نیمی از بیماران کرونایی آمل از روستاها هستند

  • کد خبر : 357443
  • 28 دی 1399 - 10:32
نیمی از بیماران کرونایی آمل از روستاها هستند

علیرضا شریعت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز افزود : ارتباطات اجتماعی و تعاملات گسترده روستاهای اطراف آمل با ساکنین شهر سبب تشدید آلودگی روستاها به ویروس کرونا شده است که همچنان رو به افزایش است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۵۷ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های آمل بستری هستند ، گفت : متاسفانه آمار بستری ها در حال افزایش است و نگران کننده تر از همه این که بیشتر بیماران جدید را روستاییان تشکیل می دهند.

فرماندار آمل همچنین اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲ روستای شهرستان در شرایط پرخطر قرار دارند که محدودیت منع تردد افراد غیر بومی به این روستاها اعمال شده است. 

وی افزود : از لحاظ بهداشتی ، روستاهایی که بیشتر از ۲ بیمار کرونایی در آنها تشخیص داده شود، به  عنوان روستای قرمز شناخته می شوند و ورود افراد غیر بومی تحت هرعنوانی به آنجا ممنوع خواهد شد. 

شریعت برگزاری مراسم دورهمی شبانه و همچنین مجالس عروسی و عزاداری را از عمده دلایل افزایش آمار مبتلایان کرونایی در روستاهای آمل دانست و گفت : در صورت مشاهده و گزارش چنین مراسمی با عاملان آن بشدت برخورد خواهد شد. 

وی افزود : هیچکس به دنبال محروم کردن مردم از آئین های حسنه همچون عروسی نیست ، اما نباید با برگزاری مراسم گروهی رنج محدودیت های کرونایی را بر دوش جامعه سنگین کرد. 

فرماندار امل قرمزی و محدودیت های سخت گیرانه حوزه اصناف و مشاغل را ناشی از همین عادی انگاری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی دانست و گفت : متاسفانه برخی فقط منافع شخصی خود را در نظر می گیرند و به حقوق شهروندی دیگران احترام نمی گذارند ، در حالی که تنها راه خروج شهرستان از شرایط قرمز کرونایی همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین خودداری از دورهمی ها است، زیرا شهروندان آملی بیشترین میزان تجمعات خانوادگی و دوستانه را دارند. 

نماینده عالی دولت در آمل همچنین به رعایت پروتکل های  بهداشتی توسط اصناف و ادارات تاکید کرد و افزود : برای اجرای این محدودیت ها با هیچ نهاد ، اداره و صنفی تعارف نخواهیم داشت و همه باید به اجرای محدودیت ها پایبند باشند.

پلمب یک شعبه بانکی 

وی از پلمب یکی از بانک های شهرآمل به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در روز گذشته خبر داد و گفت: همه موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و برای این اجرای این مقررات هیچ استثنایی وجود ندارد و با متخلفان به صورت جدی برخورد می شود.

شهرستان ۴۱۰ هزار نفری آمل یکی مناطق حساس کرونایی مازندران است که همواره به عنوان دغدغه اصلی ستاد مقابله با کرونای استان و همچنین ستاد ملی بوده است. این شهرستان که تقریبا ۲ ماه اخیر را در شرایط قرمز کرونایی سپری کرده، از موج دوم همه گیری ویروس کرونا که در مردادماه کلید خورد تا به امروز پیشتاز میزان مرگ و میر و همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بود. 

در حال حاضر یک هزار و ۴۳۵ بیمار کووید-۱۹در بیمارستان های مازندران بستری هستند ،همچنین از مجموع ۲۲ شهرستان مازندران ۱۰ شهرستان آمل ، ساری ، بابل، نکاء، قائمشهر ،فریدونکنار ، رامسر ،تنکابن ، سوادکوه و جویبار وضعیت قرمز کرونایی دارند و باقی نیز در شرایط نارنجی به سر می برند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=357443

برچسب ها

ثبت نظر

-