اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان دهه فجر افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 356060
  • 25 دی 1399 - 13:31
اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان دهه فجر افتتاح می‌شود

نوید دانایی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح بخش اسکوپی بیمارستان کوثر سمنان در گفت و گو با نیوز ابراز داشت: در صورت لزوم از اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان پیش از افتتاح برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

وی با اشاره به بخش اسکوپی، بخش تشخیصی و درمانی در حوزه بیماری‌های ریه و گوارشی است گفت: پیش از این، اقدامات تشخیصی و درمانی استان سمنان در این دو گروه عمده بیماری‌های داخلی محدود بود و امروز با افتتاح این بخش اقدامات تشخیصی و درمانی استان سمنان تکمیل شد.

دانایی گفت: پیش از این در حوزه گوارش فقط خدمات تشخیصی آندوسکوپی، و کلونوسکوپی ارایه می شد و در بخش ریه برونکوسکوپی انجام می‌شد و امروز در این بخش خدمات گسترده‌تری هم در تشخیص و هم در درمان بیماری‌های ریه و گوارشی ارایه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: ۲ دستگاه جدید آندوسکوپی به بیمارستان افزوده شد و دستگاه سونوگرافی جدید با امکانات تشخیصی بالا نیز در این بخش فعال می‌شود و به این ترتیب امکان انجام اندوسکوپی و سونوگرافی در این روش به طور هم‌زمان فراهم می‌شود.

وی افزود: تجهیزاتی به منظور افزایش قدرت تشخیص بیماری‌ها و اختلالات شدید ریه در این بخش افزوده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه هزینه‌های بخش اسکوپی بیمارستان کوثر سمنان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری خیران حوزه سلامت تامین شد گفت: در تجهیزات و بهسازی این بخش ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شد.

امکان ورود ویروس جهش‌یافته انگلیسی به سمنان و موج جدید کرونا 

وی افزود: با توجه به اینکه استان‌های همجوار سمنان به ویژه مازندران و گلستان به شدت درگیر ویروس کرونا هستند و رفت و آمد به این استان‌ها انجام می‌شود،احتمال شیوع موج جدید کرونا در استان سمنان نیز وجود دارد.

دانایی گفت: همچنین ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی هنوز وارد استان سمنان نشده و در صورت ورود این ویروس به استان ممکن است شاهد موج جدیدی در استان باشیم.

وی افزود: در حال حاضر بیماریابی گسترده در طرح شهید سلیمانی و با همکاری پایگاه های بسیج انجام می‌شود ولی برای جلوگیری از اوج دوباره ویروس کرونا، لازم است مردم با رعایت شدید و سختگیرانه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای همکاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: ویروس کرونای انگلیسی سرعت سرایت بیشتری دارد و از نظر شدت بیماری ایجاد شده تفاوتی با ویروس اولیه ندارد ولی به دلیل سرعت سرایت بالاتر، بدیهی است که تعداد بیماران و فوتی‌ها را افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=356060

برچسب ها

ثبت نظر

-