ها که روی نیمکت بودند به من گفتند بعد از گل مهرداد به کامبوج، تو بیشتر از او خوشحال شدی. بعد از آن هم به سمت مهرداد رفتم تا شادی‌مان را با هم تقسیم کنیم.

شاید با پاس گل تو، این صحنه به یاد ماندنی‌تر هم می‌شد!

میلاد: اگر می‌شد که عالی بود. آن زمان دیگر هیچ‌چیز نمی‌خواستم و به خانه می‌رفتم.

مهرداد: من از خوشحالی نمی‌دانستم چه باید بکنم.

کار با ویلموتس به‌عنوان یک مربی که به سبک بازی هجومی علاقه دارد، چطور است؟ در هر صورت کی‌روش سیستم دفاعی داشت و الان ویلموتس تیم ملی را هجومی کرده که همراه است با تعداد گل‌های بیشتر.

میلاد: کی‌روش سبک خاص دفاعی خود را داشت و ویلموتس هم سبک هجومی خاص خود را. در هفته گذشته که تمرین داشتیم، جدای از اینکه تمرکزمان در خط حمله و گلزنی به حریف بود، آقای ویلموتس روی بازی دفاعی هم تاکید ویژه‌ای داشت تا بتوانیم حساب‌شده و با تمرکز روی این بخش مقابل حریفان به‌ویژه کامبوج بازی کنیم که خداراشکر این اتفاق هم افتاد و با موفقیت و بدون دریافت گل توانستیم این بازی را ببریم.

مهرداد: من کمتر با کی‌روش کار کرده بودم، اما هر مربی سبک خود را دارد و الان هم سرمربی تیم ملی طبق برنامه‌ریزی یک بازی هجومی را از تیمش می‌خواهد

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=359387

ثبت نظر

-