دولت ترامپ به فریبکاری درباره توزیع واکسن کرونا متهم شد

  • کد خبر : 357325
  • 28 دی 1399 - 2:22
دولت ترامپ به فریبکاری درباره توزیع واکسن کرونا متهم شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سردرگمی درباره تامین واکسنی که قول آن به فرمانداران آمریکایی داده شده بود، در روزهای اخیر به دنبال بروز کمبودهایی رویت شد و سیستم بهداشت و درمان نیویورک هم برنامه‌های واکسیناسیون آتی را لغو کرد.

از ماه گذشته که مقام‌های فدرال آمریکا دو واکسن فایزر – بیون‌ان‌تک و مدرنا را تایید کردند، تنها ۱۰.۶ میلیون آمریکایی برای یک مرحله واکسن دریافت کردند. این کمتر از ۲۰ میلیون واکسیناسیونی است که دولت ترامپ وعده داد تا پایان ۲۰۲۰ انجام شود.

شماری از فرمانداران آمریکایی از صحبت‌های الکس آزار، وزیر بهداشت مستعفی آمریکا درباره اینکه ذخیره واکسن وجود ندارد، شوکه شده‌اند.

کیت براون، فرماندار اورگان در پیامی توییتری نوشت: مطلع شدم که انتقال واکسن از ذخیره ملی وجود نخواهد داشت چون اصلا واکسن ذخیره‌ای وجود ندارد. این یک فریبکاری در سطح ملی است. دولت توضیح دهد.

روزنامه واشنگتن پست روز جمعه گزارش داد، این دولت فدرال ذخیره واکسن خود را در اواخر ماه دسامبر کاهش داد و هیچ ذخیره دوز باقیمانده‌ای وجود ندارد. به دنبال آن، الکس آزار در مصاحبه با ان‌بی‌سی نیوز گفت واکسن‌های مورد بحث به ایالت‌ها تحویل شده است.

گاوین نیوزوم، فرماندار کالیفرنیا هم گفت، الکس آزار و مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری متعهد به تامین واکسن شده بودند.

وی افزود: بعد ما متوجه شدیم که این را انکار می‌کنند یا به هر دلیلی نمی‌توانند این مقدار واکسن را ارسال کنند.

دست‌کم هشت فرماندار دیگر که عمدتا دموکرات هستند، اظهارات مشابهی مطرح کردند.

تونی اورز، فرماندار ویسکانسین این وضعیت را «سیلی به صورت» توصیف کرد. جارد پولیس، فرماندار کلورادو هم «عمیقا متاسف» شد که الکس آزار به کشورش «دروغ» گفته است.

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا که چهارشنبه قدرت را به دست می‌گیرد، جمعه هدف واکسیناسیون ۱۰۰ میلیون آمریکایی را تعیین کرد و گفت حدود یک سوم جمعیت کشورش را در ۱۰۰ روز اول دولتش مصون می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=357325

ثبت نظر

-