فواید بی شمار بامیه/گیاهی که خاصیت ضد سرطانی دارد

  • کد خبر : 3565
  • 06 مرداد 1400 - 13:00
فواید بی شمار بامیه/گیاهی که خاصیت ضد سرطانی دارد

نیوز:بامیه یا همان اکرا یک گیاه سبز خوردنی است که حاوی مواد مغذی بسیار زیادی می باشد.فواید بامیه بسیار زیاد است.محسن پویان، محقق وپژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: بامیه را می شود به صورت پخته میل کرد. این صیفی باعث لطیف شدن پوست می شود و برای رفع التهاب های مخاطی بدن هم بسیار مفید است .

او افزود: بامیه سوزش مجاری اداری را از بین می برد؛ همچنین بامیه پخته را می توان به عنوان مرحم نیز استفاده کرد و بر روی ماهیچه هایی که آسیب دیده اند و یا سفت شده اند به صورت ضماد استفاده کرد؛ این کار باعث نرم شدن ماهیچه ها نیز می شود.

درمان زخم های گلو

پویان در خصوص فواید بامیه ادامه داد: بامیه دارای ویتامین A,B,C که از ویتامین های ضروری بدن نیز است. بامیه برای درمان زخم هایی که در گلو و دهان بوجود آمده بسیار مفید عمل می کند.
پویان افزود: بامیه گیاهی است که خاصیت ضد سرطانی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند؛ همچنین برای درمان زخم معده و روده نیز مفید است.

خورشت بامیه
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد می توانند از بامیه دمنوشی تهیه کنند که خاصیت آرام بخش دارد. افراد می توانند بامیه را خرد کرده و به مدت پانزده دقیقه همرا با آب، دم کنند. افرادی که بیماری روماتیسم و آرتروز دارند می توانند با مصرف این گیاه به بهبود بیماری خود کمک کنند.فیبر محلول در آب که در بامیه وجود دارد، باعث می شود مصرف آن برای افرادی که بیماری قند خون دارند مفید باشد، زیرا این گیاه مانع جذب قند در روده می شود.

>>>بیشتر بخوانید:

بهترین گیاهان منبع پروتئین را بشناسید

کاهش کلسترول خون

پویان افزود: این گیاه باعث کاهش کلسترول خون می شود چراکه این گیاه خون ساز است و به افراد کم خون، کمک بسزایی می کند.
افرادی که به یبوست دچار می شوند؛ می توانند با مصرف بامیه به درمان خود کمک کنند. همچنین این گیاه باعث تعدیل صفرا و سودا شده و برای تقویت غده پروستات نیز مفید است.
افرادی که برای کاهش قند خون و درمان یبوست می خواهند این گیاه را مصرف می کنند، می توانند بامیه را از وسط دو شکاف بدهند و در لیوان آب از شب تا صبح قرار دهند؛ سپس آب آن که حاوی مقادیر زیادی فیبر است را میل کنند. همچنین در موارد دیگر نیز افراد می توانند از بامیه خورشی تهیه کرده و آن را میل کنند.
او در پایان توصیه کرد: افرادی که سرد مزاج هستند باید بامیه را با ادویه های گرم مصرف کنند تا اثر آن از بین نرود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=3565

ثبت نظر

-