تجمعات عامل وضعیت قرمز کرونایی در جویبار !

  • کد خبر : 357411
  • 28 دی 1399 - 9:26
تجمعات عامل وضعیت قرمز کرونایی در جویبار !

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران؛حسن نژاد امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان گفت: شهر‌های ساری، نور و محمودآباد از قرمز خارج شدند و به وضعیت نارنجی رسیدند.

سیدعلی اسد رو یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز با قدردانی از همراهی بخش زیادی از شهروندان جویباری در اجرای محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی افزود: متاسفانه برخی از شهروندان نیز هشدارها درباره شکننده بودن وضعیت کرونایی شهرستان را جدی نگرفتند و با برگزاری مراسم جمعی و دورهمی های خانوادگی سبب شدند تا وضعیت نارنجی شهرستان به قرمز تبدیل شود.

وزارت بهداشت در تازه ترین ارزیابی خود که جمعه شب منتشر شد ، اعلام کرد که وضعیت شهرستان جویبار به همراه بابل ، سوادکوه ، تنکابن و رامسر در استان مازندران از نارنجی به قرمز تبدیل شد و تعداد مناطق قرمز این استان به ۱۰ شهرستان افزایش یافت. پیش از این هم وضعیت شهرستان های ساری ، قائمشهر ، فریدونکنار ، آمل و نکاء هم قرمز بود.

فرماندار جویبار از بی توجهی برخی از شهروندان نسبت به رعایت پروتکل ها و محدودیت های کرونایی انتقاد کرد و گفت : متاسفانه در شرایطی که وضعیت کرونایی شهرستان قرمز شده  و انتظار این است که از بدتر شدن وضعیت درس گرفته شود ، همچنان عده ای بدون توجه به شرایط اطلاعیه منتشر و مردم را به شرکت در مراسم مختلف از جمله مراسم دهه فاطمیه دعوت می کنند.

اسد نسبت به تبعات بی توجهی به محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی در شرایط قرمز کرونایی هشدار داد و افزود : امسال با توجه به شیوع کرونا از مردم و هیات های مذهبی می خواهیم تا مراسم ایام فاطمیه را به صورت مجازی برگزار کنند و نذری ها را هم به صورت بیرون‌بر پخش کنند.

>>>بیشتر بخوانید:

۱۰۰ روستای مازندران در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند

وضعیت قرمز کرونایی وزیر بهداشت را به مازندران آورد

وی گفت: از شهروندان جویبار انتظار داریم تا این شرایط کرونایی را درک و از تجمعات پرهیز کنند. همه باید دست به دست هم بدهیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت هایی که مصوب ستاد ملی کرونا است ، تلاش کنیم تا از وضعیت قرمز خارج شویم .

فرماندار جویبار از به اجرا گذاشتن محدودیت های مربوط به مناطق قرمز کرونایی از روز شنبه در این شهرستان خبر داد و گفت : از روز شنبه تنها مشاغل سطح یک مجاز به فعالیت هستند و سایر مشاغل باید تعطیل باشند. برای نظارت بر اجرای محدودیت ها هم از اداره صنعت، معدن و تجارت خواسته شده است تا در روز اول به متخلفان تذکر دهند و مکانی را پلمب نکنند ولی از امروز با کسانی که مقررات را زیرپا بگذارند طبق قانون برخورد می شود و مشاغلی غیر از سطح یک اگر فعال باشند باید پلمب شوند.

پلمب ۴۷ واحد صنعتی

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت جویبار هم در گفت و گو با خبرنگار نیوز با بیان اینکه ۶ تیم متشکل از اصناف، اداره صمت ، هلال احمر، مرکزبهداشت و جهادکشاورزی در سطح بازار و شهر در حال گشت زنی هستند ، گفت: در اولین روز از شرایط قرمز کرونایی ۸۰ درصد از بازار و اصناف همراه بودند و بقیه هم با تذکر نسبت به بستن مغازه هایشان اقدام کرده اند.

بهرام عبدالله پور با اشاره به اینکه در موج سوم کرونا و تا روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه ۴۷ واحد صنفی در شهرستان پلمب شد، افزود : از موج سوم کرونا تا روز پنجشنبه ۲۱۳ اخطار کتبی به واحدهای صنفی داده شد که در صورت تکرار تخلفات پمپ خواهند شد.

وی با اعلام اینکه از موج سوم کرونا تاکنون ۸۳۶ مورد بازرسی در سطح اصناف و بازار انجام شد، گفت که همچنین ۶۶ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=357411

ثبت نظر

-