امیر کویت استعفای دولت را پذیرفت

  • کد خبر : 358403
  • 29 دی 1399 - 20:47
امیر کویت استعفای دولت را پذیرفت

 

 

 «نواف الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت امروز دوشنبه طی فرمانی موافقت خود. با استعفا ی صباح خالد الحمد الصباح نخست‌وزیر این کشور و وزرای کابینه او را اعلام کرد.

 

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، امیر کویت همچنین تأکید کرد. که صباح خالد. و وزرای کابینه وی تا زمان تشکیل دولته جدید، فعالیت‌های خود را در دولت مجری امور ادامه خواهند داد.

پیشتر روزنامه کویتی «الرأی». با اشاره به اینکه ۳۷ عضو پارلمان خواستار استیضاح نخست‌وزیر شده‌اند، از احتمال .استعفای دولت خبر داده بود.

به گفته منابع کویتی محورهای سه‌گانه استیضاح نخست‌وزیر عبارت بود از

«نقض آشکار مفاد قانون اساسی در حین تشکیل دولت، عدم رعایت دستورالعمل‌های مجلس جدید، .سلطه قوه مجریه در تشکیل پارلمان و اخلال در ماده ۹۸ قانون اساسی».

 

دولت کنونی کویت اواسط دسامبر گذشته با اعمال تغییرات. گسترده تشکیل شد و از مهم‌ترین این تغییرات نیز بازگشت منصب وزیر کشور به خاندان حاکم کویت بود.

 

به گزارش نیوز به نقل از ایسنا، منابع آگاه به روزنامه الرای کویت اعلام کردند، انس الصالح، وزیر کشور کویت پرونده “درز فایل‌های ضبط شده امنیت کشور” را هنگامی که بر اساس تحقیقات کمیته ویژه وزارت کشور مشخص شد سه افسر امنیتی کشور در رابطه با افشای این اطلاعات متهم شده‌اند، به دادستانی کل ارجاع داده است‌.

 

 

تحقیقات کنونی در کویت از دو هفته پیش در خصوص درز “فایل‌های ضبط شده امنیت کشور” جزئیات جدید و جنجالی را برملا کرده که. اشاره به دست داشتن برخی اعضای سلطنتی حاکم در این پرونده دارند.

 

این منابع افزودند، اطلاعات حاکی از آن است که افسر احضار شده اعتراف کرده که اطلاعات درز یافته از .سرویس امنیت کشور را بنا به درخواست یکی از اعضای خاندان حاکم سلطنتی. کپی رایت کرده و آن‌ها را در فلش مموری ریخته است، این فرد عضو خاندان سلطنتی به نام (ف.س) به عنوان افسر سرویس امنیت کشور فعالیت می‌کند.

این منابع همچنین اعلام کردند، براساس تحقیقات انجام شده، این شخص سه روز پس از تحویل فلش مموری که حاوی .اسناد و اطلاعات محرمانه بوده کویت را به مقصد لندن ترک کرد و این شخص روز یکشنبه به منظور تحقیق و .بازجویی احضار شد.

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=358403

ثبت نظر

-