خواهان انتخابات شفاف و عدم دخالت رژیم اشغالگر هستیم

  • کد خبر : 357297
  • 28 دی 1399 - 1:30
خواهان انتخابات شفاف و عدم دخالت رژیم اشغالگر هستیم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «عزیز دویک» رئیس شورای قانونگذاری فلسطین گفت که صدور فرمان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان درباره برگزاری انتخابات گامی مثبت است.

دویک تأکید کرد: ما خواهان برگزاری انتخابات شفاف و تضمین برای عدم مداخله رژیم اشغالگر جهت تحمیل واقعیت‌ها و نیز انجام اقداماتی برای تقویت اعتماد هستیم.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، رئیس شورای قانونگذاری فلسطین همچنین تأکید کرد که تضمین موفقیت انتخابات بستگی به تحقق شراکت حقیقی و پرهیز از اقداماتی دارد که به متشنج شدن فضای داخلی منجر می‌شود.

استقبال جبهه دموکراتیک از برگزاری انتخابات

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین از صدور فرمان ریاست تشکیلات خودگردان برای برگزاری انتخابات فراگیر استقبال کرد.

جبهه مذکور ابراز امیدواری کرد که برگزاری این انتخابات گامی رو به جلو برای پایان دادن به دودستگی‌ها و احیای وحدت داخلی و اجرای اصلاحات باشد.

این جبهه همچنین درباره اقدامات و طرح‌های رژیم اشغالگر برای کارشکنی در انتخابات هشدار داد و از جامعه جهانی خواست به مسئولیت‌های خود در قبال ملت فلسطین عمل کند.

رسانه‌های فلسطینی جمعه‌شب گزارش دادند که محمود عباس در دیدار با «حنا ناصر»، رئیس کمیته برگزاری انتخابات، طی حکمی موعد انتخابات سه‌گانه را اعلام کرده است.

بر اساس این حکم، انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی را ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

دبیران کل گروه‌های فلسطینی چهار ماه پیش (سپتامبر گذشته) طی نشستی در استانبول ترکیه درباره برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات پیاپی (پارلمانی، ریاست جمهوری و مجلس ملی) توافق کردند.

در صورت برگزاری انتخابات سه‌گانه مذکور در موعد اعلام شده، این انتخابات برای اولین بار بعد از بیش از یک دهه برگزار خواهد شد.

آخرین باری که فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی انتخابات ریاستی و پارلمانی برگزار کردند، به ترتیب سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ بود که با پیروزی جنبش حماس، جنبش فتح به ریاست محمود عباس آن را به رسمیت نشناخت.

دو جنبش حماس و فتح بعد از سال‌ها قطعی روابط و خصومت در سال ۲۰۱۷ بر سر مصالحه و آشتی ملی به توافق رسیدند یکی برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی یکی از مفاد اجرایی آن بود که طی این مدت اجرا نشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=357297

ثبت نظر

-