آلمان در آستانه قرنطینه سراسری مجدد

  • کد خبر : 358243
  • 29 دی 1399 - 17:00
آلمان در آستانه قرنطینه سراسری مجدد

 “مارکوس زودر”، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب دولتی سوسیا مسیحی خواستار اقدامات واحد در آلمان و اروپا برای مهار کرونا شده و گفت: اختلافات زیاد مردم را سردر گم کرده و پذیرش محدودیت ها از طرف آن ها را دشوار می کند.

وی افزود: منصفانه این است که اقداماتی در نظر گرفته شود که برای همه معتبر است. ما به یک طرح انعطاف پذیر که در همه جای آلمان اعمال شود نیاز داریم.

 این مقام آلمانی همچنین تاکید کرد که بهترین حالت در نظر گرفتن یک استراتژی واحد در مبارزه با بحران کرونا است. وی افزود: اگر این موفقیت حاصل نشود کنترل های مرزی معقول و منطقی خواهد بود.

وی طرح کنترل های مرزی را در بهار بسیار موثر دانسته و گفت: این شرایط مداوم نخواهد بود و با واکسیناسیون بیشتر اوضاع بهبود پیدا می کند.

 با توجه به شرایط بحرانی کرونا در آلمان آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و سران ایالات روز سه شنبه درباره محدودیت های احتمالی بعدی برای شهروندان در دوران کرونا با هم مشاوره خواهند کرد.

زودر مسئله اصلی در برخورد با این بحران را این دانست که اغلب اقدامات متقابل خیلی دیر تصمیم گرفته شده و خیلی زود هم لغو می‌شد.

کاهش چشمگیر مسافران بزرگترین فرودگاه آلمان در سال ۲۰۲۰

کاهش حمل و نقل هوایی به دلیل بحران کرونا هم باعث کاهش شدید درآمد فرودگاه فرانکفورت آلمان در سال ۲۰۲۰ شده است.

بر اساس اطلاعات اپراتور فرودگاه فرانکفورت که در روز دوشنبه اعلام شد با حدود ۱۸٫۸ میلیون مسافر تعداد مسافران در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۳٫۴ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ بود که با شمار مسافران هوایی در سال ۱۹۸۴ منطبق است.

در دسامبر سال گذشته بزرگترین فرودگاه آلمان حدود ۸۹۲ هزار مسافر و به این ترتیب ۸۱٫۷ درصد مسافر کمتر نسبت به این دوره زمانی در سال ۲۰۱۹ را ثبت کرد.

 در این شرایط “اولاف شولتز”، معاون صدر اعظم آلمان انتظار دارد که دولت و مقامات ایالتی آلمان در مشاوره های خود در روز سه شنبه درباره تقویت محدودیت های کرونایی تصمیم گیری کنند. وی تاکید کرد که باید اقدامات بعدی برای مهار بحران کرونا انجام شود.

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان هم اعلام کرده است که اقدامات قرنطینه‌ای و محدودیت ها در هر صورت باید تمدید شود. همچنین اقدامات تصمیم گرفته شده باید بهتر کنترل شود.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم شمار مبتلایان جدید کرونایی در کشور را همچنان بالا ارزیابی کرده و با اشاره به کم شدن بسیار آرام شمار تخت های پر بخش های مراقبت های ویژه در عین حال گفت: ما هنوز آنجایی که باید باشیم قرار نداریم.

وی با اشاره به خطر گسترش ویروس انگلیسی کرونا این مسئله را مهم دانست که آمار مبتلایان تا جایی که امکان دارد پایین نگه داشته شود.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۷۱۴۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در آلمان در ۲۴ ساعت و ۲۱۴ مورد مرگ کرونایی دیگر در این مدت خبر داده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان ۲۰۵۰۰۹۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۷۴۴۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=358243

برچسب ها

ثبت نظر

-