اگر هر روز آب لیمو بنوشیم

اگر هر روز آب لیمو بنوشیم!

  • کد خبر : 357473
  • 30 دی 1399 - 12:07
اگر هر روز آب لیمو بنوشیم!

احتمالا شما هم از فواید مصرف آب  اطلاع دارید و حتما توصیه های زیادی از پزشکان در مورد خوردن روزانه آب شنیده اید . آب به خاطر مواد مغذی و معدنی که دارد یکی از نیازهای اساسی بدن ماست آب نقشی حیاتی برای بدن دارد .

شما باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید .اما مصرف هشت لیوان آب در طول روز کمی سخت است .متخصصان تغذیه توصیه می کنند بهتر طعم آب را عوض کنید تا بیشتر به خوردن آب ترغیب شوید.

برای اینکار بهتر است چند قطره آبلیمو به آب اضافه کنید یک راه ساده اما مناسب برای مصرف مقدار آب توصیه شده در عین اینکه جوانه های چشایی شما را هم تسکین می دهد .اما اگر خوردن روزانه آب لیمو را شروع کنیم چه اتفاقی در بدن ما می افتد ؟ چه فواید و مضراتی دارد ؟ در این مقاله ما قصد داریم شما رابا فواید و مضرات مصرف روزانه آب لیمو آشنا کنیم .

خوردن هر روز آب لیمو

با خوردن روزانه آب لیمو خطر سکته را کاهش دهید

طبق تحقیقات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکای هر چهار دقیقه یک نفر در اثر سکته می میرد ،اما آیا نوشیدن آب لیمو می تواند خطر سکته را کاهش دهد ؟با توجه به اینکه لیمو سرشار از ویتامین ث است . علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن  می تواند خطر سکته را هم کاهش دهد.

در مطالعه ای که انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۱۳ ، انجام داد بین مصرف ویتامین ث و سکته مغزی رابطه معکوس وجود دارد . متخصصان تغذیه توصیه می کنند سعی کنید در رژیم غذایی خود ویتامین ث را بگنجانید وبه نظر می رسد مصرف روزانه آب لیمو ساده ترین راه برای رساندن روزانه این ویتامین به بدن است.

با خوردن روزانه آب لیمو لاغر شوید

آب لیمو نه تنها باعث طراوت بخشیدن به بدن شما می شود بلکه می تواند به کاهش وزن شما هم کمک کند . البته این به این معنا نیست که شما با مصرف زیاد آب لیمو به شدت دچار کاهش وزن شوید اما مصرف آب لیمو باعث می شود تا بدن شما هیدراته شود و به تقویت متابولیسم شما کمک می کند علاوه براین که یک نوشیدنی سالم اما کم کالری است.


>>>بیشتر بدانید: فواید مصرف لیموترش در ماه رمضان؛ از جوان سازی پوست تا کمک به سیستم گوارش


خوردن هر روز آب لیمو

دستگاه گوارشتان از شما تشکر خواهد کرد

آبلیمو از جهاتی می تواند به سیستم هضم شما کمک کند درست است که بدن معمولا به تنهایی خوب عمل می کند. اما گاهی اوقات کبد و دستگاه گوارش شما صددرصد کار نمی کند وقتی  این اتفاق می افتد این سیستم ها به خطر می افتند .و نمی توانند به طور کامل وظایف خود را انجام دهند به همین دلیل حمایت از بدن به هر طریقی با غذاهای غنی از مواد مغدی مانند لیمو و … می تواند گاهی اوقات به این روند کمک کند.

نوشیدن آبلیمو می تواند سلامت روده ی شما را بهبود ببخشد.

اگر تاکنون برای درمان عفونت به پزشک مراجعه کرده باشید ممکن است علاوه بر مصرف آنتی بیوتیک مصرف ماست را به شما توصیه کند. این کار برای کمک به تعادل باکتری های خوب و بد به ویژه روده ها موثر است سلامت روده برای سلامتی کل بدن بسیار مهم است و می تواند نقش مهمی در پیشرفت بیماری هایی مانند دیابت نوع۲ و حتی سرطان داشته باشد .

