عادی انگاری و حضور گردشگران عامل قرمزی کرونایی در سوادکوه

  • کد خبر : 356990
  • 27 دی 1399 - 15:17

عین الله طالبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار نیوز با اعلام اینکه دورهمی های خانوادگی دیگر عامل وضعیت قرمز کرونایی در سطح این شهرستان است، گفت که عادی انگاری و استفاده نشدن از ماسک توسط شهروندان هم دیگر عامل وضعیت قرمز کرونایی در این شهرستان است.

وی برگزاری مجالس ترحیم و تردد و برپایی دورهمی در در روستاها را از دیگر عوامل قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان سوادکوه دانست و گفت: از این پس ورودی روستاها برای حضور مسافران و خودرو با پلاک غیربومی بسته است.

فرماندار سوادکوه تصریح کرد: ورودی روستاها توسط نیروهای شوراهای روستا، دهیاری ها و پایگاه مقاومت بسیج کنترل می شود تا از حضور افراد غیربومی جلوگیری شود.

طالبی از مردم خواست تا نسبت به برگزاری دورهمی های خانوادگی خودداری کند و گفت: از مردم می خواهیم تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا هر چه زودتر بتوانیم از این وضعیت خارج شویم.

وی به خسارت های جدی عادی انگاری و دورهمی مردم بر دوش اصناف اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در این وضعیت قرمز کرونایی بازار و اصناف سطح یک تنها حق فعالیت داشته و باقی مشاغل سطوح دیگر باید فعلاً تعطیل باشند.

پلمب ۹ واحد صنفی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سوادکوه نیز در گفت و گو با خبرنگار نیوز با بیان اینکه روزانه چهار تیم مشترک از اصناف، صنعت، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی از اصناف و بازار بازدید به عمل می آورند، افزود: در بازدید های به عمل آمده در دو روز گذشته ۹ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شدند.

سعدی عبدالهی در پایان با اعلام اینکه روز گذشته ۲۷ تذکر به بازاریان ارائه داده ایم، گفت که از اصناف و بازاریان تقاضا داریم در این شرایط کرونایی با ستاد ملی مقابله با کرونا همکاری های لازم را به عمل آورند.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت و وضعیت رنگ بندی شهرستان ها، هم اکنون در استان مازندران نکاء، ساری، قائمشهر، سوادکوه، بابل، فریدونکنار، آمل، تنکابن و رامسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=356990

برچسب ها

ثبت نظر

-