نیوز – گزینه‌های مردود فدراسیون والیبال در پروژه اوراسیا/ سهل‌انگاری بزرگ؟

  • کد خبر : 356728
  • 27 دی 1399 - 6:22
نیوز – گزینه‌های مردود فدراسیون والیبال در پروژه اوراسیا/ سهل‌انگاری بزرگ؟

به گزارش خبرنگار ورزشی نیوز، کنفدراسیون های والیبال آسیا و اروپا برای ارتقای دانش مربیان آینده دار این دو قاره تصمیم گرفتند تا دوره ای را اواسط سال ۲۰۲۱ با حضور برخی از مربیان جوان و آینده دار در قالب پروژه اوراسیا برگزار کنند.

اولین دوره پرورش مربیان اورآسیا تا پایان سال ۲۰۲۱ در زمان‌های متفاوت و شکل‌های حضوری و غیرحضوری و در چند مرحله برگزار خواهد شد که مرحله نخست حضوری از ۱۹ تا ۲۵ آوریل سال ۲۰۲۱ به میزبانی تایلند یا اندونزی است و مرحله دوم نیز به میزبانی قاره اروپا خواهد بود. تمرینات پایه، آسیب‌شناشی و چگونگی برخورد با آسیب‌ها، تکنیک، تاکتیک و آنالیز، محور تدریس در این دوره‌ها به شمار می‌رود.

در این دوره ۸ مربی آینده دار از آسیا و ۸ نماینده از اروپا حضور خواهند داشت که البته ایران نماینده ای در این بخش ندارد، اما علیرضا طلوع کیان و محمود افشاردوست به عنوان مدرسان این دوره حضور خواهند داشت. در همین راستا هفته گذشته جلسه مدرسان اروپا و آسیا با حضور سیریدهاران و ناتاراجان از هند، افشاردوست و طلوع کیان از ایران، الریامی از عمان و به ریاست پارک کی‌وون از کره جنوبی و همچنین دبیر کنفدراسیون آسیا و اروپا به صورت وبینار برگزار شد. مدرسان برای هماهنگی اساتید کلاس مربیگری پروژه اوراسیا و همچنین به ارائه نقطه نظرات فنی خود در مورد تدریس در دوره مذکور پرداختند.

حال سوال اینجاست که چرا ایران به عنوان برترین تیم آسیا و یکی از بهترین های جهان هیچ نماینده ای در این پروژه ندارد. ۱۸ شهریورماه امسال سایت فدراسیون در خبری با تیتر «مشجری برای حضور در دوره پرورش مربیان اورآسیا تایید شد» نوشت «کمیته مربیان کنفدراسیون آسیا پس از بررسی سوابق مربیان معرفی شده از سوی کشورهای عضو برای شرکت در پروژه پرورش مربیان اورآسیا که در تاریخ ۱۴ شهریورماه برگزار شد، در نهایت از بین ۱۶ متقاضی، ۱۱ نفر را برای انجام مصاحبه انتخاب کرد. جلسه مصاحبه آنلاین این ۱۱ متقاضی انجام شد و در نهایت ۸ نفر از بهترین‌های هر قاره برای حضور در دوره انتخاب شدند. نوید مشجری که به عنوان نماینده ایران برای حضور در این پروژه معرفی شده بود، پس از انجام مصاحبه، مورد تایید قرار گرفت.»

بنا به دلایلی نامشخص، اطلاع رسانی توسط سایت فدراسیون والیبال همین جا تمام شد. این در حالی بود که آنالیزور سابق تیم ملی و مربی کنونی تیم سایپا در مصاحبه دوم این دوره نتوانست مورد تایید قرار بگیرد. فدراسیون والیبال هم که سهمیه خود را از دست رفته می دید، بلافاصله مهسا آراسته را به عنوان نماینده ایران معرفی کرد، اما با توجه به شرایط، وی نیز نتوانست برای حضور در این دوره نمره قبولی را کسب کند. به این ترتیب والیبال ایران غیر از افشاردوست و طلوع کیان که جز مدرسان محسوب می شوند، کارآموزی ندارد.

برای شرکت در این دوره تسلط کامل به زبان انگلیسی، داشتن تجربه در رده‌های پایه و شرط سنی زیر ۴۰ سال الزامی بود و فدراسیون گزینه های زیادی داشت که به این دوره معرفی کند اما هنوز مشخص نیست دلیل انتخاب این دو نفر چه بوده؟ توقع می رود فدراسیون درمورد دلایل انتخاب این دو گزینه شفاف سازی کند تا شائبه ها از بین برود. بدون شک حق مسلم والیبال ایران به عنوان قدرت اول قاره آسیا بود که حداقل یک نماینده در این دوره داشته باشد تا با گذراندن چنین دوره های آموزشی بتواند در آینده به والیبال کشورمان خدمت کند.

انتهای پیام/


لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=356728

برچسب ها

ثبت نظر

-