وقتی قانون مورفی زندگی انسان را به گند می کشاند

اسرار عجیب قانون مورفی

  • کد خبر : 358114
  • 30 دی 1399 - 10:55
اسرار عجیب قانون مورفی

قانون مورفی چیست؟

قانون مورفی یکی از قوانین خطرناک و جالب در زندگی انسان های منفی نگر است. قانون مورفی یا قانون بدبیاری در سال ۱۹۴۹ توسط ادوار مورفی در یکی پایگاه های نظامی آمریکا ابداع شد. او، آزمایش پیچیده ای را انجام داد که در آن، سیم ها را اشتباهی وصل کرد و یک آزمایش خراب شد. مورفی به نتیجه ای رسید که هرچیزی که بتواند به خطا برود، به خطا خواهد رفت.

در واقع این قانون می‌گوید که شما زمانی که انسان منفی نگری هستید، پشت سرهم اتفاقات منفی را جذب می‌کنید و بدبیاری‌های زیادی را در زندگی تجربه می‌کنید. ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چقدر نگاه بدبینانه ای که همه چیز ممکن است به سمت تباهی پیش برود. اما این زمانی صدق می‌کند که شما در چرخه های منفی نگری گرفتار شده باشید. جالب است بدانید که مثبت نگرها در قانون مورفی گرفتار نمی‌شوند بلکه آن را دور می‌زنند.

مثال‌هایی از قانون مورفی

مثلا وقتی با کسی هستید و نمی خواهید کسی شما را با آن فرد ببیند، اتفاقا بیشتر شما را می بیند. یا وقتی که دستتان کثیف است، بینی شما میخارد و از این قضیه تعجب می کنید. در واقع اینجا چون شما با خودتان در جنگ هستید، دائم اتفاقات منفی را جذب می‌کنید. در مثال‌های دیگری از قانون مورفی، مثلا به محض اینکه قهوه خوشمزه را می‌نوشید، یک نفر ممکن است شما را صدا بزند و اینقدر با شما صحبت می کند که آن قهوه سرد شود.

یا مثلا هر وقت به ایستگاه اتوبوس می رسید، اتوبوس زود حرکت می‌کند و یا وقتی زود می‌رسید، اتوبوس دیر حرکت میکند‌. یا مثلا زمانی که کاری را انجام می دهید وقتی دیگران به شما زل می زنند، دقیقا آن کار را خراب می کنید. یا مثلا چیزی را از گوشی خود پاک می کنید، بعد خیلی سریع به آن نیاز دارید. یا قانون صبحانه که می گوید همیشه نان از طرفی که به آن کره مالیدید، به زمین می افتد. قانون مورفی یک تونل واقعیت است. تونل واقعیت یا زاویه دید، یعنی اگر شما در یک تونل باشید از یک زاویه خاصی به دنیا نگاه می کنید و یک بخش خاصی از زندگی را می بینید.

این شما هستید که اگر وارد یک تونل واقعیت خاص بشوید، اتفاقاتی بر اساس آن طرز تفکری که دارید برایتان رخ می دهد. تونل واقعیت اکثر مردم جامعه ای که  ما در آن هستیم، تونل واقعیتی است که جنبه های منفی از دنیا و زندگی را به شما نشان می دهد. مثلا دائم از گرانی ها می گوید، در نتیجه شما هم وارد آن تونل واقعیت می شوید و با مردم منفی‌نگر همراه می‌شوید و اینجا است که متاسفانه به هر تونل واقعیتی که وارد می شوید و هر زاویه ی دیدی که به دنیا دارید، رویدادهایی مرتبط با آن تونل واقعیت را جذب زندگی خود می کنید.

شاید یکی از دلایلی که قانون مورفی زیاد برای آدم هایی که منفی اندیش هستند، اتفاق می افتد این است که این افراد دائم با تمرکز بر روی یک موضوع، آن را بیشتر جذب می کنند و یک رویداد منفی را بیشتر به سمت خود می کشانند. در واقع قانون مورفی ضمیر ناخودآگاه ما را خودهیپنوتیزم می کند، یعنی انگار شما به سمت آن تونل واقعیت کشیده می شوید و می گویید این زاویه دید من درست است، دنیا این چنین است و آدم ها این طوری هستند. در واقع وقتی شما روی یک تونل واقعیت خودهیپنوتیزم می شوید، انگار ضمیر خودآگاه شما از کار می افتد. ذهن شما کاری می کند که آن رویداد ها بیشتر برایتان اتفاق بیفتد.

شما وقتی دائم وقتی جنبه منفی از زندگی را می بینید انگار دارید آن را جذب می کنید. امواج فکری شما روی جهان تاثیر می گذارد. اما اتفاقی که می افتد این است که وقتی توجه شما به سمت قانون مورفی و بدبیاری برود، شما بیشتر بدبیاری ها را می بینید و همچنین بیشتر بدبیاری را جذب می کنید. اینجا است که انسان های مثبت اندیش، اتفاقات خوب را جذب می کنند و از قانون مورفی در امان هستند. درواقع اثر گذاری های متافیزیکی در ذهن شما ممکن است باعث ایجاد رویداد های مثبت یا منفی شود و این اتفاقات را برای شما رقم بزند

ضمیرناخوآگاه انسان، نبایدها را به بایدها تبدیل می کند. مثلا وقتی شما می گویید خدا کند فلانی به منزل ما نیاید، دقیقا چون یک نبایدی وسط آن هست، ذهن شما با ارسال‌ ها سیگنال هایی آن فرد را جذب کند و دقیقا آن فرد، آن شب به خانه شما می آید. ذهن شما نباید ها را بیشتر دوست دارد و شما وقتی تلاش می کنید و می گویید نباید این اتفاق بیفتد، اتفاقا بیشتر آن چیز را جذب می‌کنید.

یکی از نکات جالبی که در مورد خوابیدن هست این است که شما وقتی شب خوابتان نمی برد، دائم به خودتان می‌گویید که من باید بخوابم، من باید بخوابم. در این حالت، اتفاقا اصلا نمی خوابید چون ضمیر ناخودآگاه مخالفت می کند. راهکار این است که دراز بکشید و بگویید من باید تا ۵ صبح بیدار باشم. دقیقا وقتی این جمله را می گویید، می بینید، دو دقیقه بعد خوابتان برده است! بنابراین از امروز، با آگاه شدن نسبت به این قانون، گامی مهم در جهت مثبت نگری بردارید و هر اتفاقی می‌افتد، بگویید «خیر است ان‌شاءالله» تا هیچگاه در قانون مورفی گرفتار نشوید.ق

مقالات دیگر وحید یزدی

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=358114
  • نویسنده : وحید یزدی_سعیده فرج الله زاده

برچسب ها

ثبت نظر

-