تاثیر درج قیمت در سایت‌ها چه تاثیری بر بازار مسکن و خودرو

  • کد خبر : 357514
  • 28 دی 1399 - 14:25
تاثیر درج قیمت در سایت‌ها چه تاثیری بر بازار مسکن و خودرو

 

 

به گزارش نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روانشادنیا، کارشناس بازار مسکن در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص تاثیر درج قیمت ها بر بازار مسکن تصریح کرد: حذف قیمت‌ها از آگهی‌های فضای مجازی هیچ کمکی به کاهش التهاب بازار نکرده است.

او افزود: آنچه که در نوسانات بازار اثر می‌گذارد، متغیر‌های کلان است و سامانه‌های املاک تاثیر چندانی ندارد.

روانشادنیا تصریح کرد: زمانی که اعلام درج قیمت‌ها در آگهی‌های مسکن و خودرو ممنوع شد هم تاثیری در کنترل قیمت‌ها نگذاشت و شاهد افزایش قیمت ها هم بودیم.

این کارشناس بازار مسکن گفت: میانگین قیمت  هر متر مربع مسکن در اردیبهشت امسال ۱۷ میلیون تومان بود و امروز که قیمت‌ها آزاد شده متوسط قیمت‌ها به ۲۷ میلیون تومان رسیده است.

او بیان کرد: آگهی‌ها در بازار مجازی مسکن بهتر و بیشتر دیده می‌شود و قابل مقایسه است و شفافیت در بازار را بهبود می بخشد. اگر قیمت‌ها درج نشود هزینه‌های مبادله معاملات بیشتر می‌شود.

این کارشناس مسکن بیان کرد: فرهنگ مشاوره املاک باید ارتقاء یابد. همزمان با درج قیمت مسکن در آگهی‌ها باید خدمات مشاور املاک از نظر فنی و خدمات افزایش یابد.

روانشادنیا گفت: آنچه که در نوسانات بازار اثر می‌گذارد، متغیر‌های کلان اقتصادی است و درج قیمت در سامانه‌های املاک تاثیر چندانی بر قیمت ها ندارد.

اجازه درج قیمت غیر منطقی در آگهی ها داده نمی شود

در ادامه الفت نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی در این خصوص گفت: سوال ما این است که حذف قیمت از آگهی‌ها با چه مبنایی صورت گرفته است؟ افزایش قیمت مسکن و خودرو هیچ ارتباطی به درج قیمت در آگهی‌ها ندارد جز اینکه شفافیت در قیمت‌ها را از بین برده است.

او ادامه داد: در حوزه خودرو، ما به کسانی که قیمت بالاتر از بازار ارائه می‌دهند، اجازه نشر آگهی نمی‌دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: مشکل در این است که اکنون قیمت‌ها به آگهی‌ها بازگشته است اما  اتحادیه خودرو و مسکن کشف قیمت نم

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=357514

برچسب ها

ثبت نظر

-