هیچکس پمپئو را قبول ندارد!

  • کد خبر : 356106
  • 25 دی 1399 - 14:53

 “شعار دانشگاه نظامی آمریکایی “وست پوینت”(محل تحصیل من) این بود: دروغ نگویید، فریب ندهید، غارت نکنید، و کسانی را که این کار را انجام می دهند برنتابید اما هنگامی که رئیس سی آی ای بودم دروغ گفتیم، فریب دادیم و غارت کردیم. ما برای یادگیری این‌ها دوره های آموزشی جامعی را گذراندیم و فکر می کنم این نشان دهنده تجربه شکوه آمریکا است”.

این سخنان مهیب و غافلگیر کننده بر زبان مایک پمپئو  وزیر خارجه آمریکا در مقابل دانشجویان دانشگاه “ای اند ام” بتکساس در آپریل ۲۰۱۹، رانده شده است. او این اظهارات را برای توجیه روابط صمیمی میان دولت ترامپ و فردی خونخوار یعنی محمد بن سلمان ولیعد عربستان ارائه کرد.

این مرد دروغگو و فریب‌کار و غارتگر توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور دیوانه آمریکا که در نزد مردم آمریکا به دروغگوترین رئیس جمهور مشهوراست، به عنوان وزیر خارجه منصوب شد. ترامپ به او تنها یک ماموریت داد و آن، به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران و متحد کردن جهان علیه آن در راستای خدمت به اربابشان بنیامین نتانیاهو و صهیونیسم جهانی بود. پمپئو بلافاصله پس از انتصابش دهان خود را باز نکرد مگر به دروغ های پی در پی علیه ایران، بطوریکه می گفتند اگر از سخن گفتن درمورد ایران منعش می کردند، لال می شد و قادر به بیان یک جمله دیگر هم نبود.

پمپئو تجربه شرم آورش در دروغ و فریب و غارت را علیه ایران به کار برد، همانطور که از تمام توان آمریکا، متحدانش و اذنابش علیه آن استفاده کرد و آنقدر در این کار زیاده روی کرد که حتی اتهاماتی که خود آمریکایی ها به یکدیگر می زدند را به ایران نسبت داد، مانند ایجاد “القاعده”، “داعش” و گروه های تکفیری دیگر.

وی حتی اتهاماتی که سرویس های اطلاعاتی آمریکایی به متحدانش مثل عربستان نسبت داده بودند را، مانند حادثه یازده سپتامبر، به گردن ایران انداخت و جاسوسان عربستانی که این حملات را انجام داده بودند را مرتبط با ایران دانست. دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا نه تنها هیچ توجهی به ادعاهای وزیر خارجه شان درمورد ایران نکردند، بلکه علنا صحت آن را زیر سوال بردند که باعث شد این صحبت ها بیش از پیش هذیان به نظر برسد.

پمپئو در نظر نخبگان سیاسی آمریکا ناتوان ترین وزیر خارجه در تاریخ آمریکا است و عمده این ناتوانی در تعامل با ایران است که نه تنها دستگاه دیپلماسی آمریکا، بلکه جایگاه خود آمریکا را در جهان به پستی کشاند اما پمپئو نه تنها نزد متحدان غربی اش بلکه نزد آژانس اطلاعلات مرکزی آمریکا نیز به شکست خود و انحطاط دیپلماسی آمریکا که اعتبارش نیز از دست رفته، اذعان نکرده است.

دیپلماسی شکست خورده پمپئو شامل بزرگ ترین دروغ ها علیه ایران بود که تمسخر جامعه اطلاعاتی آمریکا را هم علیه او برانگیخت. وی ادعا کرده بود که “اطلاعات سری و حساسی درمورد ارتباط ایران با القاعده وجود دارد”، “ایران به افغانستان دیگری تبدیل شده است”، “رهبران القاعده در ایران هستند”، ” دومین شخص القاعده در ایران ترور شد”،و “بسیاری از عاملان حمله یازده سپتامبر به ایران سفر کرده اند.”!!!