لیموحاوی فیبر زیادی به نام پکتین هستند یک پروبیوتیک که با تغذیه ی باکتری های سالم روده به سلامت آن کمک میکند همچنین لیمو حاوی مقادیر زیادی اسید سیتریک هست که می تواند به هضم غذا کمک کند . کارهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای تقویت سلامت روده انجام دهید مانند کاهش قند مصرفی و استراحت کافی  اما نوشیدن روزانه ی آبلیمو یک راه ساده است .


>>>بیشتر بدانید: فواید نوشیدن آب لیمو و معده خالی


خوردن هر روز آب لیمو

پوست شما بهبود پیدا می کند

یکی از ادعا هایی که درباره ی آبلیمو مطرح می کنند این است که به درخشنده گی و درخشان شدن پوست شما کمک می کند اما  ایا واقعا این ادعا درست است ؟ نوشیدن هر روز آبلیمو به تنهایی نمی تواند ضامن مراقبت از پوست شما باشد اما به پاک سازی پوست صورت کمک میکند . و تاثیرات مثبتی  بر پوست دارد.

گری گلدنبرگ متخصص پوست و زیبایی  در آمریکا می گوید نوشیدن آبلیمو در صبح وبا معده ی خالی می تواند با ایجاد یک ماده ی قلیایی که ضد التهاب پوست است به پوست شما کمک کند. مطالعه ی دیگری که در سال ۲۰۱۶بر روی موش ها انجام گرفت نشان داد که آنتی اکسیدان های موجود در آب مرکبات از جمله آبلیمو ارتباط زیادی با کاهش چین و چروک  صورت دارد. اگرچه که نوشیدن آبلیمو برای پوست مفید است اما از آن روی صورت یا پوست خود استفاده نکنید.زیرا منجر به ایجاد جوش و تحریک بیشتر  پوست می شود.

احتمال سنگ کلیه در شما کاهش می یابد

سنگ های کلیه در واقع رسوبات سخت شده از مواد معدنی و نمکی هستند که در داخل کلیه های شما تشکیل می شوند و دفع آنها بسیار دردناک است . بااین حال نوشیدن آبلیمو در هر روز می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد.

لیمو حاوی مقادیر زیادی اسید سیتریک است که باعث افزایش ادرار می شود. در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ انجام شد نشان داد که آب لیمو یا آهک موجود در آب و مایعات دیگر باعث افزایش خروجی ادرار و کاهش بیش از حد غلظت  ادرار می شود. که سنگ بنای بیشگیری از سنگ کلیه است همچنین  آبلیمو می تواند با شکستن برخی از سنگ های کوچک در این زمینه به شما کمک کند.


>>>بیشتر بدانید: چگونه تلخی آبلیموی تازه را بگیریم؟


خوردن هر روز آب لیمو

فشارخون خودرا کاهش می دهد

بر اساس مطالعات جان هاپکینز ویتامین ث به عنوان ادرار آور عمل می کند .و مایعات اضافی را از بدن شما خارج می کند که این روند باعث کاهش فشار خون می شود. پس می توانیم ادعا کنیم بین ویتامین ث موجود در لیمو و فشار خون رابطه وجود دارد.

نوشیدن آب لیموی گرم بدن شما را آبرسانی می کند.

وقتی که می خوابیم با عمل تنفس مقدار زیادی آب از دست می دهیم آبرسانی با یک لیوان آب لیموی گرم در هنگامی که از خواب بیدار می شوید به شما کمک می کند تا آنچه را که در طول شب از دست رفته دوباره بازیابی کنید. علت اینکه توصیه شده گرم باشد این است که به شما کمک می کند تا از ویتامین ث و پلی فنول های موجود در لیمو بیشتر استفاده کنید همچنین نوشیدن آن در مقادیر زیاد راحت تر است .

اما نوشیدن هر روز آب لیمو می تواند مضراتی هم داشته باشد . ازجمله اینکه باعث پوسیدگی دندان می شود آب لیمو ونوشیدنی های دارای سیتریک می تواند باعث پوسیدگی دندان شود . همچنین به دلیل اسید موجود در لیمو می تواند سوزش معده را تحریک کند. یکی دیگر ار عوارض مصرف هر روز آب لیمو خشکی دهان است همچنین مصرف مرکبات ممکن است  سر دردهای برخی از مبتلایان به میگرن را تحریک کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=357473
  • نویسنده : عارف
  • منبع : the list

ثبت نظر

-