مورد مثبتی از ویروس انگلیسی در مازندران مشاهده نشد

  • کد خبر : 358221
  • 29 دی 1399 - 16:24
مورد مثبتی از ویروس انگلیسی در مازندران مشاهده نشد

دکتر سید عباس موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز افزود : به هر حال با شیوع ویروس جهشی انگلیسی و مشاهده چند مورد از مبتلایان به این ویروس در سطح کشور، تمام استان ها  از جمله مازندران نیز آزمایش های لازم را بر روی افراد مشکوک انجام می دهد.
وی بدون اشاره به آمار روزانه تست از بیماران مشکوک به ویروس جهشی انگلیسی در استان ، گفت :  این تست ها روزانه بر روی برخی از بیمارانی که واکنش های متفاوت تری نسبت به سایر بیماران دارند و یا علایم بیماری در آنها تا حدودی با سایر بیماران تفاوت دارد، در مراکز درمانی استان انجام می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : به هر حال این تست ها در سطح استان برای شناسایی بیماران احتمالی مبتلا به ویروس انگلیسی انجام می شود و نمونه های آنها نیز به تهران ارسال می شود ولی خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی در استان مشاهده نشده است.

 نوع جدید ویروس کرونا که برای اولین بار ماه گذشته در انگلیس مشاهده شد، اکنون در بسیاری از کشورها گسترش یافته است. این ویروس به احتمال زیاد توسط مسافرانی که ناآگاهانه این مهاجمان میکروسکوپی را با خود حمل می‌کردند، منتقل شده است.

خاستگاه این گونه جدید که «B.۱.۱.۷» نام دارد به احتمال زیاد منطقه جنوب شرقی انگلیس است. طبق گزارش جدیدی که ” امپریال کالج لندن ” از قرنطینه ماه نوامبر (آبان و آذر ) در انگلیس منتشر کرده ، نظام درمانی این کشور برای پیشگیری از گسترش این ویروس که بیشتر در جوانان زیر ۲۰ سال شایع است، کار چندانی انجام نداد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که نوع جدید این ویروس مسئول بیش از نیمی از عفونت های جدید در انگلیس است. نمونه هایی از این ویروس کرونا تاکنون در ده ها کشور از جمله در چند ایالت آمریکا ، مواردی در کشورهای آمریکای جنوبی ، بلژیک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد و سوئیس در اروپا ، خاورمیانه در آسیا و همچنین استرالیا مشاهده شده است.

این نسخه جدید ویروس کرونا از قبل جهش یافته و ۱۷ جهش در آن مشاهده شده است. در ایران نیز ابتلای چهار نفر به کرونای انگلیسی گزارش ولی تمام شایعات پیرامون کشنده تر بودن این بیماری و عدم تاثیرگذاری واکسن نیز تاکنون از سوی صاحبنظران علوم پزشکی در ایران و جهان رد شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=358221

برچسب ها

ثبت نظر

-