افزایش ۱۷ درصدی خروج پول حقیقی از بورس

  • کد خبر : 356172
  • 25 دی 1399 - 17:35
افزایش ۱۷ درصدی خروج پول حقیقی از بورس

به گزارش نیوز، در پایان هفته اخیر شاخص کل ۸۰ هزار و ۸۷۶ واحد پایین آمد. شاخص کل هم وزن نیز ۵ هزار و ۷۸۴ واحد نزول کرد. 

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز هفته ۳۰ هزار واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد رسید. بازدهی شاخص بورس در این هفته منفی ۶٫۱۷ درصد بود که نسبت به بازدهی منفی ۶٫۳۷ درصدی هفته پیش اندکی بهبود یافته است. در هفته اخیر روند تغییرات شاخص کل فقط در روز یکشنبه صعودی بود و در باقی روزها شاهد افت شاخص بودیم.

روند شاخص کل هم‌وزن

شاخص کل هم‌وزن در این هفته نزولی بود. هرچند که در روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد رشد رقم شاخص هم‌وزن بودیم اما شاخص در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۵ هزار و ۷۸۴ واحد پایین‌تر ایستاد و به رقم ۴۵۴ هزار و ۷۸۶ واحد رسید و بازدهی منفی ۱٫۲۶ درصدی را ثبت کرد.

بورسبورس

افت ۴ درصدی میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، تغییرات ارزش معاملات کل بازار سهام در روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه صعودی بود. کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز ‌شنبه بود که ارزشی معادل ۱۴ هزار و ۸۴۲ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم ۲۵ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان بالغ شد.

میانگین ارزش معاملات کل هفته ۱۹ هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲۰ هزار و ۵۴۸ میلیاردی هفته پیشین، افت ۴ درصدی داشته است.

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۱۳ هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۳ هزار و ۷۵۸ میلیاردی هفته پیشین، افت اندک ۰٫۱۷ درصدی داشته است.

بالاترین رقم هفته ۱۴ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان بود که در روز دو‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌شنبه برمی‌گردد که ۱۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بود.

رشد ۶۴ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۶۴۷ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۶۴ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که در روز ‌سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌یکشنبه برمی‌گردد که ۷۵۸ میلیارد تومان بود.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۹۳ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۷٫۸ درصد رشد یافته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان بود که در روز ‌یکشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌چهارشنبه برمی‌گردد که ۶۴۵ میلیارد تومان بود.

رشد خروج پول حقیقی

در هفته اخیر خالص ورود پول حقیقی به بورس منفی شد و به عبارت دیگر بورس شاهد خروج پول‌های حقیقی بود. به استثنای روز یکشنبه در باقی روزهای هفته گذشته شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. در مجموع کل هفته، ۵ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۱۷ درصدی داشته است. بالاترین رقم خروج در روز چهار‌شنبه رخ داد که ۲ هزار و ۳۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=356172

ثبت نظر

-