عجیب ترین موجودات سال 2020

عجیب ترین موجودات سال ۲۰۲۰

  • کد خبر : 356142
  • 30 دی 1399 - 9:06
عجیب ترین موجودات سال ۲۰۲۰

حیوانات از مخلوقات زیبا و دوست داشتنی خدواند هستند .در سال سختی که انسانها پشت سر گذاشتند شاید وجود این موجودات دوست داشتنی  مایه آرامش ما شد و کمک کرد تا این شرایط بحرانی را راحت تر پشت سر بگذاریم . ما در اینجا به عجیب ترین موجودات سال ۲۰۲۰ می پردازیم .

Is Hot Glue Toxic to Rats, Mice & Guinea Pigs? - FIND OUT - Basic Rat

موشهای سمی

موش تاجدار آفریقایی:این جانور دارای بدنی سمی است .سمی که  قادر است حتی یک فیل را از پای ذر اورد . امسال دانشمندان تحقیقات بیشتری بر روی این جانور انجام دادند تا با نحوه کار انها بیشتر اشنا شوند بر طبق تحقیقات سارا وینستین  سر پرست این گروه تحقیقاتی  این موشها پوست درختان سمی را می جوند و سپس بدن خود را به این سم اغشته می کنند. این موشها تنها پستاندار شناخته شده هستند که با استفاده از سم درختان خود را سمی می کنند .

جغد شگفت انگیز

دن الپینریک خلبان هلیکوپتر در اتش سوزی امسال کالیفرنیا مشغول ریخنن اب به سمت اتش سوزی بود که با صحنه ی عجیبی روبه رو شد یک جغد وارد کابین پرواز شد ،وبا ارامشی عجیب در انجا نشست او این صحنه را چنین توصیف میکند معجزه ای غیر قابل وصف و جادویی ،که حیوانی برای چند قطره اب به کنار شما بیاید وسپس همان طور که امده برگردد امسال سال سختی برای حیوانات و مردم بود زیرا با خشک شدن گیاهان و افزایش دما اتش سوزی ها شدت بیشتری گرفته .واین تهدیدی برای زندگی حیوانات است.


>>>بیشتر بدانید: در مورد فرشتگان، این موجودات شگفت انگیز بخوانید.


عجیب ترین موجودات سال

پروانه های مخفی یکی دیگر از عجیب ترین موجودات سال

چگونه می توانند  در شب بدون اینکه شناسایی شوند  پرواز می کنند ؟

بال های پروانه تاسار چینی دارای قابلیت هایی است که مانند کاشی های صوتی عمل می کند. انها امواج خفاش های درنده را جذب میکنند واین مسئله باعث می شود که خفاش ها نتوانند پروانه ها را حتی با استفاده از مکان یاب های بسیار دقیقی که دارند تشخیص دهند. و این  پدیده ای کاملا جدید است.

دانشمندان در این زمینه می گویند ماچیزی شبیه به این پروانه را در یک فناوری ساخته شده توسط بشر ندیده ایم و اگر بتوانیم از این پروانه ها الگو برداری کنیم می توانیم کاغذ دیواری هایی بسازیم که امواج و صداها را جذب کند.

گنجشک ها اهنگ آواز خود را تغییر می دهند !

کن اوتر و همکارانش بیست سال بر روی اواز گنجشک های سفید گلو مطالعه کرده اند و انها اخیرا متوجه گویش جدیدی در بین این پرندگان شده اند که به شدت در حال گسترش است اهنگی که نسبت به صداهای قبلیشان کوتاه تر است .

سایفونوفور غول پیکر !

دانشمندان هنوز از زندگی این موجود اطلاعات کاملی ندارند.

این موجود که مانند یک تکه طناب بلند و موج دار در اعماق دریاست و معمولا به صورت کلونی زندگی می کنند که اگر ان را باز کنیم میتواند بیش از نیمی از یک زمین فوتبال را پوشش دهد و به احتمال زیاد طولانی ترین موجودی است که تا کنون شناخته شده است.

عجیب ترین موجودات سال

عنکبوت مخملی ققنوس هم از عجیب ترین موجودات سال است

این عنکبوت که در ایران و توسط علیرضا زمانی جانور شناس و پزوهشگر عنکبوت کشف شده گونه ی جدیدی از عنکبوت های مخملی است .این عنکبوت ها بسیار خجالتی هستند .اقای زمانی و همکارانش که این عنکبوت را کشف کرده اند ان را به نام ققنوس نام گذاری کرد ه اند

گوزن شمالی

حیوانی که قبل از تشکر از او فرار کرد

مارکو یک عکاس طبیعت است که در هشتم سپتامبر امسال مشغول عکاسی از طبیعت بود که یک گوزن شمالی را در نزدیکی یک چاله ی بزرگ مشاهده کرد گویی قصد داشت توجه او را به خود جلب کند .

عجیب تر اینکه انجا دقیقا جایی بود که یک زن پیر  زن هفتادو یک ساله مفقود شده بود  زمانی که مارکو به انجا رسید متوجه وجود پیر زنی شد که در داخل گودال بیهوش افتاده بود .وگوزن باعث نجات جان  او شد .حیوانی که قبل از تشکر از او فرار کرد.


>>>بیشتر بدانید: موجودات فرازمینی وجود دارند و ترامپ نیز از آن آگاه است+عکس


نهنگ

نهنگ جدید از عجیب ترین موجودات سال

اسرار عظیمی از موجودات که هنوز کشف نشده اند

در ماه نوامبر امسال جی بارلو متخصص نهنگ  شناسی و همکارانش در اقیانوس ارام و در  نزدیکی خلیج  مکزیک مشغول کار بودند که نهنگ هایی را با منقار دیدند که به ندرت دیده شده بودند انها با بررسی بیشتر عکس ها متوجه شدند که این نهنگ های منقاری با نهنگ های منقاریی که قبلا مشاهده شده بودند .

کاملا تفاوت دارند و انها می توانند گونه ی جدیدی از نهنگ ها باشند انها حیواتاتی با طول پانزده  متر که قبلا هرگز شناسایی نشدند. جی تاکید میکند که ما هنوز در مورد بیشتر موجودات این سیاره ی دوست داشتنی چیزی نمی دانیم

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=356142
  • نویسنده : عارف
  • منبع : the best

ثبت نظر

-