امکان ورود واکسن کرونای روسی به بازارهای اروپایی

  • کد خبر : 356099
  • 25 دی 1399 - 14:38
امکان ورود واکسن کرونای روسی به بازارهای اروپایی

 “ضمیر کابلوف” مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه و نماینده ویژه “ولادیمیر پوتین” در امور افغانستان اعلام کرد که شرکت‌های دارویی افغانستان در حال مذاکره با شرکای روسی درباره شرایط و حجم احتمالی تأمین واکسن “اسپوتنیک-۵” علیه ویروس کرونا هستند.

 به گفته این دیپلمات روس، شرکت‌ها و بخش‌های اقتصادی افغانستان به واکسن روسی  “اسپوتنیک-۵” علاقه مند هستند. آنها در حال حاضر در حال انجام مذاکراتی با مقامات مسئول روسیه در خصوص شرایط خاص و حجم تجهیزات احتمالی برای استفاده از این دارو هستند.

روز گذشته (سه‌شنبه) نیز اعلام شد که فلسطین نخستین کشور در منطقه خاورمیانه است که واکسن روسی “اسپوتنیک-۵” علیه عفونت کووید-۱۹ را به ثبت رساند و زمان تحویل این دارو به مقامات فلسطینی برای سه ماهه نخست سال جاری برنامه ریزی شده است. نخستین محموله ظرف یک ماه آتی ارسال خواهد شد. میزان واکسن مورد نیاز فلسطین توسط شرکای بین‌المللی صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در کشورهای هند، چین، کره جنوبی و سایر کشورها تأمین خواهد شد.

ضمن اینکه، سخنگوی رسمی کمیسیون اروپا نیز روز گذشته اعلام کرد که تولید کننده واکسن “اسپوتنیک-۵” علیه ویروس کرونا در روسیه هنوز برای ورود این دارو به بازار کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست صدور مجوز نکرده‌ند، ولی تماس‌ها در این رابطه با آژانس دارویی اروپا (EMA) آغاز شده است. این مقام کمیسیون اروپا، بدین ترتیب درباره موضوع امکان گسترش عرضه واکسن روسی به سایر کشورهای اروپایی، به‌غیر از مجارستان که در این زمینه اقدام کرده، اظهار نظر کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=356099

ثبت نظر

-