ما قصد نداریم در اینجا به دروغ های پمپئو پاسخ دهیم و درمورد ایجاد کنندگان القاعده و ایدئولوژی های تکفیری آن صحبت کنیم که آن را حمایت مالی و تسلیحاتی نیز می کردند. مقامات آمریکا خود درمورد نقش آمریکا در ایجاد تاسیس القاعده و گروه های تکفیری دیگر ازجمله داعش و استفاده از این گروه ها علیه محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران به سود اسرائیل و دولت های عربی مرتجع عربی سخن گفته اند. لذا ما نیز پاسخ این دروغ های پمپئو را که هیچ کس هم حرف هایش را باور نمی کند، به خود آمریکایی ها واگذار می کنیم.

رسانه ها و مطبوعات آمریکایی که “اسرار پمپئو” را گزارش می دادند، درمورد این اسرار اینطور نظر دادند:”پمپئو مدارک عینی برای چیزی که گفته بود ارائه نکرد” و ” تردید جامعه اطلاعاتی و کنگره آمریکا درمورد این اتهامات همچنان پابرجاست”. یکی از روزنامه ها نیز به نقل از از منبعی که آن را “مسئول ارشد اطلاعاتی سابق در آمریکا با اطلاع مستقیم از پرونده” خوانده بود، گفت:” ایرانی ها قبل و بعد از حمله های یازده سپتامبر هرگز با القاعده دوست نبودند وهرگونه ادعا درمورد همکاری فعلی آنها باید با احتیاط صورت گیرد”. جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز گفت که دولت ترامپ تلاش می کند تا ازسرگیری تعامل با ایران و مذاکرات بین المللی درمورد برنامه هسته ای آن را برای او دشوار کند.

به نظر می رسد آمریکایی ها منتظر واکنش ایران درمورد اظهارات پمپئو نبودند و از فرط بزرگی دروغ وی، خود پاسخگویی به آن را به عهده گرفتند. این دروغ ظاهرا تحت تاثیر نازی ها گفته شده بود که معتقد بودند “دروغ هرچه بزرگ تر باشد باورپذیرتر است”.

توییت های پمپئو و اظهارات وی قبل و بعد از آنها، انفجار دروغی بزرگ است و به صورت آشکاری از دلایل این رسوایی پرده برمی دارد. پمپئو در توییت خود گفته بود:” کارشناسان سیاست خارجی آمریکا مدام در پی افرادی میانه‌رو در نظام ایران هستند که در پی عادی سازی روابط با آمریکا باشند، اما واقعیت این است که یافتن چنین فردی بسیار دشوار است.” و با انتشار عکس رهبران ایران نوشت:”آنها هر روز آمریکا و اسرائیل را تهدید می کنند”. وی همچنین سخنان خود را مبنی بر اینکه “ایران روند عادی سازی میان کشورهای عربی و اسرائیل را تهدید می کند” تکرار کرد. این مسئله نشان می دهد که پمپئو با ذهنیت کودکانه ای فکر می کند دروغ هایش بازگشت بایدن به برجام را دشوار خواهد کرد یا اعضای کابینه بایدن را از ایران خواهد ترساند.

اخیرا خبری از رسانه های اسرائیلی نقل شده ،و برخی نیز آن را نادیده گرفته اند، که از حقیقت “اسرار پمپئو” پرده برمی دارد. اسراری که به دوران مدیریت وی در سی آی ای بازمی گردد و راز طرف تحریک کننده پمپئو برای بیان این اظهارات و انتخاب زمان آن را فاش می کند. این خبر که از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش شده می گوید:” پمپئو پیش از ادعاهای اخیرش درمورد ایران با یوسی کوهین رئیس موساد دیدار کرده است”… و عاقلان را یک اشارت بس است!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=356106

ثبت نظر

-